Aangeboden Italjet F50 AC project in Breda

Cipher

Well-Known Member
Te koop: luchtgekoelde gele Italjet Formula 50 (bouwjaar 1995) met een Morini blok. 24 jaar in bezit maar staat al 15 jaar gedemonteerd in de schuur. Is toendertijd geschouwd en op kenteken gezet.
Inclusief alles wat ik er bij heb. Het blok is gereviseerd en loopt. De rest vereist nog veel werk om hem helemaal netjes te maken. Mogelijk ben ik in de loop der jaren wat kleine dingen kwijtgeraakt.

Ik heb de scooter in 1999 gekocht, maar deze werd toen al snel gestolen. In 2003 heb ik hem via de politie terug gekregen en is hij in mij bezit gebleven.
In 2005 heb ik een vastloper gehad en wilde ik er een project van maken. Het blok heb ik gereviseerd, met onder andere een nieuwe Rito krukas, startmotor en subframe, maar dit project is stil komen te liggen en ik zie inmiddels in dat ik dit nooit meer ga afmaken.

Naast de nieuwe krukas zit er een nieuwe DR-70 cilinder, een nieuwe Hebo vario en een nieuwe Brembo achter-remklauw op. Verder een Polini 2G koppeling, 17,5mm carburateur en een verwijd spruitstuk. De rest is origineel.

Een aantal onderdelen en kappen heb ik dubbel in verband met mijn plannen om er een project van te maken. Verder ook een hoop klein spul zoals rollen, drukveren, sproeiers en dergelijke. Met de meeste kappen is wel iets mis, zoals krassen en/of afgebroken ophangpuntjes.

Het enige waarvan ik weet dat het echt kapot is dat is de linker remhevel. Deze is afgebroken toen de scooter een keer is omgevallen.
Ik heb 1 sleutel die past op contact, handschoenenkastje, tankdop en buddy.


Ik hoop dat een liefhebber hem weer netjes wilt maken, of dat de onderdelen nog nuttig voor iemand zijn.
 

Attachments

  • scootie.png
    scootie.png
    859.3 KB · Views: 57
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoi,
Hoe is jouw status van je scooter nu?
Ben nu zelf ook begonnen aan een nieuwe opbouw van een Italjet Formula 50 AC uit 98-99, Heb deze via Markplaats gekocht met de bewering dat alleen het stroom aangesloten moest worden en dat hij zal rijden nou dat was niet het geval helaas, Alles was stuk tot water roest in het blok en lagers :( heb toe nu toe alles opnieuw moeten aanschaffen, ik ga ook maar een topic aanmaken op deze website tot hoe ver ik nu ben, heb elke roestig boutje en moertje, bekabeling opnieuw leven in geblazen om het zo maar te zeggen, nu na 1.5 maand, heb ik nu eindelijk mijn blok in in elkaar kunnen zetten. helaas met een probleem ik mis het busje van me lager die er niet op zat:( nu sluit mijn kering niet af maar dan zal je wel zien in mijn nieuwe topic:)

Succes verder met je scooter:)

Gr,
Davinci ook uit Breda;)
 
Hoi,
Hoe is jouw status van je scooter nu?
Ben nu zelf ook begonnen aan een nieuwe opbouw van een Italjet Formula 50 AC uit 98-99, Heb deze via Markplaats gekocht met de bewering dat alleen het stroom aangesloten moest worden en dat hij zal rijden nou dat was niet het geval helaas, Alles was stuk tot water roest in het blok en lagers :( heb toe nu toe alles opnieuw moeten aanschaffen, ik ga ook maar een topic aanmaken op deze website tot hoe ver ik nu ben, heb elke roestig boutje en moertje, bekabeling opnieuw leven in geblazen om het zo maar te zeggen, nu na 1.5 maand, heb ik nu eindelijk mijn blok in in elkaar kunnen zetten. helaas met een probleem ik mis het busje van me lager die er niet op zat:( nu sluit mijn kering niet af maar dan zal je wel zien in mijn nieuwe topic:)

Succes verder met je scooter:)

Gr,
Davinci ook uit Breda;)
Leuk! Mocht je vragen hebben kun je altijd even een DM sturen, ik snap inmiddels best wat van het ding en heb ook nog het een en ander aan dubbele onderdelen liggen.

Bij mij ligt het momenteel weer even stil. Het blok staat nog los op de werkbank en loopt. Was nog bezig met de elektra opnieuw in orde maken.
 
Last edited:
Zag deze ineens voorbijkomen, wat cool!
Ik heb ook nog steeds een Formula 50 AC staan :D
Hoop wel dat het nog lukt voor jullie allebei om ze weer mooi rijdend te krijgen!

