Je volgende auto #11

Status
Not open for further replies.
Vandaag nog in een Alfa 166 3.0 V6 meegereden. Net gekocht door mijn baas, als hobbyauto. Supersprint einddempertje en K&N inlegfiltertje, maar wat een geluid :W .
 
Ligt er denk aan of het proportionele stuurbekrachtiging is. Voor het uitrijden uit een parkeervak is het handig. Maar als dezelfde correctie geldt als je 200km/h op de snelweg rijd lijkt het me nogal vervelend.

Dat heb ik ooit eens gemerkt bij een Golf3 GTI. Als je bij een kleine slag van het stuur met 160km/h direct op de andere rijbaan zit is dat niet fijn. Waarschijnlijk kwam het bij de Golf onder andere ook door andere aanpassingen aan het onderstel.

Er zijn maar weinig auto's waarbij dit niet het geval is. Het zal trouwens gewenning zijn, ik heb er geen last van. Golf 3 zonder stuurbekrachtiging is pas x|
Wat jij bedoeld heb je tog alleen maar op de nieuwste BMW etc, dat een halve stuurbeweging bij 5 of bij 150 km/u enorm verschilt in de stuurhoek?
 
Er zijn maar weinig auto's waarbij dit niet het geval is. Het zal trouwens gewenning zijn, ik heb er geen last van. Golf 3 zonder stuurbekrachtiging is pas x|
Wat jij bedoeld heb je tog alleen maar op de nieuwste BMW etc, dat een halve stuurbeweging bij 5 of bij 150 km/u enorm verschilt in de stuurhoek?

Is al bij heel veel auto's hoor..
Sterkte van de stuurbekrachtiging wordt aangepast op je snelheid :)
 
Couldn`t agree more :#

Echte kerel kan het wel af zonder stuur- en rembekrachtiging.

Ben dus nog geen echte kerel, want heb nog rembekrachtiging :+

Staat ook mooi clean onder de kap zonder rembekrachtiger :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top