italkit 70cc afstellen

polini fanboy

New Member
goedendag allemaal ik heb loop tegen een probleempje met mn aerox 70cc italkit.
volgens italkit produceert deze cilinder met een goede aftelling 25pk, nou lijkt mij dit iets overdreven en zal dit naar mijn idee krukas pk,s zijn echter kom ik niet verder dan 14,8 pk mijn setup is het volgende
italkit 70cc
polini for race krukas
polini pvl (33 graden voorontsteking)
polini vertandingsdeksel
28mm polini sproeier 150
stage 6 intake
malossi overrange
yasuni c21
carters geflowd

mijn doel is minimaal de 20pk te halen en met nog 6 pk te gaan lijkt dit bijna onmogelijk
ik sta open voor jullie ideen en zal graag horen wat ik hier over het hoofd zie

mvg
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt een relatief beknopte setup gegeven.
Misschien iets uitgebreider en ook je afstellingen etc.
Heb je meer gegevens van de italkit en ook een site daar waar ze je die 25pk beloven.

Hoe meer info hoe beter er mee gedacht kan worden.

Heb je fotos van het flowen? En info wat je hier mee bedoeld ( alleen spoelpoorten vergroten of?)
 
Je hebt een relatief beknopte setup gegeven.
Misschien iets uitgebreider en ook je afstellingen etc.
Heb je meer gegevens van de italkit en ook een site daar waar ze je die 25pk beloven.

Hoe meer info hoe beter er mee gedacht kan worden.

Heb je fotos van het flowen? En info wat je hier mee bedoeld ( alleen spoelpoorten vergroten of?)

hey helaas geen foto van het flowen wel is dit netjes gedaan en is het gepolijst, enkel de spoelpoorten op maat gemaakt van de cilinder
ik rijd momenteel met 3,7 gram rollen in combinatie met een rode drukveer en rode trekveren (beide malossi) op een stage 6 koppeling
hij pakt netjes bij 15.000 toeren en houd hem daar de gehele tijd vast tot zn top van 115

als je nog vragen hebt hoor ik het graag
 
Last edited:
Als de afbeelding op die site klopt, zie ik echt niet hoe daar ooit 25pk uit moet komen. Er zijn cilinders met veel grotere poorten, vlinder uitlaatpoort etc, en die claimen vaak (veel) minder.


Deze bijvoorbeeld, hier komt volgens de fabrikant "maar" 17-19pk uit. En die poorten zijn echt gigantisch vergeleken met die van jou.

Ik denk dat je er gewoon alles uit gehaald hebt wat er in zit.
 
Last edited:
Opzich heb je met een kleine 15 pk al heel wat bereikt natuurlijk maar die 25 is nogal ambitieus voor deze cilinder.
Ik denk dat er een tekst bij staat van een andere cilinder de 77cc kit bijvoorbeeld, zelfs dan is het nogal optimistisch maar toch.

Als ik je setup zo bekijk en je wil het vermogen wat je maakt optimaal gebruiken en je draait met deze cilinder 15.000 toeren op top.
Dan denk ik dat langere vertanding het eerste is wat een upgrade zal zijn.
Niet dat je daarmee meer pk's gaat maken maar ze wel beter naar je achterwiel vertaald.
 
Back
Top