Iva firenzo 25km opvoeren

Dannynovice

New Member
Ik ben in het bezit van een iva firenzo 25km snorscooter.
Helaas loopt deze zo sloom dat e-bikes me soms inhalen. Ik denk ga deze eens proberen sneller te laten lopen.
Overal las ik dat ik dan de vario ring eruit moet halen. Ik dat ding open maken, maar ik zie helemaal geen vario ring. Ben ik nou scheel of kan dat kloppen? Zijn er dan nog andere opties dan het vervangen van de CDI als er geen vario ring in zit? Ben helemaal vers op het gebied van scooters maar leer snel dus kom maar op haha
 
Advertisement - register to remove this

Dit is nu weer zo'n typisch gevalletje, mag dit nu of mag dit niet?

@Dannynovice om je even uit te leggen wat er aan de hand is.

De beheerder/eigenaar van dit forum wil niet dat er op zijn forum wordt gedaan aan snor-tuning.
Soms wordt het wel toe gestaan en andere keer weer niet.
De regels hieromtrent zijn nogal wazig!

@Bas, je oordeel?
 
Dit is nu weer zo'n typisch gevalletje, mag dit nu of mag dit niet?

@Dannynovice om je even uit te leggen wat er aan de hand is.

De beheerder/eigenaar van dit forum wil niet dat er op zijn forum wordt gedaan aan snor-tuning.
Soms wordt het wel toe gestaan en andere keer weer niet.
De regels hieromtrent zijn nogal wazig!

@Bas, je oordeel?
Ik had er overheen gelezen. En ik ben de grootste voorstander van een helm
 
Volgende keer kan je beter schrijven dat het om een brom gaat ipv een snor. Tegenwoordig hebben de meeste scooters toch geen snor blok meer. En inderdaad, wel vaag dat ik sommige oude topics lees waar het uitgebreid besproken is vwb het opvoeren van een snor. Tast mij hier en daar ook wat in het duister.. Maar goed!

*Off-Topic*
 
Nah ik geef geen advies omtrent het opvoeren van een snor, ik geef alleen aan dat het voor mij als nieuwkomer ook onduidelijk is. Zal wel erg onredelijk zijn om mij meteen te waarschuwen. En ik zal heus niet de enigste zijn. Waar kan ik trouwens de regelementen lezen?

*Off-Topic*
 
Nah ik geef geen advies omtrent het opvoeren van een snor, ik geef alleen aan dat het voor mij als nieuwkomer ook onduidelijk is. Zal wel erg onredelijk zijn om mij meteen te waarschuwen. En ik zal heus niet de enigste zijn. Waar kan ik trouwens de regelementen lezen?

*Off-Topic*
Onderaan terms and rules
 
In het regelement staat het niet.
Ander regelement:

Kan toch niet zijn dat er 2 regelementen zijn?

Denk dat het regelement eens behoorlijk aangepast moet worden.
Ook grote dikke vette letters niet gebruiken (schelden) staat er niet in.
Zijn wel losse topics gemaakt erover, maar staat niet in het regelement, of ik heb de verkeerde bril op. :cool:

Ben ooit MOD geweest op een forum, had een perfect regelement geschreven.
 
Last edited:
Heb het gelezen. Ik denk dat ze voor sommige vragen hun eigen beoordelingen maken en zo nodig je waarschuwen of het topic sluiten. Helder voor mij.

Bedankt voor de link!
 
Last edited:
Nogmaals, het snorbeleid is niet moeilijk, ik quote mijzelf even:

En als je het er niet mee eens bent, reageer gewoon niet dan in iemand zijn topic, zo simpel kan het zijn. Ik ga geen specifieke regel maken en ik ga het zeker niet verbieden dat iemand zijn snor iets harder laat lopen of wat beter laat optrekken. Ook in onze regels zijn er genoeg dingen niet beschreven maar probeer ik te zorgen dat mensen in de gedachte van het forum zich gedragen, oftewel verantwoordelijk gebruik. En ik kan het niet genoeg herhalen denk ik, maar vind je dus dat iemand een onverantwoordelijk verzoek doet met betrekking tot opvoeren, reageer dan gewoon niet.

Je mag het ook reporten als je het echt gevaarlijk vind, maar nogmaals het is geen zekerheid dat het topic dichtgaat. Dus of je helpt iemand in een topic, of je reageert niet.

Hieronder nog het "ongeschreven" beleid.

Ik snap je vraag, maar er is geen heel simpel antwoord, het is een grijs gebied.

Wil iemand informatie voor zijn sprinter om er meer dan 24pk uit zijn set te persen, dan is hij meer dan welkom.
Wil iemand informatie om zijn snorscooter 60km/uur te laten lopen dan zien we hier dat liever niet. Dat is al 20 jaar hier de regel.
Wil iemand informatie om zijn snorscooter wat beter op te laten trekken met ze 2en en onder de grens blijven waar de politie op bekeurd, dan zou het ook geen probleem hoeven te zijn.

De nuance is belangrijk. De algemene stelregel is dat we niet actief helpen om iemand zijn snorscooter flink op te voeren. De afstelling wat verbeteren? Geen probleem. Waar ligt de grens? Die is er niet, iemand die begrijpt wat hij doet weet dat er in principe geen verschil is.

We houden allemaal van sleutelen, we zijn allemaal jong geweest. We hebben hier altijd geprobeerd op een verstandige manier door kennis te delen scooters sneller te laten rijden. Zelf blijf ik erbij dat vooral de te hard rijdende snorscooters erg slecht zijn voor het imago van scooter rijders in het algemeen. Ook de onnodig luide scooters zorgen ervoor dat er steeds meer regels komen die het scooter rijden minder leuk maken.

Als we mensen dat een beetje bij kunnen brengen dan is dat alleen maar goed voor het vervoersmiddel waar we van houden.
 
Last edited:
Ik kan goed begrijpen dat ze hier geen tips willen voor mensen om hun scooters van 25 naar 60 te gaan laten lopen. Ik had begrepen dat wanneer je de vario ring verwijderd er ongeveer 5 a 10 km per uur snelheid bij komt wat ik ook meer dan genoeg vind.
Om terug te komen over het busje in de vario die is gewoon vlak.
 
Ok Danny,

als ik het goed begrijp, snap ik het toch niet helemaal maar als Bas het snapt zal het wel goed zijn, dus bij deze het volgende en als dit tegen de regels is zal ik het wel horen.
Die roze draad is volgens mij van de carterbegrenzer.
Haal het pinnetje voorzichtig uit de connector, mocht het niet werken kun je de boel weer origineel maken zonder dat de kabelboom verknipt is.

Ik heb geen schema van jouw scooter, ik denk niemand hier op het forum want onze Chinese medemens is hier niet scheutig mee.
Wellicht bang dat iemand ontdekt dat ze het gekopieeerd hebben. ;)

Als de roze draad losgekoppeld is en ik zou gelijk hebben, zou de scooter iets sneller moeten lopen.

Succes ermee en laat even weten hoe hard hij loopt. :)

Mocht hij harder lopen is het aan te raden een iets grotere hoofdsproeier te monteren zodat het blokje niet te arm loopt.
Want ik zeg altijd, iemand die harder moet werken moet meer eten!
 
Back
Top