Is begrenzen op deze manier strafbaar?

goku18

Jin Kazama
Hallo,

IK had dus een vraagje,

Ik heb laatst een 2ehandse aerox gekocht, dat ding rijd perfect.
Alleen hij rijd 80 km/pu, nu wil ik um terug voeren, omdat mijn ouders zitten te zeuren enzo. In iedergeval ik heb geen zin om weer originele onderdelen er te gaan onderzetten.

Dus ik dacht,..ik koop gewoon een eurobegrenzer en laat um gewoon op 50 km/pu gaan, zodat ik gelijk ook geen problemen met de rollerbanken heb.

Ook was ik van plan de eurobegrenzer te gebruiken als een echte begrenzer.
Ik plaats de aansluiting , dus zeg maar waar die plug er in moet. Gewoon vast aan mijn frame of ergens helemaal waar ik niet makkelijk bij kan, want ik wil gewoon togh 50 km /pu rijden en ik hoef dus de begrenzer niet meer uit te schakelen.

Nu is mijn vraag, kan ik een boete krijgen, omdat ik mijn scooter op deze manier laat begrenzen?

Want ik zie namelijk geen reden, omdat ..:

- Ik zal de begrenzer nooit uitschakelen, dus die luitjes zullen me nooit zien 80
rijden.

- Stel ze nemen dat ding in beslag om wat voor vage reden dan ook, voor technisch onderzoek en ze vinden die begrenzer, dan kunnen toch nog steeds niet aantonen dat ik de mogelijkheid had om de begrenzer uit te schakelen. Want ze hebben dat plugje niet, en hoe willen hun bewijzen dat ik ooit het plug je zo snel er uit kan halen, terwijl dat ding helemaal onder aan mijn frame bevestigd is?..


Mijn tweede vraag is ook, van mogen die agenten zomaar je scooter innemen,...terwijl je aan alle goede specificaties voldoet? ... dus je scooter rijd 50 km/pu en op de rollerbank krijg geen gezeik (goed resultaat), alleen het geluid staat hun niet aan.

Dan mogen ze mijn aerox toch niet zomaar mee nemen?


Btw,...ik ben een noob hoor...,ik heb net pas een scooter.

In iedergeval, alvast bedankt voor de reacties die er gaan komen!
 
Advertisement - register to remove this

de euro begrenzer is alleen goed als je hem aanzet (dus begrenzing aan) als je op de roller moet, als je hem altijd aan laat staan. sla dan maar vast een voorraadje cdi'tjes in huis ;)
ik zou persoonlijk, als het dan toch moest, een ringetje terug in mijn vario doen, of een ringetje in het gaatje van je uitlaat lassen.
 
zodra ze een begrenzer vinden ben je "strafbaar'' bouw gewoon ej vario ring er weer in is nog stuk makkelijker ook en nee ze mogen niet je scooter zo maar in nemen omdat je het geluid ze niet aan staat ze mogen hem hier (harderwijk etc) zowie zo niet innemen (voor ze toesteming hebben van hogere lamzakken etc) mijn scoot werd met 15pk ook niet ingenomen ze zeiden kijk als we je nog 2 keer pakken dan kunnen ze hem in nemen tot er een uitspraak is van de rechter etc je krijgt hem 9-10 keer altijd terug zolang je maar hoffelijk en schappelijk tegen de politie blijft zijn ze ook een stuk makkelijker maaruh search maar vind je nog veel meert topic hier over
 
MarkyB said:
de euro begrenzer is alleen goed als je hem aanzet (dus begrenzing aan) als je op de roller moet, als je hem altijd aan laat staan. sla dan maar vast een voorraadje cdi'tjes in huis ;)
ik zou persoonlijk, als het dan toch moest, een ringetje terug in mijn vario doen, of een ringetje in het gaatje van je uitlaat lassen.



valt wel mee hoor , heb nog nooit een cdi kapot gezien door gebruik van een begrenzer , en ik loop al 11 jaar mee ;)
 
melf #50 said:
valt wel mee hoor , heb nog nooit een cdi kapot gezien door gebruik van een begrenzer , en ik loop al 11 jaar mee ;)
Ook niet als je dat ding altijd aan heb staan?
Verder lijkt het me gewoon beter om een begrenzing in je uitlaat tte laten lassen, en misschien een varioring erin.
 
