jamarcol

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, iemand ervaring met een jamarcol? ik heb er een binnen en daar zit in de uitlaatbocht een soort van prop in, en ook zit er in de demper zelf 2 decibel killers, de grote en de kleine die je er uit kan schroeven, rijd men met die prop er in? en dan die db killer eruit of die prop eruit en db killer erin?
 
Advertisement - register to remove this

Goeiedag, iemand ervaring met een jamarcol? ik heb er een binnen en daar zit in de uitlaatbocht een soort van prop in, en ook zit er in de demper zelf 2 decibel killers, de grote en de kleine die je er uit kan schroeven, rijd men met die prop er in? en dan die db killer eruit of die prop eruit en db killer erin?
bij mij geen prop in de bocht? db killer is eruit bij mij. maakt bijna geen verschil in geluid
 
Ben benieuwd. Ik durf echt geen Jamarcol te installeren... valt veel meer op, en ik rijd met een 80cc... Gaat honderden euro's kosten als ik dat weer eraf en erop moet doen voor de WOK.
 
je kan altijd nog een beetje rvs wol in het demper duwen, wordt het een stuk stiller van
hoe moet ik dat voorstellen? rvs wol in me demper proppen? dan komen me uitlaatgassen er niet meer uit toch
Post automatically merged:


zoiets zat in me uitlaatbocht met 2 laspuntjes
Post automatically merged:

en dat zit er dus ook nog een grote dbkiller in de einddemper, en een kleine prop die je op de db killer kan schroeven dat is deze
Post automatically merged:


dit is de db killer, daar zie je aan het uiteinde in het midden, schroefdraad, daar komt dus dat kleine db killer bus die je erop kan schroeven, dus je hebt all 2 db killers erin, plus die prop in je uitlaat bocht, alleen die prop heb ik eruit en komt aardig wat geluid uit zelfs met die 2 db killers
 
Last edited:
Ik had een 4scoot rvs voorbocht aangepast zodat er een aliprovic op kan, en had een bol rvs wol wat langwerpig getrokken en in het demper gedaan. Daarna de db killer erin en was toen qua geluid van "de hele buurt wakker maken" naar goed hoorbaar maar niet heel erg luid gegaan. Prestaties waren er niet minder op geworden
 
Ik had een 4scoot rvs voorbocht aangepast zodat er een aliprovic op kan, en had een bol rvs wol wat langwerpig getrokken en in het demper gedaan. Daarna de db killer erin en was toen qua geluid van "de hele buurt wakker maken" naar goed hoorbaar maar niet heel erg luid gegaan. Prestaties waren er niet minder op geworden
Dat wol vliegt erniet uit?
 
nee de db killer hield die tegen

Ik trouwens de db killer ook aangepast. Had er een dun stalen staafje op gelast (ong 15cm lang) met 3 ronde plaatjes erop.
Zoiets; (db killer)|--|--|, en dan het rvs wol als een sok roverheen
 
ah zo, ik heb de prop er ff ingetikt weer, maakt wel wat minder geluid nu, krijg morge een extra uitlaatbocht binnen met prop erin, dan ff kijken of hier mee te rijden is, anders laat ik ook eventueel een db aanpassen
 
heb een bocht met prop erin gemonteerd, en de demper met 2 db killers, voelt nu wel erg alsof ie inhoud, zou het helpen om een db killer eruit te halen?, of is die vernauwing echt funest zelfs voor 4t? want de orginele uitlaat heeft ook allemaal schotten erin zitten
 
zonder die prop rijdt hij wel goed? Dan zou je kunnen proberen er staalwol in te doen en/of zo'n soort demper erin knutselen zoals ik had gedaan
 
zonder die prop rijdt hij wel goed? Dan zou je kunnen proberen er staalwol in te doen en/of zo'n soort demper erin knutselen zoals ik had gedaan
Zonder prop trekt het opzich wel, alleen ben ik geen handige harry kwa lassen, wol erindoen zou me nog wel lukken, heb je eventueel een foto van je db killer?
 
