Je volgende auto #10

Status
Not open for further replies.
Voor de Fiat kenners hier, heb ik een vraagje.
Een vriendin van me had mij gevraagd of ik met haar mee kon gaan bij het kijken naar een auto, nu is haar oog gevallen op een Fiat Punto van 2001.
Waar moet ik op letten bij deze auto? Of zijn het gewoon de standaard dingen zoals bij iedere auto?
 
Ik moet ook nog een auto erbij hebben, moet komend jaar dagelijks 20 km rijdne naar mn nieuwe werk. wordt ene beetje te duur met mn Skyline.

Denk ana een Alto oid. en die dan ook mooi op mn eigen naam verzekeren om noclaim op te bouwen.

alto kan ik je adraden, tenminste die van na 1994, dat zijn geen suzuki's maar murati ofzo(chinees of uit india) en die dingen zijn echte bagger hokken.

koop dan een daihatsu coure ofzo
 
Voor de Fiat kenners hier, heb ik een vraagje.
Een vriendin van me had mij gevraagd of ik met haar mee kon gaan bij het kijken naar een auto, nu is haar oog gevallen op een Fiat Punto van 2001.
Waar moet ik op letten bij deze auto? Of zijn het gewoon de standaard dingen zoals bij iedere auto?

Ik heb er 1 gehad van 2002 1.2 ELX. Is zelfde auto :) Als het, het nieuwe model is natuurlijk.

Ik weet niet of er airco op zit, maar check of deze wel goed werkt.
En ERG(!!!!!!!!!!) belangrijk, versnellingsbak. Punto schakelt vrij licht. Ik had soms wat problemen met de 1st en 2de versnelling.
Voor de rest standaard verhaal, remmen etc etc. Distri.riem moet om de 60.000km.
 
Ik heb er 1 gehad van 2002 1.2 ELX. Is zelfde auto :) Als het, het nieuwe model is natuurlijk.

Ik weet niet of er airco op zit, maar check of deze wel goed werkt.
En ERG(!!!!!!!!!!) belangrijk, versnellingsbak. Punto schakelt vrij licht. Ik had soms wat problemen met de 1st en 2de versnelling.
Voor de rest standaard verhaal, remmen etc etc. Distri.riem moet om de 60.000km.

Het is idd het nieuwe model.
En bedankt, aan deze info heb ik wel wat :), dus als hij in de 1 of 2 wat stroef zou schakelen, kan dit gewoon voor komen, of is dat dan een slecht teken?

Dit type:

puntob.jpg
 
Lijkt mij een slecht teken ;) Weet niet hoe dat met Punto's zit, maar de Stilo's van een kennis van ons roestten nogal behoorlijk.. Hadden er 3 voor t bedrijf en die deden t allemaal..
 
Het hoeft niet persee een slecht teken te zijn. Me oma heeft ook zo een 5 deurs en die heeft daar ook last van. Wat dan weer niet hoort is dat het koppelingspendaal zwaar gaat.
Puntje om op te letten :)

Hoezo gaat ze niet voor een 3 deurs?? Leuker om te zien.

Edit:
Heb zelf Stilo uit 2002, helemaal geen roest. Tis gewoon hoe je met de auto om gaat. Want mijn gehele bodem ziet er gewoon goed uit.
 
Is alleen maar foto van type Punto :P De auto waarnaar we gaan kijken is ook een 3-deurs en metallic groen
 
Ging ook niet om de bodem, maar om t plaatwerk. Ze waren er gewoon zuinig op, geen schade, geen gekkigheid niets.. Waren wel SW's maarja, daar zal t verschil ook niet inzitten :) Weet ook niet waar t aan lag..
 
Anders is het miss ook een optie om te kijken op www.puntosportivo.com

Is een Fiat Punto forum :)


Edit: Weet niet wat het is dan. Maar de mijne heeft nergens last van. De 3 die me pa heeft gehad ook niet.
 
Last edited:
Ik ga binnenkort ook kijken voor een eigen auto en moet hier mijn keuze uit maken.
De auto's tot 1500 euro:

Honda Civic


Of kan ik beter even door sparen en kijken voor 1 van deze auto's:

Honda Civic Coupé
Honda delsol


Wat zijn jullie meningen over deze auto's en de Do's & Not's!

