Italkit Selettra + Malossi Eprom kan dat?

Boyd

Well-Known Member
Hallo mensen de vraag is simpel ;)

ik ben van plan deze rotor te kopen:

selettra.jpg


maar nou heeft een achterneef van me ook nog een losse erpom liggen van malossi voor std ontsteking deze dus:

55%209002.jpg


nou vraag ik me af, past dit op elkaar, of is het pas te maken?

Ik hoor het wel,

Boyd
 
Advertisement - register to remove this

dat gaat niet werken, de malossi versie is ook een totaal ander model rotor en heeft ook andere waardes dan een standaard selettra en de eprom is niet afgesteld op een standaard selettra. Als het zo makkelijk zou gaan zou iedereen een selattra pakken met losse eprom ;)
 
Originally posted by mvanwinsen5
Als het zo makkelijk zou gaan zou iedereen een selattra pakken met losse eprom ;)

ik zou niet weten waarom, losse eprom en losse selettra zijn duurder dan 1 set.

waarom niet gelijk voor malossi, omdat ik die selettra en die eprom allebei goedkoop kan krijgen.
 
Originally posted by Big B NRG
Volgens mij is die eprom ook anders dan die bovenstaande

dat klopt, er is een eprom die bij de malossi rotor zit en er is er een die los verkocht wordt, bijv voor std ontsteking. mijn vraag gaat over de laatste
 
Originally posted by mvanwinsen5
dat gaat niet werken, de malossi versie is ook een totaal ander model rotor en heeft ook andere waardes dan een standaard selettra en de eprom is niet afgesteld op een standaard selettra. Als het zo makkelijk zou gaan zou iedereen een selattra pakken met losse eprom ;)

Wat zou er dan anders aan afgesteld moeten worden? Een puls is een puls. (Op logisch niveau)
 
waarom overweeg je niet de keuze voor de stnd ontsteking icm de eprom?

johan v strln heeft hier ook volgens mij mee gereden, en was er goed over te spreken.....

je hebt de voordelen van het licht etc nog...en een snellere gasreactie + variabele voorontsteking in plaats van een vast punt....

voor een nog snellere reactie, kan je dan altijd nog je vliegwiel afdraaien.

als tussenoplossing voor een binnenrotor, zou ik het wagen (je zoekt er toch 1 voor lelystad??) het is in ieder geval flink feller, dan je stnd ontsteking nu...

(met afgezaagde spoelen, zal het zeker fel reageren!)
 
Originally posted by Sander
waarom overweeg je niet de keuze voor de stnd ontsteking icm de eprom?

johan v strln heeft hier ook volgens mij mee gereden, en was er goed over te spreken.....

je hebt de voordelen van het licht etc nog...en een snellere gasreactie + variabele voorontsteking in plaats van een vast punt....

voor een nog snellere reactie, kan je dan altijd nog je vliegwiel afdraaien.

als tussenoplossing voor een binnenrotor, zou ik het wagen (je zoekt er toch 1 voor lelystad??) het is in ieder geval flink feller, dan je stnd ontsteking nu...

(met afgezaagde spoelen, zal het zeker fel reageren!)

Ik heb op dit moment een kaal frame dat niet op tijd klaar gaat zijn voor lelystad. Draadboom is hier al uit en er komt nooit meer licht op. Nu rijd ik met oud type vliegwiel en std ontsteking zonder spoelen maar moet gewoon vetter vandaar dit topic :)

Weet iemand welke aansluitingen er op die selettra zitten en of die op die eprom passen / pas te maken zijn die hier boven op dat plaatje staat?
 
op dat plaatje van de losse eprom zit een andere aansluiting als bij een compleet setje.... de eprom die bij de malossi zit heeft dezelfde aansluiting als/voor de italkit...
 
Dat gaat niet werken. De aansluitingen zijn anders. En volgens mij is de eprom van een st. ontsteking anders dan die van een binnenrotor.
 
Originally posted by BART#21
Dat gaat niet werken. De aansluitingen zijn anders. En volgens mij is de eprom van een st. ontsteking anders dan die van een binnenrotor.

Welke EEPROM van std. ontsteking?
 
Dus als ik op die selettra een eprom aan wil sluiten moet ik er dus een zien te vinden die bij de malossi ontsteking hoort. Of is er een mogenlijkheid om die aansluitingen aan te passen?
 
Originally posted by Xander
Wat zou er dan anders aan afgesteld moeten worden? Een puls is een puls. (Op logisch niveau)
Het is alleen jammer dat de selletra rotor niet met pulsen werkt, maar met nuldoorgangen.
 
Originally posted by Boyd
Dus als ik op die selettra een eprom aan wil sluiten moet ik er dus een zien te vinden die bij de malossi ontsteking hoort. Of is er een mogenlijkheid om die aansluitingen aan te passen?
Ik zou wel een stukje elektronica kunnen bedenken waarna het wel zou moeten passen. Als ik er tijd voor had, zou ik het ook nog wel willen doen ook, maarja ik heb helaas geen tijd.
Voor een leek op elektronica gebied is het niet te doen.
 
Back
Top