Je eerste scooter

Bas

Administrator
Staff member
Ben wel benieuwd, wat was je 1e scooter en hoeveel heb je er toen voor betaald? Ook leuk als je een foto-tje ervan bij upload :)

Ik trap uiteraard af:

Een Piaggio NRG MC2 uit 1998 (in nederland ook als Puch verkocht) voor iets van 5200 guldens. Fijne scooter, veel km's op gemaakt.
nrg mc2 1998.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Aprilia SR 50 R uit 2008.
Foto is van de dag nadat ik hem had gekocht :)
4 jaar terug gekocht als 3e eigenaar, had toen ~4800km. Zit inmiddels bijna op de 40.000km :D
Toen gekocht voor €1250,-
aprilia.png
 
Zo`n eentje precies allemaal hetzelfde.. Alleen had van mijn eigen scooter geen fotos van.. Bouwjaar 1999..
Was het eerste model toen dit model pas op de markt kwam (toen bestond er al aprilia, beta, benelli, Italjet ect..)peugeot-vivacity-50-2010-8.jpg

Mijn model had wel een AJP remblauw aan de voorzijde. En achter had ik alleen een til beugel (dus geen bagage drager)

Had in die tijd weinig / geen geld voor een scooter.. Dus in overleg samen met me ouders deze scooter gekocht op afbetaling..
Aan het eind was ik ongeveer net zo veel geld kwijt, dat je bijna een gilera runner voor kon kopen..

Hoeveel ik er voor betaald had weer ik niet meer.. Iets tussen de 3400 (kan ook 4300 guldens zijn geweest) guldens en of nog iets meer.


Heb daarna een aprilia rally lc gehad (wilde toen wel eens wat anders proberen dan bij peugeot blijven.. Was een krakje intern dus een heel nieuw gereviseerd minarelli blok eronder gemaakt.. Daarna een val ongeluk gehad en daarna nooit meer opgeknapt.

Daarna in de buurt een aprilia SR minarelli gekocht (was wel aangesleuteld door de vorige eigenaar) (was ook een rommelhok) deed het verder wel oke (geen zin meer om hem helemaal op te knappen..

Toen overgegaan op iets nieuws, dat werd een tomos snor (een nieuwe uit de winkel)(daar heb ik nog de fotos van)

In 2004 had ik een 2ehandse peugeot speedfight WRC 206 gekocht (vond die er wel vet eruit zien dus moest hem wel hebben.
Ik had toen ook de bovenstaande tomos er nog ernaast.. Had altijd al problemen met de startkoppeling gehad en wat daar snel klaar mee en
besloot hem maar te verkopen.. Vond de benzine tank ook wel wat te klein + scooter gaf mij toch meer comfort.

Toen hier in zuidlimburg een Aprilia SR gekocht 2ehands.. (had er fijne ervaringen van overgehouden vanwege de eerste poging.) dus weer 2ehandse.. Maar er was met het frame gerommeld (eraan geslepen) Ondertussen reed ik ook nog op de wrc206 (zat toen ook een geheel nieuw blok onder (krukas big0end was toen aan het tikken, en bij het demonteren van de cilinder liet ineens zo de hele tappen in de carters ineens zomaar los.. Dus nieuwe carters gekocht (althans had de rechter carter vervangen..) Later is er iemand bij mij achterop geklemt.. (ik dacht te kunnen rijden, zag dat dit niet ging en remde heel erg plots.. Achter mij dacht te gaan rijden en is dus achterop geklapt, met resultaat uitlaat steun afgebroken..
Had er wel wat geld erin zitten, maar besloot de boel maar te verkopen..

In 2011 heb ik een piaggio zip 2t 2011 versie gekocht... Nieuw uit de winkel.. Heb er niet al te lang erop gereden.. Bij 2700km had ik die verkocht.
Vond het frame niet stijf genoeg (voelde echt aan dat je op een goedkope scooter zat) De voorvork vond ik een brol.. Toen die nieuw was was deze heel erg stug.. Na 2700km was het ding al uitgeveerd van ellende (had er niks vreemds mee gedaan)
Maar had hem verkocht wegens de kleine wielen die eronder zitten.. Ik reed nooit harder dan 45km op de teller.. Maar had al meerdere keren mee gemaakt dat ik bijna op me plaat lag als het geregend had.. Vond de scooter zo gevaarlijk dat ik hem daarom weg had gedaan..

Daarna een 2ehandse peugeot vivacity SL4 uit 2006 gekocht... Zag er kwa kappen heel erg goed uit en daarom mee genomen..
Motorisch had hij wel een probleem.. Dat ding draaide nogal een gigantische overtoeren.. Dus motor blok geheel gereviseerd.
De scooter meegenomen omdat ik de viva-city wel de betrouwbaarste scooter vond omdat die mij nooit in de steek heeft gelaten..
Plus hij was niet meer nieuw te kopen, en wilde heel graag deze scooter weer hebben.
In 2011 /2012 deze scooter gekocht en staat momenteel nog steeds op mijn erft.. Maar word wel verkocht.. Aangezien ik er 6 a 7 jaar vol plezier ermee heeft gehad, en is nou ook de jongste niet meer. En omdat hij de jongste niet meer was...

