Irritant ratelgeluid.. (filmpje)

Sr street Luc

Vieze poater!
Ik zit dus met hetvolgende probleem..

Mun scooter maakt sinds kort dit ratelgeluid, geen idee waar het vandaan komt.. Krukas+lagers zijn pas +/-300km oud ofzo.. Soms is het geluid ook in 1x weg, en dan blijft het ook gewoon 1 dag weg ofzo..

Iemand een idee waar het vandaan komt en hoe ik het kan verhelpen?

[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=-9152419217318323916"]Irritant ratelgeluid[/ame]
 
Advertisement - register to remove this

Ik haal morgen de vsnaar ff eruit om te kijken of het van de vario of koppelingskant afkomt..

maar een gemold lager moet tog altijd een geluid make? En kan tog niet plotseling weer wegzijn en later weer terug komen?
 
als een lager kapot is merk je dat imo wel hoor, alleen dat je scooter gaat trillen vind ik dan wel weer raar en laat me juist wel denken dat 't een lager is...

anders misschien ff zonder v-snaar etc, starten en horen of ie 't dan nog heeft
 
Ja, maar een kapot lager moet je toch ook speling voelen in de krukas? En die voel ik dus niet.. En het ratelgeluid verdwijnt ook soms, maar komt later weer terug:s

Morge heb ik tijd, dan ga ik eens starten zonder v-snaar..
 
wat voor lagers heb je gemonteerd ?

heb het zelfde geluid ook eens gehad vlak na het vervangen van me lagers ( kunstofkooi ) en toen bleek er uit 1 van me lagers heel de kunstof kooi weg te zijn.

en had het geluid ook maar af en toe.
 
ik denk tog je lager.. ma dat heb ik je al gezegd, hopend van niet..

Maar tis gwoon un wazig kutgeluid:S.. heb t nog nooit eerder gehoord..
 
Klappert je snaar niet heel erg? lijkt op het filmpje te zien wel.

DIt geeft ook vaak een ratelend klapperend geluid...
 
er zit normaal aan de binnen kant van je koelvin een ringetje. als je dat vergeet gaat je v-snaar ook klapperen. spreek uit ervaring:p
 
Scooter doet het nu helemaal nietmeer..

Door een kapot lager is er veel warmte gekomen door de vrijving.. En nu is dus een keerring een stuk gesmolten.. Nieuwe lagers en keeringen dus..
 
Back
Top