jamarcol piaggio zip 4t2v

zip50cc

Member
hoi ik heb een piaggio zip 4t2v 50cc met een malossi multivar ( met de 6.1 gram rollen en de witte drukveer die in het pakket kwam gemonteerd) en ik zie dat mijn scooter maar net tot de 70 komt met geluk hoewel vrienden van mij 75 kmp kunnen rijden op hun 50cc piaggio zip 4t2v klepper dus weet iemand welke afstelling het beste is voor een 4t2v met een jamarcol uitlaat en een malossi multivar?
 
Advertisement - register to remove this

6.1 gram is te licht. 7.5 is meestal het beste
Post automatically merged:

en door een jamarcol verlies je ong 4km topsnelheid
 
Misschien grotere sproeier, Shimmen of iets kortere snaar (heb gehoord hier laatst dar polini snaar iets korter is waardoor hij hogerin komt)
 
hoi ik heb een piaggio zip 4t2v 50cc met een malossi multivar ( met de 6.1 gram rollen en de witte drukveer die in het pakket kwam gemonteerd) en ik zie dat mijn scooter maar net tot de 70 komt met geluk hoewel vrienden van mij 75 kmp kunnen rijden op hun 50cc piaggio zip 4t2v klepper dus weet iemand welke afstelling het beste is voor een 4t2v met een jamarcol uitlaat en een malossi multivar?
Iets zwaardere rolletjes, maar het blijft gek al die blokjes reageren toch anders. Twee vrienden van me hebben precies dezelfde zip 50cc ontgrenst een met jamarcol ander origineel. En ze gaan even hard. De scooter met originele uitlaat trekt wel wat harder. Maar wat k probeer te zeggen zelfs al heb je de beste afstelling en een multivar kan het zijn dat een ander zonder updrages je zo voorbij racen. Als je de jamarcol niet perze wilt zou ik wel een originele uitlaat kopen je valt minder op en het rijdt een stuk lekkerder.
 
Iets zwaardere rolletjes, maar het blijft gek al die blokjes reageren toch anders. Twee vrienden van me hebben precies dezelfde zip 50cc ontgrenst een met jamarcol ander origineel. En ze gaan even hard. De scooter met originele uitlaat trekt wel wat harder. Maar wat k probeer te zeggen zelfs al heb je de beste afstelling en een multivar kan het zijn dat een ander zonder updrages je zo voorbij racen. Als je de jamarcol niet perze wilt zou ik wel een originele uitlaat kopen je valt minder op en het rijdt een stuk lekkerder.
ik vind het rijden met jamarcol fijner want het geluid klinkt tenminste niet zo als een stofzuiger als de originele zipjes je zegt iets zwaardere rollen hoeveel gram denk je ongeveer?
 
ik vind het rijden met jamarcol fijner want het geluid klinkt tenminste niet zo als een stofzuiger als de originele zipjes je zegt iets zwaardere rollen hoeveel gram denk je ongeveer?
Je hebt 50cc dus ik zou 6.5 gram rollen nemen en de originele drukveer van vespa. De witte is veelste strak. Dan slijt alles snel.
 
zou de 6.5 rollen helpen als ik al 6.1 een heb dat zou toch bijna tot geen effect geven?
Het belangrijkste is nu je drukveer ik zou de originele bestellen. https://www.k-parts.nl/drukveer-pia...POA9CfTIAeDg09zIHMTT_V24Gq6R_KRoaAp8hEALw_wcB

En dan naar je rollen kijken. Ik zei 6.5 omdat het standaard is. Maar als de originele drukveer erin zit moet je ff kijken wat je fijn vindt rijden ik zou beginnen met 6.5. Iets zwaarder kan maar heeft niet zo veel effect. 6.1 is wat aan de lichte kant maar niet heel erg denk ik. Ik heb zelf altijd met 10 gram gereden op 50cc maar dat is persoonlijke voorkeur.
 
ik zou beginnen met 7.5 want die doen het waarschijnlijk het best
Bij 4t maakt het niet zo veel uit alleen als je extreem afwijkt. 7.5 is ook prima ik zou gewoon als je de tijd hebt een paar gewichtjes proberen tussen de 6.5 en 10. En heb je er allemaal geen zin in doe 6.5. Werkt wel lekker met de originele drukveer.
 
Bij 4t maakt het niet zo veel uit alleen als je extreem afwijkt. 7.5 is ook prima ik zou gewoon als je de tijd hebt een paar gewichtjes proberen tussen de 6.5 en 10. En heb je er allemaal geen zin in doe 6.5. Werkt wel lekker met de originele drukveer.
waarom zou ik de drukveer moeten vervangen want dat slijten maakt mij niet heel erg uit? ik heb nog 2 koppelingen extra liggen, een drukvuur kan toch geen veranderingen doen op de topsnelheid?
 
waarom zou ik de drukveer moeten vervangen want dat slijten maakt mij niet heel erg uit? ik heb nog 2 koppelingen extra liggen, een drukvuur kan toch geen veranderingen doen op de topsnelheid?
Mijn 80cc vespa gaat met de witte drukveer 60 en met de originele 75. Maar jou scooter gaat redelijk hard met de witte dus om al dat werk te doen is misschien ook zonde. Maar ga dan eerst zwaardere rollen proberen want de rollen moeten opboxen tegen de drukveer.
 
Mijn 80cc vespa gaat met de witte drukveer 60 en met de originele 75. Maar jou scooter gaat redelijk hard met de witte dus om al dat werk te doen is misschien ook zonde. Maar ga dan eerst zwaardere rollen proberen want de rollen moeten opboxen tegen de drukveer.
is goed ik zou ff wat mengen van de andere variotjes die ik hier heb liggen voor me zip je kan de rollen toch ook mengen?
 
Ja dat kan. Het is beter van niet.
Houd er wel rekening mee dat je de 2 verschillende gewichten om en om doet zodat er geen onbalans is
 
Back
Top