Bogaert Tuning
Well-Known Member
Hallo,
Ik heb namelijk een italjet 180 dragster (blok is hetzelfde type als onder een gilera runner 180cc) ( zowat compleet malossi,polini ).
Nu ging ik vorige week snel een toertje doen en ineens tijdens het rijden had hij geen vermogen meer(herpakte tijdens rijden niet meer). Toen ik aan het verkeers licht vertrok trok hij evensnel op als een ..(kweet niet wat zo traag gaat ) al wandelend accelereer ik sneller... Als je gewoon gas blijft geven dan kom ik na een uur wel aan men "normale" topsnelheid.
Starten doet hij perfect => van de eerste kick elke keer...
Stationair draaien doet die gelijk ervoor (ook perfect dus)
Vanaf je gas geeft met achterwiel op de grond, klinkt hij alsof je je achterrem volledig induwt en volgas geeft.. => valt niet dood gelijk bij een verstropte sproeier ofzo!!
Als je gas geeft met wiel van de grond => gaat hij trager in toeren als vroeger => maar als je de gashendel openhoudt gaat hij wel hoooog in toeren gelijk anders (maar trager dus).
Er komt geen extra rook ofzo uit de uitlaat ( gewoon gelijk ervoor)
Nu heb ik al:
-carburator gekuist
-luchtfilter (kelk k&N) gekuist
-Gezien of er brandstof komt ( loopt goed uit de leiding)
-bougie vervangen door een nieuwe
-bobijn met bougie kabel vervangen sinds ik er nog een nieuw had liggen
-contacten cdi wat opgekuist (klein beetje geoxideert) => hoe ziet de cdi er van binnen uit natuurlijk :s
=>Nu vraag ik me af wat het kan zijn => cdi omzeep ? kost 130 euro dus even een nieuwe kopen vind ik een beetje overdreven.
En de stekker van de cdi is niet hetzelfde als bij gewone scooter cditjes ( of ik moest het aanpassen... )
=> iets mis met de carburator phbg 25mm :s
=> ??
Iemand al zoiets meegemaakt? Zou snel terug nrml willen rijden sinds het deze week goed weer blijft En zo duurt het een derde vn men tijd om opt het werk te geraken.
grtz
David
Ik heb namelijk een italjet 180 dragster (blok is hetzelfde type als onder een gilera runner 180cc) ( zowat compleet malossi,polini ).
Nu ging ik vorige week snel een toertje doen en ineens tijdens het rijden had hij geen vermogen meer(herpakte tijdens rijden niet meer). Toen ik aan het verkeers licht vertrok trok hij evensnel op als een ..(kweet niet wat zo traag gaat ) al wandelend accelereer ik sneller... Als je gewoon gas blijft geven dan kom ik na een uur wel aan men "normale" topsnelheid.
Starten doet hij perfect => van de eerste kick elke keer...
Stationair draaien doet die gelijk ervoor (ook perfect dus)
Vanaf je gas geeft met achterwiel op de grond, klinkt hij alsof je je achterrem volledig induwt en volgas geeft.. => valt niet dood gelijk bij een verstropte sproeier ofzo!!
Als je gas geeft met wiel van de grond => gaat hij trager in toeren als vroeger => maar als je de gashendel openhoudt gaat hij wel hoooog in toeren gelijk anders (maar trager dus).
Er komt geen extra rook ofzo uit de uitlaat ( gewoon gelijk ervoor)
Nu heb ik al:
-carburator gekuist
-luchtfilter (kelk k&N) gekuist
-Gezien of er brandstof komt ( loopt goed uit de leiding)
-bougie vervangen door een nieuwe
-bobijn met bougie kabel vervangen sinds ik er nog een nieuw had liggen
-contacten cdi wat opgekuist (klein beetje geoxideert) => hoe ziet de cdi er van binnen uit natuurlijk :s
=>Nu vraag ik me af wat het kan zijn => cdi omzeep ? kost 130 euro dus even een nieuwe kopen vind ik een beetje overdreven.
En de stekker van de cdi is niet hetzelfde als bij gewone scooter cditjes ( of ik moest het aanpassen... )
=> iets mis met de carburator phbg 25mm :s
=> ??
Iemand al zoiets meegemaakt? Zou snel terug nrml willen rijden sinds het deze week goed weer blijft En zo duurt het een derde vn men tijd om opt het werk te geraken.
grtz
David
Last edited: