jamarcol

ik denk dat dat niet zon groot verschil maakt toch
Ik denk het meeste qua geluid maar ik heb het niet getest. Maar volgens marcel rijdt hij een beetje geknepen. Met alle decibell killers erin dus ook de prop. Bij een 4takt is het meestal hoe sneller de uitlaatgassen eruit kunnen hoe harder je gaat. Maar je zou het kunnen uitproberen een nieuwe bocht kost €35 en op marktplaats een tientje.
 
Jeetje wat een werk allemaal.
Nu ik dit gelezen heb ben ik ook aan het twijfelen over mijn uitlaat.
3 weken geleden een tecnigas 4scoot uitlaat gekocht voor mijn 4 takt scooter.

Nu kom ik erachter dat er bij mij ook een ring standaard gelast is.
Zit aan uiteinde van eerste stuk pijp waar ik de demper overheen moet schuiven.

Ook een db killer of een begrenzer?
Bedankt vast.
 
Jeetje wat een werk allemaal.
Nu ik dit gelezen heb ben ik ook aan het twijfelen over mijn uitlaat.
3 weken geleden een tecnigas 4scoot uitlaat gekocht voor mijn 4 takt scooter.

Nu kom ik erachter dat er bij mij ook een ring standaard gelast is.
Zit aan uiteinde van eerste stuk pijp waar ik de demper overheen moet schuiven.

Ook een db killer of een begrenzer?
Bedankt vast.
Een vriend van mij rijdt toevallig met 4scoot. Nadat hij de prop uit de bocht had gehaald trok de scooter naar zijn idee wat beter maar hij had op gps wel 5km/h winst. Het geluid is niet gek hard maar word wel wat luider. (Niet te vergelijken met jamarcol).
 
Een vriend van mij rijdt toevallig met 4scoot. Nadat hij de prop uit de bocht had gehaald trok de scooter naar zijn idee wat beter maar hij had op gps wel 5km/h winst. Het geluid is niet gek hard maar word wel wat luider. (Niet te vergelijken met jamarcol).
Oké bedankt.
Ik zal vandaag eens kijken.
 
Ik vond het geluid erg meevallen vergeleken met turbokit, jamarcol etc. Maar het word er wel harder van! Nu met al die begrensers word hij gewoon door de vingers gezien en kun je er geen boette voor krijgen (decibell is goed).

als je de jamarcol voledig ontgresnd dus. het ringetje. en de db killer. kan je dan nog een boete krijgen?
 
Een vriend van mij rijdt toevallig met 4scoot. Nadat hij de prop uit de bocht had gehaald trok de scooter naar zijn idee wat beter maar hij had op gps wel 5km/h winst. Het geluid is niet gek hard maar word wel wat luider. (Niet te vergelijken met jamarcol).
Ik heb geen prop in de bocht van de uitlaat zitten.
Wel een o-ring op het einde.
Zie foto's. 20201025_194352.jpg20201025_194346.jpg
 
ja die kan eraf. Of het verschil merkbaar is weet ik niet want ik heb die voorbocht alleen zonder prop gemonteerd gehad en niet met. Het blokje zal er iedergeval niet slechter door lopen
 
ze zouden je theoretisch gezien ook een wok kunnen geven voor een vervangings uitlaat. Want het is immers niet de originele en is dus technisch gezien een modificatie, wat dus niet toegestaan is. Maar daar zullen ze nooit moeilijk over doen. Zolang hij niet te veel lawaai maakt zal niemand moeilijk doen. Maar een jamarcol maakt vgm zelfs al met de db killers aardig wat geluid, dus ik zou hem niet te veel aanpassen als je geen boete/wok wilt riskeren
 
ze zouden je theoretisch gezien ook een wok kunnen geven voor een vervangings uitlaat. Want het is immers niet de originele en is dus technisch gezien een modificatie, wat dus niet toegestaan is. Maar daar zullen ze nooit moeilijk over doen. Zolang hij niet te veel lawaai maakt zal niemand moeilijk doen. Maar een jamarcol maakt vgm zelfs al met de db killers aardig wat geluid, dus ik zou hem niet te veel aanpassen als je geen boete/wok wilt riskeren
ben meerdere keren aangehouden met de jamarcol politie heeft nooit moeilijk gedaan. ik zei dat die EU gekenmerkt was... leugen voor eigen best wil
 
ben meerdere keren aangehouden met de jamarcol politie heeft nooit moeilijk gedaan. ik zei dat die EU gekenmerkt was... leugen voor eigen best wil
Die kan eraf?
Ik bedoel als ik die verwijder, krijgt de uitlaat dan niet te weinig druk richting motor?
Ze doen ook niet moeilijk als de decibell killers erin zitten, ze kunnen wel moeilijk doen. En de decibell killer in de demper van jamarcol houdt bijna niks tegen. Ik heb sinds vandaag ook een jamarcol. En hoor en meet ook amper verschil misschien soms 1 decibell. (Gemeten met telefoon op 1 meter afstand)

Ik denk als je die prop eruit slijpt dat je pas lawaai gaat maken. Misschien dat ik dat nog ga doen om te testen wat het verschil in snelheid is.
 
Ze doen ook niet moeilijk als de decibell killers erin zitten, ze kunnen wel moeilijk doen. En de decibell killer in de demper van jamarcol houdt bijna niks tegen. Ik heb sinds vandaag ook een jamarcol. En hoor en meet ook amper verschil misschien soms 1 decibell. (Gemeten met telefoon op 1 meter afstand)

Ik denk als je die prop eruit slijpt dat je pas lawaai gaat maken. Misschien dat ik dat nog ga doen om te testen wat het verschil in snelheid is.
volgensmij maakt die prop ook niet heel veel uit maar je mag het voor me testen!
 
de gassen maken geen geluid. Maar ik denk dat het wel een relatief groot verschil kan uitmaken. Kijk maar naar een demper van een geweer, dat is niet veel meer dan een buis met ringen
 
Back
Top