is het normaal dat je moet frezen in een am6 blok voordat je cilinder past?

flyingdutchman

Zztuning
hallo allemaal....
ik heb vandaag een cilindertje gekocht. ik geloof 80cc maja der zijn lui die beweren dat dat niet kan magoed. (merk geen idee! 9 spoelpoorten)

Ik zou hem der dus ff op zetten, zuigertje op me krukas , cilinder om de tapenden heen, zuiger in de cil ik zal em in me carter schuiven......SHIT PAST NIET! hoe kan dit? ik heb nu met blok wel heerlijk uitgefreesd maareh das tog niet normaal wel? of is het gewoon een 70cc en passen die standaard niet ofzo.

Verder paste me originele uitlaat ook niet meer, de pijp is wat te dun dus moest ook nog een verdikking op.

Ik hoor het graag vond dit wel een beetje apart...

ojah t gaat hier dus om een motorhispania rx:p
 
Advertisement - register to remove this

Ehm, in een aantal am6 blokken zit een *ring*, zodat er geen 70cc oppast, beste om dan te doen is cill. hemd laten afdraaien:)

Met je uitlaat is gewoon:

ori cill uitlaatpoort =25mm
70cc cill uitlaatpoort =28mm

vandaar dus datie niet past, das je kan of een busje kopen en die in je cill/omje uitlaat doen, of je koopt een 70cc uitlaat
 
klopt, bij yasuni uitlaten is die verdikking/vernouwing standaard bij geleverd. en ook met dat carter, ik had het ook met me mhr 70 replica, cilinder af laten draaien is ook een mogelijkheid.
 
Nieuwe RS blokken ed hebben het toch ook?

Men neme een dremel..

Of idd cilinder af draaien, maar ik zou voor het carter gaan.
 
ok naja ik hem me carters dus ff uitgedremeld:D. maare draait zo'n cilinder dan wel goed met een originele pijp? want ik ben niet echt van dat ding onder de indruk. en je blijft inderdaad aan het schakelen, zijn dat dus de koppelings veren? de uitlaat poort is gewoon een rechthoek met ronde hoeken:p.

tis trouwens een cilinder met 7 spoelpoorten en onderaan in de cilinder zitten ook nog 2 inhammen. iemand enig idee welke cilinder dit is? wante der staat verder geen merk op, zit een kop van een italkit bij maar die hoort er officieel neit bij.
 
jah volgens mij is die vertanding niet meer origineel, iets kleiner achtergeloof ik ik haal trouwens maar 10000 toeren op top is dat normaal met een originele pijp?
 
Originally posted by sr-johan
uitdremelen is niet zo slim omdat er vaak snel gruis naarbeneden valt.

idd zat k ook al aan te denken, en ik hoop ook niet dat je t zonder enige vorm van uittekenen heb gedaan, straks is je hemd weer te smal.....
 
Back
Top