Je volgende barrel #40

Tom.#86

TKT!
1000+ post


Ik rij nu ook op de snelweg met de 1.4 TDI, ik rij gewoon 130, en hiermee haal ik gemiddeld ergens tussen de 1:15 (laatste tank) en 1:18 (zomers). Dit had ik met een 1.9 TDI ook wel gehaald, dus vandaar dat ik nu zeg doe maar een iets dikkere motor.



Ja wel wat, dikke motor niet, maar een wat mooier exterieur en interieur wel. En ik moet er ook in rijden, ik moet de auto onderhouden, schoonmaken etc. :)



Zou ik best willen hebben, maar denk dat die buiten het budget valt. :)

Koop dan die Lupo GTI van Rowan...

misschien met goed zoeken ?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...56cc6db858f31&previousPage=lr&pageNum=1&pos=4


of even door sparen :p, vind die dingen :W

Ja, maar het is voor je vriendin. Boeit die dat wat dan?

Hehe, ik doe momenteel 7,1/100km met de zespitter (320ci MY2003 170pk)... Ik ga heerlijk binnendoor, snelweg rijden is zowiezo geen hol meer aan. Cruisecontrol aan, muziekje, chillen!

Een andere aanleiding hiervoor is ook dat ik me voor geen meter aan de snelheid kan houden op de snelweg met dat ding :D

Ik denk dat je dat tegenvalt, als je een snelle auto hebt maak je er ook gebruik van. Je kan met een cupra 110 gaan rijden op de snelweg, rijd ie ruim 1 op 14 maar daarvoor heb je geen Cupra.

Waarom niet? Het is leuker, meestal mooier/beter uitgevoerd, en in de praktijk zal die niet eens zo heel erg veel meer gebruiken dan een 1.4 ofzo.

Waarom uberhaupt zo'n 'snel' ding?

Als je geen hoge kosten wilt hebben aan een auto valt de mini al af, denk aan: stuurpomp, versnellingsbak, wiellagers enz. Die gaan bij bosjes kapot.

Budget is ook eerder 4 dan 5k, Mini valt inderdaad net buiten budget, en als ik kan kiezen tussen een 2.0 of een 1.6, dan valt de 1.6 voor mij snel af. :p Ik meen ook eens ergens gelezen te hebben dat de Clio RS een compleet andere auto is dan een normale Clio qua wegligging, versnellingsbak etc? Nieuwe type Clio is ook erg mooi, maar ik neig toch naar de RS denk ik. We hebben nu al een 1.4 TDI, dus wil er wel iets tegenovergestelds bij hebben zeg maar.

nieuwere model ibiza heb je ook voor dat geld... alleen geen 1.8T natuurlijk...

Een goeie mini heb je niet voor dat budget. Dat model Clio is op zich best leuk. Wat ik dan zou nemen is een 1.6 16v, die zijn snel zat in zo'n ding. Ibiza kan ook natuurlijk, maar is wel weer net wat ouder qua model.

Edit: als ik ff snel kijk op marktplaats heb je voor dat budget ook wel een nieuwe model Clio. Die zou ik dan altijd overwegen.

Tja, keuzes die je maakt, je kan je ook afvragen of je voor die enkele keer zo'n grote of zwaardere auto wil rijden. Ik had hiervoor een Caddy, wat toch wel het ultieme is als je bij de IKEA staat, maar heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik die weg heb gedaan. ;)

De Corsa van de vriendin gaat er binnenkort uit, en nu zijn we er nog niet helemaal uit wat de opvolger moet worden. (lees: meningsverschil). Onderstaande auto's zijn nu besproken waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de Clio RS. Ibiza 20VT lijkt mij ook wel leuk, en de Mini heeft natuurlijk de voorkeur van mijn vriendin, ik vind em ook wel leuk, maar dan wel als auto voor mijn vriendin. Dan zou mijn vriendin ook liever een nieuwer type Ibiza 1.4 hebben dan het 2001 model Cupra. Iemand hier nog ideeen over wat te doen? Andere opties? Budget is max 5000 Euro, bouwjaar vanaf 2000, motor liefst 1.8 of 2.0 en qua gewicht zo licht mogelijk. En is zo'n Clio aan te raden qua degelijkheid etc, ik heb namelijk nog nooit iets anders gekocht dan VW. :p

jg7bb4.jpg


seat_ibiza_1_8_20v_turbo_3drs_cupra_nieuwe_apk_2001_96825459038549136.jpg


mini-cooper-s-hatchback-benzine-zilver-001--37185328-Medium.jpg

Ik ga denk ik nooit meer voor een sedan.. Hoewel je de extra ruimte van een station bijna nooit gebruikt is er om de zoveel tijd wel weer eens een moment dat je de hele auto vol stouwt :rolleyes:

