Italjet dragster 180 => komt ineens niet meer op toeren

Bogaert Tuning

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb namelijk een italjet 180 dragster (blok is hetzelfde type als onder een gilera runner 180cc) ( zowat compleet malossi,polini ).

Nu ging ik vorige week snel een toertje doen en ineens tijdens het rijden had hij geen vermogen meer(herpakte tijdens rijden niet meer). Toen ik aan het verkeers licht vertrok trok hij evensnel op als een ..(kweet niet wat zo traag gaat :D ) al wandelend accelereer ik sneller... Als je gewoon gas blijft geven dan kom ik na een uur wel aan men "normale" topsnelheid.

Starten doet hij perfect => van de eerste kick elke keer...
Stationair draaien doet die gelijk ervoor (ook perfect dus)
Vanaf je gas geeft met achterwiel op de grond, klinkt hij alsof je je achterrem volledig induwt en volgas geeft.. => valt niet dood gelijk bij een verstropte sproeier ofzo!!
Als je gas geeft met wiel van de grond => gaat hij trager in toeren als vroeger => maar als je de gashendel openhoudt gaat hij wel hoooog in toeren gelijk anders (maar trager dus).
Er komt geen extra rook ofzo uit de uitlaat ( gewoon gelijk ervoor)

Nu heb ik al:
-carburator gekuist
-luchtfilter (kelk k&N) gekuist
-Gezien of er brandstof komt ( loopt goed uit de leiding)
-bougie vervangen door een nieuwe
-bobijn met bougie kabel vervangen sinds ik er nog een nieuw had liggen
-contacten cdi wat opgekuist (klein beetje geoxideert) => hoe ziet de cdi er van binnen uit natuurlijk :s

=>Nu vraag ik me af wat het kan zijn => cdi omzeep ? kost 130 euro dus even een nieuwe kopen vind ik een beetje overdreven.
En de stekker van de cdi is niet hetzelfde als bij gewone scooter cditjes ( of ik moest het aanpassen... )
=> iets mis met de carburator phbg 25mm :s
=> ??

Iemand al zoiets meegemaakt? Zou snel terug nrml willen rijden sinds het deze week goed weer blijft ;) En zo duurt het een derde vn men tijd om opt het werk te geraken.

grtz

David
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

aansluitingen bij ori cdi is een 4-polige stekker en nog 1 appart stekkertje.
Deze heb ik afgeknipt en een stekker eraan gesoldeert van een vijfpolige stekker (gelijk de meeste cdi's naar mijn weten)
Had er ng zoeen paar liggen van monkeytjes (tuning) (ja I know 4-takt) maar de specificaties zijn ongeveer hetzelfde vergeleken met 2-takt race cdi's (elke omwenteling is hierbij ook onsteking)
Scooter gaat zelfs beter als voordien met de malossi cdi ( nieuwe cdi heeft wel net iets meer voorontsteking).
 
klinkt mij alsof je koppelingveren en of koppeling verrot is.

dan maaktie geen toeren meer voordat je koppeling aangrijpt wat het zou verklaren.

ff je carter kap en koppelingshuis dr af, ff kijke ;).
 
Back
Top