This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

is 230volt te verkrijgen op scooter?

Elixz

Vivacity snor tuning
Hallo mensen,

Ik vroeg mij af of het mogelijk was om van de kabel van de ontsteking waar wisselstroom op staat een trafo achter te hangen die het zooitje omzet naar 230?

Zou dat met de frequentie van de wisselstroom wel werken? omdat op 230 volt 50 hertz zit en ik neem aan als je het gas los trekt dat de frequentie wel wat hoger zal zijn dan 50 hertz.

Zou dit allemaal klein kunnen zonder een frequentie stabilisator er tussen te gooien?

dat licht eraan wat je erop wilt zetten.
je kunt het voor elkaar krijgen met een omvormer.
maar als je er een lapop ofzo op wilt laden heb je een hele zuivere sinus nodig.
Dan heb je wel een dure nodig bv een vectron of mastervolt omvormer

In theorie kan het, maar in de praktijk niet echt haalbaar omdat een scooter wel een erg klein accutje heeft. Uiteraard afhankelijk van wat je eraan knoopt.

Nou ik weet nog niet wat ik van plan was, misschien een 2.1 setje of zo.
Daar heb ik toch geen zuivere sinus voor nodig, die werkt toch wel
Leek me wel leuk vraagje en wie weet of het kan jah

In theorie kan het, maar in de praktijk niet echt haalbaar omdat een scooter wel een erg klein accutje heeft. Uiteraard afhankelijk van wat je eraan knoopt.
En volgens mij komt de wisselspanning toch echt van de ontsteking en niet van de accu 8P

Je kan het niet meteen van de ontsteking pakken, moet dus wel op de accu. Je hebt namelijk een buffer nodig.

je mot 380V hebben en een kemppi lasapparaat met je meeslepen, als je je frame in tweeën breek ken je altijd nog proberen te lassen 8P .

Kan je toch net zo goed een mooi en goed soundboard kopen/maken.. Lijkt me wat makkelijk en het principe is hetzelfde.