Zo`n eentje precies allemaal hetzelfde.. Alleen had van mijn eigen scooter geen fotos van.. Bouwjaar 1999..
Was het eerste model toen dit model pas op de markt kwam (toen bestond er al aprilia, beta, benelli, Italjet ect..)
Mijn model had wel een AJP remblauw aan de voorzijde. En achter had ik alleen een til beugel (dus geen bagage drager)
Had in die tijd weinig / geen geld voor een scooter.. Dus in overleg samen met me ouders deze scooter gekocht op afbetaling..
Aan het eind was ik ongeveer net zo veel geld kwijt, dat je bijna een gilera runner voor kon kopen..
Hoeveel ik er voor betaald had weer ik niet meer.. Iets tussen de 3400 (kan ook 4300 guldens zijn geweest) guldens en of nog iets meer.
Heb daarna een aprilia rally lc gehad (wilde toen wel eens wat anders proberen dan bij peugeot blijven.. Was een krakje intern dus een heel nieuw gereviseerd minarelli blok eronder gemaakt.. Daarna een val ongeluk gehad en daarna nooit meer opgeknapt.
Daarna in de buurt een aprilia SR minarelli gekocht (was wel aangesleuteld door de vorige eigenaar) (was ook een rommelhok) deed het verder wel oke (geen zin meer om hem helemaal op te knappen..
Toen overgegaan op iets nieuws, dat werd een tomos snor (een nieuwe uit de winkel)(daar heb ik nog de fotos van)
In 2004 had ik een 2ehandse peugeot speedfight WRC 206 gekocht (vond die er wel vet eruit zien dus moest hem wel hebben.
Ik had toen ook de bovenstaande tomos er nog ernaast.. Had altijd al problemen met de startkoppeling gehad en wat daar snel klaar mee en
besloot hem maar te verkopen.. Vond de benzine tank ook wel wat te klein + scooter gaf mij toch meer comfort.
Toen hier in zuidlimburg een Aprilia SR gekocht 2ehands.. (had er fijne ervaringen van overgehouden vanwege de eerste poging.) dus weer 2ehandse.. Maar er was met het frame gerommeld (eraan geslepen) Ondertussen reed ik ook nog op de wrc206 (zat toen ook een geheel nieuw blok onder (krukas big0end was toen aan het tikken, en bij het demonteren van de cilinder liet ineens zo de hele tappen in de carters ineens zomaar los.. Dus nieuwe carters gekocht (althans had de rechter carter vervangen..) Later is er iemand bij mij achterop geklemt.. (ik dacht te kunnen rijden, zag dat dit niet ging en remde heel erg plots.. Achter mij dacht te gaan rijden en is dus achterop geklapt, met resultaat uitlaat steun afgebroken..
Had er wel wat geld erin zitten, maar besloot de boel maar te verkopen..
In 2011 heb ik een piaggio zip 2t 2011 versie gekocht... Nieuw uit de winkel.. Heb er niet al te lang erop gereden.. Bij 2700km had ik die verkocht.
Vond het frame niet stijf genoeg (voelde echt aan dat je op een goedkope scooter zat) De voorvork vond ik een brol.. Toen die nieuw was was deze heel erg stug.. Na 2700km was het ding al uitgeveerd van ellende (had er niks vreemds mee gedaan)
Maar had hem verkocht wegens de kleine wielen die eronder zitten.. Ik reed nooit harder dan 45km op de teller.. Maar had al meerdere keren mee gemaakt dat ik bijna op me plaat lag als het geregend had.. Vond de scooter zo gevaarlijk dat ik hem daarom weg had gedaan..
Daarna een 2ehandse peugeot vivacity SL4 uit 2006 gekocht... Zag er kwa kappen heel erg goed uit en daarom mee genomen..
Motorisch had hij wel een probleem.. Dat ding draaide nogal een gigantische overtoeren.. Dus motor blok geheel gereviseerd.
De scooter meegenomen omdat ik de viva-city wel de betrouwbaarste scooter vond omdat die mij nooit in de steek heeft gelaten..
Plus hij was niet meer nieuw te kopen, en wilde heel graag deze scooter weer hebben.
In 2011 /2012 deze scooter gekocht en staat momenteel nog steeds op mijn erft.. Maar word wel verkocht.. Aangezien ik er 6 a 7 jaar vol plezier ermee heeft gehad, en is nou ook de jongste niet meer. En omdat hij de jongste niet meer was...
Had ik daarna een 2ehandse peugeot kisbee 4t gekocht.. Was overigens wel zover dat ik meer van 4takt wilde weten..
Had deze voor een 430 euro op marktplaats gekocht (wilde de scooter er eigenlijk voor erbij hebben.. Een nieuwe zag ik niet zo zitten omdat je direct 1700 euro voor dat ding neer moest leggen.. Maar goed in limburg was er geen goedkope te vinden (de markt hier in 2ehandjes is erg schaars en de vraag is best groot.. (had geen vervoer om er eentje van ver te halen) Dus maar de gok genomen.. De scooter ziet er voor een gebruikte wel aardig uit, maar er waren zeker wat dingen mis mee.. Momenteel is deze scooter een opknap projectje.. (hoop hem dit jaar wel af te hebben..
Daarna besloten om die vivacity weg te doen (want 2takt als die slijt gaat hij meer stinken naar olie en benzine)..
En daarna in 29 juni 2017 heb ik de piaggio new fly 2v gekocht... (wetend dat er in 2018 alleen maar nog euro 4 te krijgen was) vandaar deze aankoop.. Verlopig nog zeer te vreden met de scooter.. Alleen wat minder met het optrekken, maar daar word nog aan gewerkt.