is het mogelijk om de elecktrische kickstart te gebruiken met een 70cc ????

xxx-sr-xxx

Well-Known Member
mijn kickstart is afgebroken dus ik hoop dat het mogelijk is met de elecktrische kickstart, alhoewel hij het nog nooit heeft gedaan op me 70cc
wel op me 50..!
 
Advertisement - register to remove this

xxx-sr-xxx said:
maar hoezo starte hij dan wel perfect met de 50 cc dan:S:S


Een 50cc cilinder heeft minder compressie dan een 70cc cilinder, de startmotor moet daarom meer kracht leveren terwijl hij daar niet voor gemaakt is en dat niet kan.
Als jij eerst aan jouw krukas draaid met een "std" 50cc cilinder erop, en daarna aan "mijn blok" met daarop een 70cc cilinder gemonteerd voel jij dat mijn krukas zwaarder draaid dan jou krukas.
Daarom word vaak de startmotor er al vanaf gehaald als er een 70cc cilinder word gemonteerd, en starten de meeste 70cc scooters vaak met de kickstarter :)
 
xxx-sr-xxx said:
stel dat ik dan een auto accu eronder schuif dan


Stel dat dat nou even weer net niet kan :rolleyes:

* je kan die accu nooit kwijt
* je kan die + en - pool nooit aansluiten omdat een auto een andee accu heeft met polen die gevuld moeten worden (ben de naam ff kwijt)

maar ik neem dat dit geen serieuse opmerking was ;)
 
Bij mij ging het ook prima met 70evo , etc etc etc. Heb alles gedumpt voor het gewicht ( de hele electronica ).
Durf alleen niet te zeggen dat ie het lang blijft doen (denk dat de start motor hard achteruit gaat).
 
Back
Top