20200921_231750.jpg
mijn vader vind t leuk dat hij nogal veel lawaai maakt dus er zit nu geen wol omheen. Maar met een bol rvs wol klonk hij best beschijden, had er uiteindelijk een halve in gedaan dat maakte een perfecte hoeveelheid geluid, vond ik.
En qua lassen is dit echt heel erg makkelijk, zijn maar een paar puntlasjes, kan met booglassen wel lastig zijn
20200921_231947.jpg
is wel net een andere stijl demper maar het principe is hetzelfde
 
View attachment 57497
mijn vader vind t leuk dat hij nogal veel lawaai maakt dus er zit nu geen wol omheen. Maar met een bol rvs wol klonk hij best beschijden, had er uiteindelijk een halve in gedaan dat maakte een perfecte hoeveelheid geluid, vond ik.
En qua lassen is dit echt heel erg makkelijk, zijn maar een paar puntlasjes, kan met booglassen wel lastig zijn
View attachment 57498
is wel net een andere stijl demper maar het principe is hetzelfde
hmm bol rvs wol? dus je moet het erin proppen? maar wel zondig dat de gassen er nog uit kunnen? en dat kwa lassen, wat gebruik je dan? want ik zelf heb geen aparatuur of ervaring erin, lijkt me best prijzig zoiets aan te schaffen, ook dat rvs wol, de demper zelf kan niet uit elkaar dus moet je dit erin drukken?, en die db killer die metalen schijfjes, blokeren die niet je uitlaatgassen? althans zo lijkt het
Post automatically merged:

https://rvsuitlaatdelen.nl/product/demperwol-dempervulling-rvs/ zoiets?
Post automatically merged:

ik ga denk ik een lange inbus erindraaien ipv die kleine ronde bol wat een db killer moet voorstellen, dan daarachter met moertjes van die ronde ringen erop zetten die net nog wat gassen doorlate dan, zo kan ik dan een soort van schotten maken in de demper denk ik

dus dit is me demper zoals ie nu is: +| dat plusje is me db killer, die streep is me binnendemper, soort van db killer
dit wil ik doen +|---|---| eerste streep binnendemper, dan die 2 laatse streepjes van die ronde ringen van de bouwmarkt vastgedraait met moertjes aan een lange inbus die ik erin draai zodat ik vlees heb in de demper om ringen te monteren, zo doende soort van schotten kan maken zonder te lassen, en eventueel extra of minder ringen kan monteren kwa geluid
 
Last edited:
Die ronde plaatjes zijn net iets kleiner dan de binneste buis van de demper(iets minder als een halve cm), het rvs wol zit daar dan als een sok omheen. En de gehele demper/db killer glijd da zo de uitlaat in.
De uitlaat geeft dan eerder te weinig tegendruk dan te veel.
Ik had deze gemaakt op school volgens mij, met een best duur mig apparaat. Maar had het even makkelijk met mn parkside vuldraad lasapparaat thuis kunnen doen. Kost samen met een lashelm (want je moet echt een automatisch dimmemde lashelm hebben anders kan je niet goed zien wat je doet) rond de €120. Als het je leuk en handig lijkt thuis wat te kunnen lassen is het een goede setup, en heel simpel.
Maar dan moet je er wel tijd en zin in hebben om wat videos te kijken om er een beetje achter te komen hoe het werkt, en ook wat oefenen. Als je dat niet hebt kan je vast ook wel iets met tapeinden en moeren oid in elkaar knutselen.
Het kan gelukkig niet zo kwaad wat je allemaal in de uitlaat propt
Post automatically merged:

Ik gebruik gewoon schoonmaak rvs wol, wat je in de supermarkt koopt. Werkt waarschijnlijk wel iets minder maar is makkelijk en goedkoop te krijgen
 
Last edited:
Die ronde plaatjes zijn net iets kleiner dan de binneste buis van de demper(iets minder als een halve cm), het rvs wol zit daar dan als een sok omheen. En de gehele demper/db killer glijd da zo de uitlaat in.
De uitlaat geeft dan eerder te weinig tegendruk dan te veel.
Ik had deze gemaakt op school volgens mij, met een best duur mig apparaat. Maar had het even makkelijk met mn parkside vuldraad lasapparaat thuis kunnen doen. Kost samen met een lashelm (want je moet echt een automatisch dimmemde lashelm hebben anders kan je niet goed zien wat je doet) rond de €120. Als het je leuk en handig lijkt thuis wat te kunnen lassen is het een goede setup, en heel simpel.
Maar dan moet je er wel tijd en zin in hebben om wat videos te kijken om er een beetje achter te komen hoe het werkt, en ook wat oefenen. Als je dat niet hebt kan je vast ook wel iets met tapeinden en moeren oid in elkaar knutselen.
Het kan gelukkig niet zo kwaad wat je allemaal in de uitlaat propt
Post automatically merged:

Ik gebruik gewoon schoonmaak rvs wol, wat je in de supermarkt koopt. Werkt waarschijnlijk wel iets minder maar is makkelijk en goedkoop te krijgen
Jij bedoelt brilo? Die schoonmaak rvs sponsen
 
Nee brillo is fijner en van normaal staal/ijzer gemaakt dus gaat roesten. Die rvs bollen zitten meestal met zn 3'en in een verpakking op een rijtje
 
Back
Top