Duidelijk :P
 
@ 'LarX: Ik heb een alto gekocht voor paar honderd euro. Met 8 maanden APK erop.. heb hem vanaf begin juni.. Nu 5500km mee gereden :P. Kost allemaal helemaal niks. Maar het is en blijft natuurlijk altijd geluk hebben met een goedkoop/oud barreltje.
 
goed na wat langer rondkijken en adviezen ben ik afgeknapt op de RR en de Cherokee. Omdat belastingvrij me ook wel aanspreekt als student zijnde is de 156 ook geen optie meer. Nu blijven er 2 auto's in de race.

1. Lancia Delta (integrale)
2. Alfa Romeo spider 2.0 (carb versie)

Wordt lastig:) Allebei hebben ze hun voordelen. Alleen is het de pest met die oude cabrio's(spider) dat ze 9/10x lekken:@
 
Weet niet waar je de auto voor gaat gebruiken? Maar met zulke oude auto's is een garage eigenlijk wel nodig. Weet niet of je die hebt?
 
goed na wat langer rondkijken en adviezen ben ik afgeknapt op de RR en de Cherokee. Omdat belastingvrij me ook wel aanspreekt als student zijnde is de 156 ook geen optie meer. Nu blijven er 2 auto's in de race.

1. Lancia Delta (integrale)
2. Alfa Romeo spider 2.0 (carb versie)

Wordt lastig:) Allebei hebben ze hun voordelen. Alleen is het de pest met die oude cabrio's(spider) dat ze 9/10x lekken:@

En ze hebben helaas allebei nou niet echt een naam van betrouwbaarheid opgebouwd ;) Dus t zou nog wel eens een vervelend dure hobby kunnen worden, bovenop de aanschaf prijs.. Maar wat Jesse zegt, zulk soort auto's moeten droog gestald kunnen worden :)
 
goed na wat langer rondkijken en adviezen ben ik afgeknapt op de RR en de Cherokee. Omdat belastingvrij me ook wel aanspreekt als student zijnde is de 156 ook geen optie meer. Nu blijven er 2 auto's in de race.

1. Lancia Delta (integrale)
2. Alfa Romeo spider 2.0 (carb versie)

Wordt lastig:) Allebei hebben ze hun voordelen. Alleen is het de pest met die oude cabrio's(spider) dat ze 9/10x lekken:@


Mijn hart roept Delta, echter wel onder houdsgevoelig. Maar als je een goed onderhouden exemplaar vind heb je echt een bruut gebakje! Staat een mooie evo2 op mp voor 15k.

De spider, dan ga je voor de Duette neem ik aan. Zag je vraag op hyves, zal het even voor je uitzoeken!
 
Omdat ik op het moment geen nette M3 kan vinden ben ik ook maar eens naar andere auto's gaan kijken. Seat Leon 1.8 20VT ben ik bij uitgekomen. Opties: volleder bekleding, elektrische stoelen met memory, cruise control, etc.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/ow...rijfgeerings.nl/css/geerings.css&o_id=4536613

Niet op spoiler letten;). En uiteraard zouden er andere velgen en een andere achterbumper opkomen. Dan zou ik er al redelijk tevreden mee zijn. Verlagen, chiptuning en andere uitlaat zouden dan toekomstplannen zijn. Al met al vindt ik het een leuke auto waar je ook zelf nog wat aan kan veranderen.
 
- Lelijke velgen
- Lelijke achterspoiler
- Foute sipkijkers
- Foute tankdop

Ik zou het niet doen.

Alleen hiervoor niet doen?:)

1. Achterspoiler eraf
2. Sipkijkers eraf
3. Tankdopje zwart laten spuiten
4. Cupra achterbumper
5. Lelijke A8 velgen verkopen en een ander setje halen. Bv die BBS wat Tom onder zn Leon heeft staat hem erg goed!

Naar mijn mening heb je dan een super dikke Leon. En veel geld hoef je er niet eens in te gaan steken. Aangezien je die A8 velgen wel voor een nette prijs kan verkopen haal je voor dat geld + kleine bijbetaling andere:+

En een nette M3 vinden met een lage km-stand is gewoon bijna niet te doen. Ik ben nu al lang genoeg aan het zoeken naar een M3 maar wil nu onderhand toch wel eens een nieuwe auto halen. Dus als ik binnen een kleine maand geen M3 kan vinden ga ik zeker kijken voor bv deze Seat Leon.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top