Zelf vind ik de a3 teveel geld voor wat je krijgt.
S40 vind ik mooi, maar als je dan voor hetzelfde geld een station krijgt ...

Volgende week voor een v50 kijken.

<<

Maar ik zou altijd voor een V gaan i.p.v. een S... Hoewel jij meer een S-rijder bent denk ik :p

A3 wordt een Sportback? Volvo V50 zou mijn keus zijn... Wel minstens een 2 liter, 5-cilinder is helemaal fijn natuurlijk...

Volvo 4 life

Haal ik de schroefset er onder uit, dan kom je er wel aan denk ik ;)
 
Advertisement - register to remove this

@ scully

Nu ga je diesel met benzine vergelijken, dat word natuurlijk niet wat.

Om alleen maar even aan te geven dat kleine motoren niet gemaakt zijn om 130 mee te rijden. Toen we de Polo 1.4TDI gekocht hebben zaten we ook te kijken naar een Leon 150 pk TDI. Is toen niet doorgegaan omdat die auto veel zwaarder is, en we 'dachten' dat die in de maand behoorlijk duurder zou zijn. Nu heeft zo'n auto wel een 6-bak, en de motor hoeft bij 130 veel minder hard te werken, dus in de praktijk zal die zuiniger zijn geweest. Hier heb ik dus een beetje spijt van.
De Corsa 1.4 van mijn vriendin doet bij 130 ook iets van 4000 toeren ofzo. Als je een 2.0 hebt, met een versnellingsbak die 220 wil ofzo, heb je bij 130 gewoon minder toeren, en je motor hoeft niet zo hard te werken.

@Rowan: De Lupo is afgekeurd, sorry. ;)
 
Om alleen maar even aan te geven dat kleine motoren niet gemaakt zijn om 130 mee te rijden. Toen we de Polo 1.4TDI gekocht hebben zaten we ook te kijken naar een Leon 150 pk TDI. Is toen niet doorgegaan omdat die auto veel zwaarder is, en we 'dachten' dat die in de maand behoorlijk duurder zou zijn. Nu heeft zo'n auto wel een 6-bak, en de motor hoeft bij 130 veel minder hard te werken, dus in de praktijk zal die zuiniger zijn geweest. Hier heb ik dus een beetje spijt van.
De Corsa 1.4 van mijn vriendin doet bij 130 ook iets van 4000 toeren ofzo. Als je een 2.0 hebt, met een versnellingsbak die 220 wil ofzo, heb je bij 130 gewoon minder toeren, en je motor hoeft niet zo hard te werken.

@Rowan: De Lupo is afgekeurd, sorry. ;)

Sinds wanneer zijn er snelwegen waar jij woont? :rolleyes:
 
Gisteren voor een V50 1.6D uit 2008 gaan kijken.
Gast zei dat de d-riem pas op 240k moet vervangen worden.
Klopt dit? Vind dit namelijk erg veel ...
 
Nou... Ik heb een Focus II gehad met dat blok, en die draait ook 200k met 1 riem... Of het verstandig is... Maar de mijne had ook de 1e riem toen ik hem met 190k wegdeed (toen zat er wel een compleet ander blok in maar owkee :D)...
 
De BMW is verkocht en ik zoek wat kleiners, zuiniger en wat meer een vrouwen wagentje voor mijn vriendin. Budget is 5k, maar daar kan wat bij voor de juiste auto. Zit nu te kijken naar Mini en Polos. Moet vooral makkelijk te parkeren zijn :p Is echt een boodschappen wagentje en voor woon / werk verkeer (5km). Wat zou nog meer een interessante kunnen zijn?
 
Back
Top