Ik heb ook nog wel wat onderdelen liggen, dus als jullie wat nodig hebben vraag gerust :)
 
Nou ik ben nog steeds op zoek naar 3 onderdelen zie foto met pijl hoop dat iemand nog iets heeft liggen in een schuur:). Helaas erg moeilijk om eraan te komen dichtbij dan!!
Er staat ook een foto van mijn Italjet Formula 50 AC voor en de status van nu;) met mijn blok helemaal gereviseerd. De kleur ga ik in het nieuwe voorjaar mat zwart maken met stickers erop, de kapen het het frame van het enige wat goed was!

Dit is wat is toe nu toe heb gedaan:
- Voorvork vervangen
- Remschrijf + remblokken vervangen
- 2 velgen laten poeder coating met 2 nieuwe banden
- Het frame bij gewerkt met met speciale antiroest coating.
- Nieuw krukas met een Malossi Cilinder 70CC Sport
- Nieuwe start motor
- Nieuwe aandrijfriem
- Nieuwe rolletjes
- Nieuwe 17.5 Malossi carburateur
- Alle bedrading opnieuw geplugd en getest, relais en spanningsregelaar nieuw
- Nieuwe sport schokdemper
- Rem voor en achter compleet vervangen deze waren afgebroken helaas
- Nieuwe membraam
- Nieuwe Gereedschap moeten kopen
- Alle verlichting vervangen met LED
- Alle kappen klemmen inclusief schroeven vervangen
- En nog meer

Maar het blijft een leuk project ik hoop hem voor de kerst rijdend te hebben.

Groet,
Davince79
 

Attachments

  • slot-omhulzing.png
    slot-omhulzing.png
    374.3 KB · Views: 14
  • 3380341-rear-black-mudguard-1.png
    3380341-rear-black-mudguard-1.png
    742.7 KB · Views: 14
  • 3380341-rear-black-mudguard.png
    3380341-rear-black-mudguard.png
    541.7 KB · Views: 14
  • 3381160-plug-1.png
    3381160-plug-1.png
    211.3 KB · Views: 11
  • 3381160-plug.png
    3381160-plug.png
    537.1 KB · Views: 12
  • nu.png
    nu.png
    1.1 MB · Views: 12
  • voor.png
    voor.png
    1.2 MB · Views: 12
  • blok.png
    blok.png
    1.1 MB · Views: 12
Jammer, aan deze onderdelen kan ik je niet helpen @Davinci79 . Ik heb ze wel, maar helaas niet dubbel.
Chassis-onderdelen zijn sowieso lastig te vinden van deze "oldtimer".

//edit
Even terug gezocht. Die ring om je contactslot heeft EAN 8717688072336 en wordt verkocht als "stuurslothuis" of "contactslothuls".
Daarmee kan je misschien nog een verkoper vinden. Op andere de F-12, Katana, Ark en BWS past eenzelfde universele ring. Die zijn vaak makkelijker te vinden. Bijvoorbeeld; https://www.bromfietsshop.nl/contactslot-huls-chroom-beta-ark-yamaha-bws.html
Dat spatbord en die dop zul je denk ik alleen vinden bij iemand die zijn scooter in onderdelen verkoopt.

Ik zie ook een benzine-filter op de toevoer naar je oliepomp. Ik weet niet of dat goed gaat. En je hebt een interessant spruitstuk. Dat is niet de originele, maar die staat wel een handigere richting op. Alleen die krijg je niet aangesloten op de standaard luchtfilterbox denk ik?
 
Last edited:
Jammer, aan deze onderdelen kan ik je niet helpen @Davinci79 . Ik heb ze wel, maar helaas niet dubbel.
Chassis-onderdelen zijn sowieso lastig te vinden van deze "oldtimer".

//edit
Even terug gezocht. Die ring om je contactslot heeft EAN 8717688072336 en wordt verkocht als "stuurslothuis" of "contactslothuls".
Daarmee kan je misschien nog een verkoper vinden. Op andere de F-12, Katana, Ark en BWS past eenzelfde universele ring. Die zijn vaak makkelijker te vinden. Bijvoorbeeld; https://www.bromfietsshop.nl/contactslot-huls-chroom-beta-ark-yamaha-bws.html

Ik zie ook een benzine-filter op de toevoer naar je oliepomp. Ik weet niet of dat goed gaat. En je hebt een interessant spruitstuk. Dat is niet de originele, maar die staat wel een handigere richting op. Alleen die krijg je niet aangesloten op de standaard luchtfilterbox denk ik?
Top voor de link deze zal zeker passen;) Nee ik heb alles compleet ook het spruitstuk naar de carburateur en naar de filter is deze compleet gelukkig. Het zijn de kleine dingetjes die ik nog mis eraan, maar een vriend van mijn kan misschien iets betekenen in de 3D printer wereld, voor het afsluit dopje voor mijn achterband;)

Groet,
Davinci79
 
Back
Top