Italjet Dragster loopt heel slecht na nieuwe startmotor en koppeling

Sjoerdo

Active Member
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum maar niet nieuw in de wereld van scooters. Mijn ervaring ligt voornamelijk bij oude schakel Vespa’s, maar ik ben nu met een Italjet dragster 50cc begonnen.

De scooter deed het prima alleen de electrisch start deed het niet. Ik heb vervolgens de startmotor en het relais vervangen, en toen draaide startmotor wel, maar hij pakte niet op, dus verder gegraven en bleek dat de koppeling niet meer goed was, dus deze ook vervangen. Nu pakt hij wel maar hij loopt voor geen meter meer.



Met vol gas krijg ik hem gestart maar dan loopt hij heel moeilijk zodra ik het gas los laat dan valt hij direct uit. Ik heb de carburateur vervangen met die van een goed lopende italjet, dit maakte geen verschil.

Wat kan dit veroorzaken? Hij krijgt benzine. Kan ik op de een of andere manier de timing hebben verpruts? Of is er spontaan een elctra probleem onstaan? Ik zit helemaal vast, wie heeft advies?
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt gewoon goed rond te draaien geeft af en toe wel een soort schok alsof hij ergens doorheen moet draaien of ergens op blijft hangen
Post automatically merged:

Even een foto zodat we er een beeld bij hebben
 

Attachments

  • 3772544C-2804-483B-A45F-6369165534EF.jpeg
    3772544C-2804-483B-A45F-6369165534EF.jpeg
    364.1 KB · Views: 15
Ik heb net even gekeken of er een elektrisch schema van jouw scooter in mijn verzameling zat, maar helaas.
Dus ik kan ook niet zien of jouw scooter misschien een DC-CDI heeft.
Als dit wel het geval is, in combinatie met een slechte/lege accu en een niet goed functionerende spanningsregelaar zou dit van invloed kunnen zijn op de loop en starten van je brommer.
Heb je al eens naar de vonk gekeken tijdens het elektrisch starten?
 
Hij leek goed te vonken, (bougie op een massa punt en starten gaf regelmatige vonk) accu is nieuw, hiervoor reed hij prima zonder accu. Is er een manier om dat te testen?
Post automatically merged:

Dit is de cdi die als vervanging te koop is
 

Attachments

  • AE1B749F-C3FE-4762-A89B-E4E5DB578C1E.png
    AE1B749F-C3FE-4762-A89B-E4E5DB578C1E.png
    303 KB · Views: 12
Je vermoedt valse lucht?
Ja dat was mijn gedachte omdat achter de carterkap zit in principe niks anders dan deze keerring, die eventueel de klachten van je scooter kan veroorzaken.
Anders zou ik het niet weten wat het vervangen van de startmotor te maken heeft met de start en de loop van het blok.

Vonk is goed en regelmatig zeg je, dus het elektrische deel is in orde.
Aan het vliegwiel heb je niet gewerkt dus neem ik aan, dat het spietje op z'n plek zit en de ontsteking ook op tijd staat.
Compressie kan ik niks bij verzinnen hoe je deze zou kunnen verslechteren door enkel de startmotor en startkoppeling te vervangen.
En de scooter krijgt benzine dus ik vermoed dat je hiermee bedoelt dat de bougie nat wordt.

Blijft over dat het brandstofmengsel niet in orde is.
 
Ik heb vervolgens de startmotor en het relais vervangen, en toen draaide startmotor wel, maar hij pakte niet op, dus verder gegraven en bleek dat de koppeling niet meer goed was, dus deze ook vervangen. Nu pakt hij wel maar hij loopt voor geen meter meer.
@Harrr , ik denk dat Sjoerd de startkoppeling bedoelt en niet de koppeling waarmee het achterwiel in beweging wordt gezet.
 
Klopt de koppeling die ervoor zorgt dat de startmotor pakt.
Post automatically merged:

Ik ga morgen de startmotor eraf halen en de oude terugzetten misschien dat er een aarde probleem is ontstaan met de nieuwe startmotor
 
Back
Top