Is valse lucht via gaskabel erg?

4slaf4life

Well-Known Member
Na een seconde of 2 op de gaskabel boven de carb te spuiten met remreiniger viel de brommer uit. Merkte met kort spuiten al een klein verschil in toerental.
Is dit erg?
 
Advertisement - register to remove this

is het bij stationair of ook bij volgas?
had je ergens last van dat je hier in de eerste plaats remmenreiniger op spoot ?
had ooit de spruitstukpakking van een auto bij 1 cilinder lek, daar had ie alleen bij stationair last van (deed die ene cilinder niet goed mee) maar zodra ik maar naar het gas wees was het weg..
 
Brommertje vertoont de laatste 2 weken al wat kuren. Inlaatspruitstuk tussen de carburateur was lek en stationairsproeier zat verstopt. Startte goed, maar toen sloeg hij ineens af toen ik bij een stoplicht weg wou rijden. Dacht eerst dat het mijn eigen fout was maar begon toen weer te pruttelen zoals 2 weken terug. Viel kort later uit. Na wat moete weer gestart en met hoge toeren en slippende koppeling weg kunnen rijden. Leek na een stuk hoogtoerig rijden bijna weer over te zijn.

Zou er ook mee te maken kunnen hebben dat ik een week terug er een kleinere stationairsproeier in heb gedaan en de luchtschroef op 2,5 slag (ipv de 5 waar hij met de std stationairsproeier beter op leek te rijden.
Ga deze weer wat verder open draaien, want het lijkt op verzuipen op een kaalaag toerental, en proberen de gaskabel/carburateur een beetje luchtdicht te beunen zat namelijk geen rubbertje bij en een universele wilde niet passen
 
Gaskabel hoeft toch niet luchtdicht te zijn?
Maar waarom een kleinere stationairsproeier erin als ik vragen mag?
Rubbertje bij je gaskabel is voor het vuil bij de kabel weg te houden zodat die soepel blijft gaan.
En heb je een foto van waar je je carb precies luchtdicht probeert te maken? Want hoop van de voorgeboorde gaten zijn niet doorgeboord maar dan voor een andere uitvoering met dezelfde body te gebruiken, lijkt dus of er een boutje oid mist maar eigenlijk is het een nutteloos geboord stuk in je carb. Klinkt heel ingewikkeld als ik het zo terug lees maar als je goed kijkt zie je dat soms die opening nergens op uitkomt.
 
BIj stationair lopen kon je de benzine ruiken en kon hem zelfs met het koude winterweer zonder choke starten.

lijkt mij ook niet dat je een gaskabel luchtdicht kann maken. Maar hoort hij zo te reageren als je er remreiniger op spuit?
 
weet ik niet, nooit geprobeerd... lijkt mij dat zolang er geen gaten in je buitenkabel zitten of die er met een knik op zit, déze valse lucht gewoon ingecalculeerd is in de afstelling? (en dat ze het anders wel beter afdichten) volgens mij is het vacuüm bóven de gasschuif namelijk niet zo heel hoog. Kijk anders eerst òf ie reageert als je er gewoon een stuk ducttape omheen wikkelt?
 
Als je gasschuif goed past zal dit lekken wel meevallen.

Ook al wordt hier wat valse lucht getrokken kan dit geen kwaad want dit " lekje" zit voor de stationairsproeier en hoofdsproeier in het circuit.

Valse lucht wordt pas een probleem als deze wordt toegevoegd aan het brandstofmengsel na de venturi, dan verarmt het mengsel zich, als valse lucht wordt getrokken voor de venturi, corrigeer je dit gewoon met de stationairstand van de gasschuif en je mengselschroef.
 
Toch maakt het verschil. Heb nu al meer dan een jaar ruzie met deze carb, heb hem nooit echt goed af kunnen stellen. Nu er een krimpkous om de gaskabel/carb zit is hij zo goed als luchtdicht. En met nog geen kwartier afstelwerk rijdt hij perfect
 
Last edited:
Back
Top