Is mijn afstelling goed denken jullie?

Lorenzo P

Active Member
Brom 50cc 4t 2v bouwjaar 2016 km stand 21.000

Malossi multivario met alles erin gemonteerd behalve de bijgeleverde vario ring en de 6,1 gram rollen.

rollen 7.5 gram malossi
malossi witte drukveer
Standaard piaggio trekveren
Cdi van begrenzer.nl met appart schakelbaar relay.
50cc orgineel piaggio
Turbokit uitlaat zonder db killer.
sproeier 78

Trekt meteen weg acceleert van 0 naar 60 in no time.
Met een warme motor loopt die zo rond de 67 teller is er meer uit te halen uit mijn afstelling?

kan ik nog experimenteren met sproeier 80 of gele trekveren?

Het liefst ga ik zo rond de 72 teller voorheen haalde ik dat met 6,1 gram rollen en sproeier 75.
 
Advertisement - register to remove this

Ach 50cc moet je niet veel van verwachten.
Ik zou het zo laten want volgens je verhaal loopt ie heel goed. Wil je perse sneller dan word het toch een grotere cilinder.
 
Brom 50cc 4t 2v bouwjaar 2016 km stand 21.000

Malossi multivario met alles erin gemonteerd behalve de bijgeleverde vario ring en de 6,1 gram rollen.

rollen 7.5 gram malossi
malossi witte drukveer
Standaard piaggio trekveren
Cdi van begrenzer.nl met appart schakelbaar relay.
50cc orgineel piaggio
Turbokit uitlaat zonder db killer.
sproeier 78

Trekt meteen weg acceleert van 0 naar 60 in no time.
Met een warme motor loopt die zo rond de 67 teller is er meer uit te halen uit mijn afstelling?

kan ik nog experimenteren met sproeier 80 of gele trekveren?

Het liefst ga ik zo rond de 72 teller voorheen haalde ik dat met 6,1 gram rollen en sproeier 75.
Van een andere sproeier zal ie niet oppeens harder gaan, of je moet hem wel heel bagger afgesteld hebben. Beste wat je kan doen is de std uitlaat terugplaatsen, daar win je 3-5km mee. Anders een snelle nokkenas.
 
Van een andere sproeier zal ie niet oppeens harder gaan, of je moet hem wel heel bagger afgesteld hebben. Beste wat je kan doen is de std uitlaat terugplaatsen, daar win je 3-5km mee. Anders een snelle nokkenas.
Standaard uitlaat heb ik niet meer die is gescheurd.

Turbokit is juist goed door die krul in de pijp
 
Sproeier 82 is in 90% van de gevallen het beste. Andere druk- of trekveren is helemaal niet nodig bij een 50cc. De rollen van 6.1 gr zijn het beste, als je een Malossi Multivar hebt dan tel je er grofweg 1 gram bij op. Standaard uitlaat is het snelste, maar een Turbokit klinkt natuurlijk een stuk vetter. Veel plezier!
 
Sproeier 82 is in 90% van de gevallen het beste. Andere druk- of trekveren is helemaal niet nodig bij een 50cc. De rollen van 6.1 gr zijn het beste, als je een Malossi Multivar hebt dan tel je er grofweg 1 gram bij op. Standaard uitlaat is het snelste, maar een Turbokit klinkt natuurlijk een stuk vetter. Veel plezier!
hier ben ik het niet helemaal mee eens. De witte druk- en trekveren maken zeker wel een groot verschil op een 50cc.
 
Ik ga 6,5 gram terug monteren ik vrees gewoon dat die niet op touren komt nu
Heb je er nou al een 82 sproeier in gedaan? Ik heb, toen ik nog 50cc had, daar duidelijk betere resultaten mee behaald. En dat was met de originele variateur. 6,5gr zou beter kunnen zijn, niet elke scooter is exact hetzelfde. Ik zou wel 1 verandering per keer doen.
Post automatically merged:

Rijdt ie daar beter mee dan met een sterkere?
Nooit de witte Malossi in gehad... Heb hem laten monteren door Joey Schaar. Zwarte drukveer, rode trekveren. Ik zou het eens kunnen proberen. Wat voor verschil zal ik merken?

Sproeier 75 met die afstelling trouwens... Oioioi. Kan je eens timen hoe snel je naar de 50 en 60 rijdt?
 
Last edited:
Heb je er nou al een 82 sproeier in gedaan? Ik heb, toen ik nog 50cc had, daar duidelijk betere resultaten mee behaald. En dat was met de originele variateur. 6,5gr zou beter kunnen zijn, niet elke scooter is exact hetzelfde. Ik zou wel 1 verandering per keer doen.
Post automatically merged:


Nooit de witte Malossi in gehad... Heb hem laten monteren door Joey Schaar. Zwarte drukveer, rode trekveren. Ik zou het eens kunnen proberen. Wat voor verschil zal ik merken?

Sproeier 75 met die afstelling trouwens... Oioioi. Kan je eens timen hoe snel je naar de 50 en 60 rijdt?
Nee ik heb geen sproeier 82 gemonteerd ik ga nu eerst zoals je zelf al zei ding voor ding bekijken dus ik ga nu de rollen veranderen en daarna miss de sproeier
 
Heb je mengselschroef op 1,5 staan? Ik heb soort gelijke setup alleen met Omega goud trekveren. Krijg 'm alleen niet helemaal lekker afgesteld nog
 
Back
Top