Had ik daarna een 2ehandse peugeot kisbee 4t gekocht.. Was overigens wel zover dat ik meer van 4takt wilde weten..
Had deze voor een 430 euro op marktplaats gekocht (wilde de scooter er eigenlijk voor erbij hebben.. Een nieuwe zag ik niet zo zitten omdat je direct 1700 euro voor dat ding neer moest leggen.. Maar goed in limburg was er geen goedkope te vinden (de markt hier in 2ehandjes is erg schaars en de vraag is best groot.. (had geen vervoer om er eentje van ver te halen) Dus maar de gok genomen.. De scooter ziet er voor een gebruikte wel aardig uit, maar er waren zeker wat dingen mis mee.. Momenteel is deze scooter een opknap projectje.. (hoop hem dit jaar wel af te hebben..

Daarna besloten om die vivacity weg te doen (want 2takt als die slijt gaat hij meer stinken naar olie en benzine)..

En daarna in 29 juni 2017 heb ik de piaggio new fly 2v gekocht... (wetend dat er in 2018 alleen maar nog euro 4 te krijgen was) vandaar deze aankoop.. Verlopig nog zeer te vreden met de scooter.. Alleen wat minder met het optrekken, maar daar word nog aan gewerkt.
 
ik ben misschien een beetje laat maar toch..

mijn eerste scooter was een yamaha aerox uit 2005. ik heb hem gekocht voor 300 euro en er zeer veel werk aan besteedt, toen had de scooter 22.000 op de teller. ik heb de brommer zelf lopend gemaakt en er een 50cc sport cilinder met terugloop opgezet, nu veel mee aan het toeren met makkers van me, ik heb geen helaas nog geen rijbewijs, maar ik heb er een hoop lol van

zie fotos
IMG_20180415_161702.jpgIMG_20180414_181311.jpg
 
Last edited:
ok je hebt geen rijbewijs en toch ga je dom een scooter besturen.. Waarom?? Je bent overigens niet verzekerd als je schade maakt aangezien je niet bevoegd was om er mee te rijden..
 
ok je hebt geen rijbewijs en toch ga je dom een scooter besturen.. Waarom?? Je bent overigens niet verzekerd als je schade maakt aangezien je niet bevoegd was om er mee te rijden..

rustig maar ik rij alleen op afgelegen wegen die overzichtelijk zijn, en ga er niet mee door de stad. Ik weet de gevaren en vermijd deze
 
benellis50.jpg

Niet lachen mensen maar dit was mijn 1e scooter toen ik 16 was inmiddels dus 25 jaar geleden
Een Benelli S50 kocht hem toen der tijd van de buurvrouw voor 100 gulden...
Ik schaam mij diep en heb deze ook niet lang gehad trouwens hahaha
 
Mijn eerste Scooter was een aprilia sonic AC50 .
Nieuw gekocht voor 1500 of 1600 gulden nog in 1998 , echt een geweldige scooter jammer dat je ze nu niet zo veel meer ziet .1375_0530_01.jpg
 
Jaja, dit was mijn eerste scooter

in 2016 gekocht voor 90 euro als een opknap project en 3 weken later weer verkocht voor 150 euro
daarna heb ik van m'n baas een mio uit 2010 gekocht voor 20 euro kheb er met een vrien 2 uurtjes aan besteed en daarna verkocht voor 200
Nu heb ik een yamaha aerox(die rode en de oranje waren een project van een vriend van me) en een drd black edition(van een vriend) staan de aerox is bijna af en wil ik gaan verkopen en de derbi ga ik met m'n vriend opknappen voor woon/werk verkeer
 

Attachments

  • IMG_0653.JPG
    IMG_0653.JPG
    394.1 KB · Views: 15
  • IMG_20180119_171547795.jpg
    IMG_20180119_171547795.jpg
    194.9 KB · Views: 23
1987 Honda Vision 50cc en 56 km/h op de teller, foto als voorbeeld, helaas heb ik hier geen foto's van, is alweer een tijdje terug :openmouth::tearsofjoy:
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    46.7 KB · Views: 18
Mijn eerste en tevens huidige scooter is een Peugeot Speedfight 2 uit 2006. Deze is nu 5 maanden in mijn bezit. Gekocht voor 400 euro en heb al het nodige eraan vervangen, maar spijt heb ik er zeker niet van gehad. Hij rijdt heel goed! Helaas is het een snor en is hij net te 'jong' om hem om te laten keuren naar geel. Ik zou hiervoor naar Flevoland moeten en vanuit het diepe Zuiden is dit geen leuk ritje natuurlijk
 

Attachments

  • 20180817_175611.jpg
    20180817_175611.jpg
    288.4 KB · Views: 13
  • Snapchat-1308010602.jpg
    Snapchat-1308010602.jpg
    174.6 KB · Views: 7
Mijn eerste Scooter/Snorfiets is een Gillera Citta.

Van de Gillera citta is het bouwjaar helaas onbekend. ik heb hem in 2016 gekocht voor 400 euro.
Setup: 50cc, Dellortho 13/13, Malossi luchtfilter, Variateur ipv poelie's, en een ECHTE Proma CC uitlaat : )
Topsnelheid ligt rond de 45 km/h op GPS

IMG_20180810_144853-EFFECTS.jpg

En eigenlijk mijn aller eerste Bromscooter is een Yamaha BWS Spy.

Van deze scooter is het bouwjaar 1996 en ik heb hem zelf dit jaar gekocht (2018) voor 200 euro.
Setup: 50cc Minarelli Verticaal, Std carb 12 mm, std luchtfiler, Ontgrensde Tecnigas Next-R, sproeiertje 84, geen varioring, rolletjes 4.3 gram.
topsnelheid ligt rond de 65 km/h op GPSIMG_20181102_164800.jpg
 
Back
Top