Jamarcol uitlaat 4t

dnh300

Member
Hallo een vriend van mij wilt een jamarcol uitlaat kopen voor zijn zip. (https://www.zandri.nl/uitlaat-jamar...LFipr9e6ISTYjKUJ76kh9C8vf36LE-3YaAh6rEALw_wcB) Ik heb het hem al afgeraden omdat je originele uitlaat sneller is en beter voor je scooter. Maar goed hij wilt hem alsnog. Alleen ik denk dat hij heel erg snel roest want ik zie altijd alleen maar jamarcol uitlaatjes die helemaal verroest zijn en ik heb er niet een forumpje over kunnen vinden. Nou wilt hij het liefst een jamarcol maar als hij snel roest toch niet want dan koopt hij een originele. zijn er mensen met ervaring met jamarcol? ( ik heb net een nieuwe uitlaat onder mijn vespa lx orgineel en deze is na 3,5 maandjes nog nergens gaan roesten)

ps. Iemand zei ook dat er gewoon uitlaatjes in china worden gemaakt en jamarcol hun naam er gewoon opzet. Ik zelf vind ook helemaal niks over jamarcol op internet.

Advertisement - register to remove this

het is rvs staal, na enige tijd zal dit gaan roesten, goed schoonhouden na het rijden, en eens in de zovel tijd even eraf halen en behandelen

dnh300

Member
Hallo een vriend van mij wilt een jamarcol uitlaat kopen voor zijn zip. (https://www.zandri.nl/uitlaat-jamar...LFipr9e6ISTYjKUJ76kh9C8vf36LE-3YaAh6rEALw_wcB) Ik heb het hem al afgeraden omdat je originele uitlaat sneller is en beter voor je scooter. Maar goed hij wilt hem alsnog. Alleen ik denk dat hij heel erg snel roest want ik zie altijd alleen maar jamarcol uitlaatjes die helemaal verroest zijn. Nou wilt hij het liefst een jamarcol maar als hij snel roest toch niet want dan koopt hij een originele. zijn er mensen met ervaring met jamarcol? ( ik heb net een nieuwe uitlaat onder mijn vespa lx orgineel en deze is na 3,5 maandjes nog nergens gaan roesten)
het is rvs staal, na enige tijd zal dit gaan roesten, goed schoonhouden na het rijden, en eens in de zovel tijd even eraf halen en behandelen
roest het snel vergeleken met een originele uitlaat van een zip 4t?

dnh300

Member
Een orginele uitlaat heeft hitte bestendige lak, ook dit zal gaan rotten, dit hou je niet tegen
Maar zit diezelfde lak niet op de jamarcol uitlaatbocht? Want die is zwart gelakt toch? Maar goed het ene roest dus niet bepaald sneller dan het andere?

west2284

west2284
roest het snel vergeleken met een originele uitlaat van een zip 4t?
RVS staat voor roestvrij staal, dus roest niet, rijdt er zelf jaren mee prima pijp, zeker als je de killer in de bocht eruit haalt, ik woon aan de zee en zoute lucht doet veel kan ik je zeggen, maar roesten nee, doekje en glimt weer, dus onzin china verhaal, moest wel lachen dat dan weer wel :)

dnh300

Member
RVS staat voor roestvrij staal, dus roest niet, rijdt er zelf jaren mee prima pijp, zeker als je de killer in de bocht eruit haalt, ik woon aan de zee en zoute lucht doet veel kan ik je zeggen, maar roesten nee, doekje en glimt weer, dus onzin china verhaal, moest wel lachen dat dan weer wel :)
Nou dan vraag ik me af wat voor wonderbocht je hebt want zie genoeg geroeste pijpen. En weet jij dan wel waar ze gemaakt worden?

west2284

west2284
heb er nog 1 te koop, is dat even mooi.

en die bocht is volgens mij ook van best dik staal gemaakt dus zelfs als hij gaat roesten duurt het nog wel even voordat hij lek is

dnh300

Member
en die bocht is volgens mij ook van best dik staal gemaakt dus zelfs als hij gaat roesten duurt het nog wel even voordat hij lek is
Dat sws. Ik vroeg me alleen af wat eerder zou roesten jamarcol of originele uitlaat. Maar denk dat het zoon beetje t zelfde is. En als je denkt dat rvs niet kan roesten heb je dat mis.

ligt aan het soort rvs en wat het allemaal te voorduren krijgt. Ik ben pas net klaar met mn eerste jaar metaalbewerken dus weet alleen nog maar de basis, maar van wat ik tot nu toe in de praktijk heb gezien gaat rvs echt niet zomaar roesten door hitte en regen. Ik had trouwens niks over rvs gezegd

dnh300

Member
ligt aan het soort rvs en wat het allemaal te voorduren krijgt. Ik ben pas net klaar met mn eerste jaar metaalbewerken dus weet alleen nog maar de basis, maar van wat ik tot nu toe in de praktijk heb gezien gaat rvs echt niet zomaar roesten door hitte en regen. Ik had trouwens niks over rvs gezegd
Dat weet ik. Maar wat @west2284 hierboven beweert over jamarcol uitlaten is niet waar. Ik heb er nog nooit een zonder roest gezien. Ik vroeg me alleen af hoesnel zoiets zou gaan.

maarja, roesten gaat het toch, goed gelakt of niet. Ik zou eerder voor de 4scoot uitlaat gan puur omdat die van rvs is, en het kost je niks extra

dnh300

Member
maarja, roesten gaat het toch, goed gelakt of niet. Ik zou eerder voor de 4scoot uitlaat gan puur omdat die van rvs is, en het kost je niks extra
Ja een vriend heeft die ook. Maar ik vind het geluid van een jamarcol mooier en de looks ook. En zeker met decibel killer klinkt hij goed.

dnh300

Member
maakt deze overigens niet alsnog teveel decibels met de decibel killer erin?, aangezien de uitlaat geen type goedkeuring heeft
Dat is dus nergens te vinden. dus dat blijft een gok. Maar dat is het met al die uitlaatjes. Je valt alleen maar meer op bij de politie. Ook met een “goedgekeurde” uitlaat zoals de “4scoot” pakken ze je er sneller uit.

Scennix

Member
Ik heb ook een jamacol, gewoon zwart spuiten dan is er geen probleem. Lijkt me dat iedereen dat kan bedenken. Lol
Post automatically merged:

Ik rijd zelf altijd zonder db-killer, zelfs langs de politie en ze houden me nooit aan. (Klopt op hout). De uitlaat maakt sowieso veel te veel lawaai, maar heerlijk als je buren toch al een hekel aan je hebben.

Een uitlaat van rvs kan alleen maar roesten wanneer je scooter super vaak boven stenen of ondergrond staat waarbij vocht opstijgt.

dnh300

Member
Ik heb ook een jamacol, gewoon zwart spuiten dan is er geen probleem. Lijkt me dat iedereen dat kan bedenken. Lol

Ik rijd zelf altijd zonder db-killer, zelfs langs de politie en ze houden me nooit aan. (Klopt op hout). De uitlaat maakt sowieso veel te veel lawaai, maar heerlijk als je buren toch al een hekel aan je hebben.

Een uitlaat van rvs kan alleen maar roesten wanneer je scooter super vaak boven stenen of ondergrond staat waarbij vocht opstijgt.
Gewoon zwart spuiten lol? Klinkt professioneel. De bocht die is meegeleverd is al zwart gespoten. En ik weet zeker dat de politie op dat moment betere dingen te doen heeft of geen zin maar reken maar dat als je een serieuse agent tegen komt dat je de sjaak bent.

Advertisement - register to remove this