mja , wil je wel snel rijden maar proberen onder boetes uit te komen is een electronische begrenzer een ideaal ding :)

als je altijd std snelheid wilt rijden is het uiteraard verstandiger om een prop in de uitlaat te maken en eventueel een ring in de vario
 
Elke elektronische begrenzer is (de één al meer dan de andere) schadelijk voor de cdi indien te lang ingeschakeld.
 
ik heb laatst een heel stuk met begrenzer aan gereden door de stad. was namelijk een rollerbank en overal reed politie. maar toen heb ik dus een hele poos met begrenzer (euro) aangereden. toen ik het fietsenhok van school binnenreed en ik stopte, kon je goed ruiken dat er iets niet goed was. dus denk niet dat het goed is om constant met de begrenzer aan te rijden.
 
Het is illegaal om een omkeerbare begrenzing op je scooter te hebben.
Dus als je hem aan en uit kan zetten, ben je strafbaar bezig.

Als je zelf ook niet harder dan 50 wil rijden, maak hem dan gewoon weer standaard. Cnostant je begrenzer aan hebben kan nooit geod zijn voor je scooter. Doe het gewoon goed, ben je in een keer van het gezeik af.
 
een begrenzer die niet aan of uitschakelbaar is, is gewoon toegestaan,
of je nu een ring, of een condensator gebruikt, maakt daarbij niet uit, maar hij mag dus niet uitschakelbaar zijn.
er staat nl alleen in de wet dat een scoot dmv begrensers een max . construktie snelheid moet hebben, wat voor begrenzer staat er niet bij, alleen mag hij dus niet uitschakelbaar zijn.

of het goed is voor je scoot is een tweede.
 
Hmm nie helemaal waar, de begrenzers die er standaard in zitten moeten er altijd in blijven zitten, dat zijn de orginele en toegestande begrenzers, alles wat je zelf verwijdert / bijvoegt wat dus niet orgineel is is al niet meer goed eigenlijk...

Mijn idéé er over...
 
Hoe kom je daar nou weer bij :?

Je scoot heeft een maximale constructiesnelheid van 45km/u. Bij import plaatsen ze een aantal begrenzers in de scooter om te zorgen dat hij hieraan voldoet. Hierbij wordt altijd gekozen voor mechanische begrenzers, zoals een varioring, of prop in uitlaat, omdat deze duurzamer zijn. Eis van deze begrenzers is dat ze niet 'utischakelbaar' zijn.

Je mag ook best zelf een begrenzer op je scooter zetten, zolang deze maar niet omkeerbaar is door middel van een simpele actie. Als je die eurobegrenzer wilt gebruiken, zou je dus niet het plugje als schakelaar mogen gebruiken, maar zou je een vaste draad-verbinding kunnen gebruiken. Om hem uit te schakelen zou je de draad moeten doorknippen, net als een begrensde CDI. Het is volkomen legaal, dat wil echter niet zeggen dat de politie er niet haar twijfels over heeft. Kan dus zijn dat je er wel problemen mee krijgt, maar een boete zou je er nooit voor moeten mogen krijgen.

Of electrische begrenzers schadelijk zijn blijft me nog een beetje een raadsel. In dit topic kwamen we er ook niet helemaal uit.

Maar om vergissingen te voorkomen zou ik toch voor een mechanische begrenzer gaan. De beste oplossing lijtk me om in V&A een standaard begrensde uitlaat op te zoeken.
 
Stel je moet naar TO, zij zullen kijken naar de mechanische begrenzers, zitten die er niet in zal de scooter is het meteen fout, heb je er een die home made is, zelf in geplant, telt niet naar mijn weten.
 
suzuki-kat said:
Stel je moet naar TO, zij zullen kijken naar de mechanische begrenzers, zitten die er niet in zal de scooter is het meteen fout, heb je er een die home made is, zelf in geplant, telt niet naar mijn weten.


naar mijn weten mogen ze je blok niet open trekken hoor
 
Back
Top