Jet Force Electrishe start

MrMushu

Well-Known Member
Mijn Jet force uit 2005 (carb versie) start niet electrisch. De startmotor draait wel rond maar de motor slaat niet aan. Met de kick doet ie het in 1 keer. Ik heb de bougie + dop al eens vervangen en het vreemde is dan dat hij de eerste paar keer direct start als je electrisch wil starten. Ik heb dus het vermoeden dat het ligt aan de Bobine met daaraan vast direct de bougiekabel. Volgens mij zit dit er al sinds 2005 op, dus dit zal best wel wat verouderd kunnen zijn. Maar wat dan weer tegenstrijdig is, is dat een bobine werkt of niet werkt. Het kan natuurlijk ook de kabel zijn die er aan vast zit. Wat denken jullie? Ik heb alle andere kabels en connectors al eens los gehad om te zien of ik daar wat in vond maar dat ziet er allemaal goed uit.
Graag hoor ik jullie mening hierover... Ik zit een beetje vast zeg maar. Ik weet dat de kosten van een boibne niet super hoog zijn, maar ik vind het ook weer zonde om iets te vervangen wat misschien nog goed is.

Advertisement - register to remove this

Dat kan ik inderdaad ook nog eens doen. Maar je hoort de startmotor wel normaal rondgaan, en het is ook niet zo dat ie na een aantal keren 'dood' is. Ik ga hem zowieso eens doormeten, dan kan ik dat ook afsluiten

Probeer eens met startkabels aan je accu en aan een auto accu, werkt hij dan nog niet ligt het niet aan de stroomvoorziening. Doet hij het dan wel, zal je je accu moeten vervangen

Probeer eens met startkabels aan je accu en aan een auto accu, werkt hij dan nog niet ligt het niet aan de stroomvoorziening. Doet hij het dan wel, zal je je accu moeten vervangen

dat zou ik niet doen

Je moet je karter kap is los maken en dan moet je hem is elektrisch starten

Je moet is kijken of je V snaar dan draait

Niet opladen, gewoon aan je accu en aan de auto accu en dan electrisch starten

- Start hij dan wel ----> ligt het aan je accuspanning
- Start hij dan niet ---> light het niet aan je accuspanning

Back