Interessante dingen maybe?

het is zeker mogelijk
als je op een normale carbu druk zet blaas je je vlotterkamer gewoon leeg.
heb persoonlijk en geblazen 2-takt en wou gewoon even zeggen dat het zoals op de foto nooit zou werken.

Carburateurs zijn aan te passen voor "blowthrough" turbo gebruik. Ik ga er dan ook vanuit dat er met een dergelijk project rekening gehouden wordt.
Wat opvalt is dat het membraan probleem in ieder geval getackeld wordt door toepassing van een roterende inlaat. Dat is in ieder geval al een stap in de goede richting.
 
past er uberhaupt nog wel een wiel in dat blok??

Ze hebben het zo gemaakt dat er nooit mee gereden kan worden :henko:

Meeste italianen (i guess) gebruiken een lang sd blok met een 10inch wiel, hierdoor hebben ze best wel wat ruimte ivm band/carb, en dat zal hier ook wel toegepast zijn om het te laten passen.
 
Dit is dat blok wat 200km/h reed

buddfab4me8jm1.jpg


bron: sa (moet een account hebben)
 
Dat blok is al vaker langsgekomen.
Vrij algemeen bekend dat de kreidler van Veen racers destijds al een snelheid van 200 behaalden op sommige circuits met een lang recht stuk. Ik denk dat dat is wat Denno bedoelt. Ik vind het persoonlijk toch vrij frapant dat op bovenstaand blok gewoon gebruik werd gemaakt van een membraan. Het eerste wat in mij op zou komen als ik zo'n blok zou bouwen is het membraan omzeilen. Althans zo denk ik erover..
 
Last edited:
hij draaid niet gek veel toeren zo te horen op de filmpjes. denk dat ze am6 hebben gepakt voor de versnellingen en deze gewoon zeer lang maken. in het begin van de filmpjes van de records draaid hij bijna stationair, dus het membraam zal het goed kunnen houden.
 
Dat blok blijft natuurlijk over het hele traject niet zo weinig toeren maken als ik het begin. In het begin zou de membraanfunctie inderdaad misschien nog wel kunnen werken aangezien de turbo amper wordt aangedreevn dan. Maar gaat dit blok meer toeren draaien, wat hij natuurlijk doet als hij op snelheid is en met deze gearing uit de voeten kan, dan vervalt de hele membraanfunctie lijkt mij. Door die constante druk achter de carb kan het membraan onmogelijk sluiten.
 
het is een lithium polymeer (lipo) accu, en deze zijn idd erg licht.
Zeker iets voor een sprinter.
Ik denk dat deze accu wel prijzig is (vanaf 80 euro ofzo??)
 
Klinkt veel belovend! Echter ben bang voor de prijs ;)

€201,11 of €320,11 afhankelijk van de uitvoering en dan komt er nog een lader van €94,01 bij, niet goedkoop dus.

Pak dan gewoon een nikkel-metaalhydride (NiMH) accupack van 12V.

Een Lithium-ion-polymeer (Lipo) accu heeft als voordeel dat hij geen geheugeneffect heeft, een nadeel is weer dat die accupacks in stappen van 3,7V oplopen (dus 11,1V of 14,8V).

Voor de MiMH en Lipo accu's heb je een aparte lader nodig, dat kan niet met een standaard acculader.
Over het algemeen zijn de Lipo accu's duurder dan de NiMH.
 
Dit is dat blok wat 200km/h reed

buddfab4me8jm1.jpg


bron: sa (moet een account hebben)


Om hier toch even op terug te komen, heeft dit nou ooit gewerkt idd?
Wat ik een beetje een zwak punt vind bij dat 2f4r blok is die snaar op die manier, en zal altijd enige speling op zitten wat hierbij imo snel zal resulteren in zwabberen/afvliegen.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet denk dat ze dit zo laten zien en in elkaar zetten zonder dat het werkt/kan gaan werken.
 
met dat blokje is het snelheidsrecord gereden:)

v-snaartje zal wel een spanner ofzo opzitten. vind het hele inlaat systeem niet zo gek maar die turbo/charger erop is dan wel weer jammer
 
Het systeem met snaartje kan goed functioneren. Hij het 2fast blok zitten er inderdaad spanners/geleiders op. Het idee, met die snaar, is al erg oud. König is er vroeger al mee begonnen op een kreidler blok.
 
Back
Top