Is dit een killswitch?

Advertisement - register to remove this

De schakelaar op de foto is wel degelijk een kill-switch.
De kill-switch waar eurokit aan refereert is eentje die wordt gebruikt in de racerij.

MAW alleen de uitvoering is anders maar beide doen hetzelfde, namelijk de ontsteking uit schakelen in een noodgeval.

Het voordeel van de kill-switch met een kabeltje rond je pols of enkel is wel dat als je van het voer- of vaartuig wordt geslingerd deze automatisch de ontsteking uitschakelt als het kabeltje uit het contact getrokken wordt.
De kill-switch op de foto moet je met de hand bedienen, dus als je door één of andere reden van de scooter wordt gekatapulteerd heb je er niks aan.
 
Is allemaal één pot nat!

Emergency switch, kill switch en een dead man's switch....

Het voordeel van de kill-switch met een kabeltje rond je pols of enkel is wel dat als je van het voer- of vaartuig wordt geslingerd deze automatisch de ontsteking uitschakelt als het kabeltje uit het contact getrokken wordt.

Ja, dit is correct, zit ook op m'n crossmotor en jetski, symbolen op de schakelaar, en/of plugsocket geven dit ook aan.
Hieronder een voorbeeld, dit stukje schema is ook afkomstig van de V-clic:

oBEasYS.png


Maar goed, het vervolg staat nu hier: https://scooterforum.net/threads/peugeot-v-clic-vonkt-niet.211710/
 
Back
Top