IVA E-GO S4

intro

New Member
Hi all,

Heb ongeveer een maand geleden mijn 4-tak berini verkocht omdat ik een beetje gek werd van de service beurt kosten.
Na elke 1500km/2000km ongeveer een onderhoudsbeurt wat neerkwam op 1x3maanden, zo de scooter eigenlijk meer geld begon te kosten dan het onderhoud aan mijn auto.

Nu ben ik aan het rondkijken voor een elektrische scooter, en ben de IVA E-GO S4 tegengekomen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben erg benieuwd naar wat nu eigenlijk precies het onderhoud is ik lees overal dat er minder onderhoud is aan een elektrische scooter dan bijv: 2-tak/4-tak dat is logisch natuurlijk. Maar wat kan er nu eigenlijk miss zijn/gaan met een elektrische scooter? Er valt toch weinig naar te kijken door een service monteur? Ben eigenlijk van plan om er één te kopen en te rijden zonder onderhoud. Remmen/banden nakijken kan ik zelf ook wel. Of zit ik er helemaal naast en word er wel degelijk een hoop aan een elektrische scooter gedaan
:)
?
 
Advertisement - register to remove this

Ik neem aan dat het service interval een stuk lager zou zijn. Ik ben benieuwd of je dat kan aanvragen.

Maar waarom zou je niet netjes de beurt laten uitvoeren als je een nieuwe scooter koopt? Je wil toch veilig rijden en garantie hebben mocht er iets spelen?
 
Ik denk niet dat je veel onderhoud moet plegen aan een elektrische scooter.
Geen vario, geen koppeling, geen benzine motor, geen eindoverbrenging kortom alleen remmerij, banden, wiellagers.

De elektronica voor de sturing kun je niks aan doen bovendien doet hij het of doet hij niet.
Het enige is misschien het uitlezen van eventuele foutcodes.

Waar je wel mee rekening moet houden is de actieradius, je bent dus verplicht je ritjes beter te plannen.
Ik heb in het verleden ook al eens gekeken naar elektrische scooters en deze actieradius valt in de praktijk vaak toch wel tegen vooral als je veel volgas rijdt of tegenwind of bergen/heuvels.

Verder zijn elektrische scooters van enige kwaliteit niet goedkoop en kan het duur worden wanneer je toe bent aan nieuwe accu's of motor of wanneer de sturing het begeeft.

Maar inderdaad, mijn zoon heeft sinds kort een Sym Orbit 3 Euro4 en deze moet volgens het boekje elke 2000 km een beurtje krijgen.
Hij rijdt iedere dag 25km enkele reis naar school, dit is dus minimaal 50km per dag.
Na maximaal 40 schooldagen moet hij weer een beurtje dus dit zijn zo'n 4 beurtjes per schooljaar en tel ik de zomervakantie nog niet mee.
Dit loopt echt ook in de papieren.
 
Ik wil de beurtjes wel laten doen, maar dit zal ook rond de 2000-3000km zijn. Op zich niet erg, maar wat gaan ze precies nakijken aan je elktrische scooter. Van een 4-tak weet je die heeft gewoon wat onderhoud nodig. Maar wat gaan ze precies nakijken aan een elektrische scooter. Zoals Sparky ook zegt hij doet het of doet het niet. Volgens mij is het niet zo dat er onderhoud nodig is dat de scooter langer/beter loopt omdat er niks valt af te stellen? Daarom luister ik hier graag naar de mening van andere en hun bevindingen :)
 
Hallo ,ik heb een Iva jet 50 4 takt ,onder het rijden is hij uitgevallen wilde niet meer aanspringen ,de carburateur is helemaal schoongemaakt. nu slaat hij soms wel aan maar na heel lang starten ,dan loopt hij stationair als je wat gas geeft wil hij niet op toeren komen ,en het hoort aan of hij te weinig benzine krijgt ,co schroef is ook al wat uitgedraaid. de elektrische choke is er uitgedraaid scooter laten lopen maar zien geen werking , op de stekkertje staat wel 12 volt, heeft iemand een idee wat dat kan zijn of waar ik de fout moet zoeken, alvast bedankt
 
Back
Top