Je volgende auto #11

Status
Not open for further replies.
idd :winner:
naja ik heb geen stuurbekrachtiging maar heb liever wel... maar het went wel opzich.
Toch vind ik snelle bochtjes fijner met stuurbekrachtiging..
 
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een volgende auto (2008 ). Niet dat mijn huidige niets meer is maar ik wil gewoon wat nieuws. Ik ik weet alleen nog niet of ik mijn hart of mijn verstand ga volgen bij een eventuele aankoop. Mijn hart zegt luxe en vlot en mijn verstand zegt klein, simpel en zuinig (=langzaam). Ik zit een beetje in dubio, aan de ene kant wil ik een dikke auto rijden maar ik wil ook geen 30K uitgeven.

Hart zegt:
118D (2004)
A3 2.0 tdi (jaar 2004)
Golf V 2.0 tdi (jaar 2005)

Deze zijn toch wel erg dik om te rijden, behoeft geen toelichting, maar het kost wel wat iedere maand. Wil zoiets niet nieuw kopen, kost me zo 30K á 35K. Nadeel is dat de auto die hierop volgt nog weer wat dikker moet zijn.

Verstand zegt:
Skoda fabia 1.4 tdi (nieuw) (nieuwe model is toch wel leuk, interieur fraai ook maar het blijft een Skoda)
VW polo bluemotion 1.4 tdi (nieuw) (rijdt 1:25 el cheapo, verder niet echt boeiend)
Ford fiesta 1.4 tdci (nieuw) (aardig model, ook goedkoop qua aanschaf, interieur ook wel oké)
Ibiza 1.4 tdi (nieuw) (aardig model, ook goedkoop qua aanschaf)
Yaris 1.4D (nieuw) (betrouwbaar maar wel een beetje een vrouwenauto, valt af denk ik)
Grande Punto 1.3 m.jet (nieuw) (leuk model, verder geen ervaring met Fiat)

Hier lach je je kapot aan qua wegenbelastig, onderhoud de eerste paar jaar (ook geen apk enzo) en qua vebruik. Ook kun je er wat lomper mee omgaan, het zijn immers geen auto's waar je je erg druk om zou maken als er een kras op komt.

Ik wil geen Fransoos. Ik wil wel airco/acc, cc, elec. pakket, sound system.
Ik wil ongeveer 20.000 euro uitgeven. GVD wat een keus:S

Mjah, ik hink de laatste tijd wel een beetje op dezelfde gedachte (alleen niet het budget van jou)... Leon is leuk, en als opvolger vind ik een Leon TopSport/A4/320d/156/147 wel toffe auto's... Die zijn om te rijden allemaal duurder dan de mijne (sommige minimaal, maar owkee)... Vind wat mijn auto per maand kost eigenlijk best veel... Ik heb me ook eens georienteerd op bijvoorbeeld een Fiësta 1.4 TDCI, jaartje of 2 oud, 70k gelopen... Lekker zuinig, niet te duur in de verzekering, redelijk lage wb... wil binnenkort ook eens een huisje gaan kijken, dus misschien wil ik m'n geld wel aan iets anders uitgeven... Nieuwe Swift of Fiat 500 diesel is ook gaaf, maar die zijn echt nog te duur... Ach, ik zie het allemaal wel, maar ik snap je afweging erg goed... Een Fiësta 1.6 TDCI valt ook binnen je budget trouwens :!

juist niet, bij 'opgevoerde' autos wordt het er steeds uitgehaald.

schitterend ook dat alle bois die het niet hebben, zeggen dat het voor mietjes is haha

Geen stuurbekrachtiging is echt niet meer van deze tijd... Ik hoef dus echt geen auto zonder stuurbekrachtiging, airco, electrische ramen, centrale vergrendeling... We (of eigenlijk gf) hebben nu een behoorlijk kale Agila 1.3 TCDI te leen voor een paar weken, maar wat heb ik staan vloeken op dat ding, m'n ouders schoten echt in de lach :D
 
even een chipje erin.. dan wil hij wel aardig vooruit denk?


En wat maakt dat gti grilletje uit.. als hij dat mooi vind?

ik vind die velgen vet! had liever 19inch gezien denk ik.
 
dat zou ik zo nadoen, op een zwarte auto hoort gewoon die gti grill met rode randje, ook al rij je een 1.4.... :P haal alleen de gti's badges wel weg...


ik zou echt graag een 5je willen hebben (alleen denk ik als het zover is dat het een GT wordt :P)

vriend van me heeft er vorige week 1 uit duitsland gehaald, een zilvere..
voor 9950,-... full opties 18'' 2litter... enkel plaatschade, echt te vet ding gewoon..
 
juist niet, bij 'opgevoerde' autos wordt het er steeds uitgehaald.

schitterend ook dat alle bois die het niet hebben, zeggen dat het voor mietjes is haha

Haha, ja natuurlijk, het is gewoon overbodige luxe, vroeger zat het in geen enkele auto, en nu kunnen sommige mensen er niet zonder? 8P Zijn gewoon mietjes dan :P
 
Ik snap het ook niet zo hoor. Ik reed vroeger voor mn werk ook gewoon met een kadett of corsa gsi heel nederland door, zonder st.bekr.

Ok met inparkeren is het makkelijk.....voor je vriendin.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top