IVA accu op NUI scooter

Os2273

New Member
Beste mensen
mijn naam is Otto.
En ik heb een vraagje, Zijn er verloop sterkers, Zo dat ik een Eva accu kan aan sluiten op een NUI scooter?
De accu's van IVA zijn stukke goedkoper.
Ik ben in bezit van een 2H NUI
 
Advertisement - register to remove this

wat voor scooter heb je?
en van welk IVA model wil je een accu er in zetten?
eventueel foto's van de scooter en/of stekker?

ik betwijfel eerlijk gezegd of je idee haalbaar is: beide merken hebben verschillende accu's in hun assortiment.
en beide leunen vaak op het systeem van Bosch (motor, controller etc.) waardoor het allemaal hetzelfde lijkt.
máárrr: bij sommige zit er in de stekker niet alleen de pinnen voor de hoogvoltage voor de motor, maar ook die voor het kleinere 12V cirquit.
als je daar een accu op aan zou sluiten die daar de hoge voltage doorheen jaagt ben je verder van huis...
 
Hoi ik heb een Nou NQI pro 3000w zonder accu Helaas
En ik dacht meer aan een IVA E-GO S8 Accu, deze zijn ook 36V, maar goed koper.
Ik weet de afmetingen zijn anders, maar dat kan ik wel aanpassen.

Ik hoor het graag

 
als je op internet kijkt, zul je zien dat de stekkers van de scooters verschillen.
de IVA gebruikt een ronde stekker met blauwe clip.
de stekker van de NIU is rechthoekig.
dat gaat niet passen...

Hoi ik heb een Nou NQI pro 3000w zonder accu Helaas
??? heb geen cristallen bol, maar hij is dus 2e hands, begrijp ik?
vermoedelijk is ie dan door de defecte accu van de hand gedaan door de vorige eigenaar...
En ik dacht meer aan een IVA E-GO S8 Accu, deze zijn ook 36V, maar goed koper.
kijk niet alleen naar de voltage; de ampere's (...AH) zijn ook belangrijk.
veel goedkopere accu's zijn goedkoper om de eenvoudige reden dat ze kleiner zijn (minder stroom kunnen meenemen) waardoor je er minder ver mee kan rijden...
 
Nee is niet mogelijk. Jou accu moet je koppelen AAN de scooter. Zonder die koppeling en koppeling code van de accu gaat hij never nooit aan. De code en FOC controller van de NIU communiceren met elkaar en als de code niet klopt gebeurt er niks.
Stel je hebt net als ik een Niu MQI plus en ik steel jou accu omdat ik er een 2e bij wil heb ik pech. Tenzij ik jou code ook heb. Als je dan de app van niu hebt en ook is ingesteld krijg je de melding dat je accu los gekoppelt is en dat jou code gebruikt word. Volgens mij kan alleen NIU en/of de dealer de accu incl codes activeren. en aangezien de IVA geen niu accu is gaat het niet lukken.(sorry mijn Hoofdletters werken niet goed op mijn toetsenbord vandaar dat ze er soms wel en soms niet staan)
 
Last edited:
Ok top jongs, Dus Marktplaats ook geen zin ; ).
Dan ga ik maar voor een gereviseerd Accu van een dealer
Het kan wel via MP. maar je moet dan de code en alles hebben. en hopen dat de accu goed is en lles klopt dus ik raad het zeker niet aan. Mijne staat al meer een maand bij de dealer ivm kapotte accu BMS. Deze werkt niet goed meer. en is een vaak voorkomend probleem. (accu word wederom naar NIU gestuurd zie accu nr bij bijgevoegde foto. hier zie je dat de bms stopt en aangeeft dat de accu compleet leeg is terwijl hij op moment van laden 99% was. dit kan ik volgen via de app.)Zo'n accu kost nieuw aardig wat geld maar besparen om via mp te doen kan een boel gedoe opleveren en een nieuwe accu komt met 2 jaar garantie.Welke NIU heeft u?
 

Attachments

  • IMG_BE55F0D86B1F-1.jpeg
    IMG_BE55F0D86B1F-1.jpeg
    48.3 KB · Views: 7
Back
Top