Interessante dingen maybe?

Tinne

Ins GhöN tshene Thön..
Post hier alle interessante dingen die je op het internet tegenkomt en wil delen

Kom ik tegen @ internet. Ik heb er geen baat bij oid, maar mss interessant...




YOSHIMURAMIKUNI TM24MJN



met BOYESEN SUPER FLOAT BOWL oid. (hyper vlotterbak oid?)



Keihin CR29

Komt hier vandaan: http://www.geocities.jp/me2sthp/carbs.html
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

de benamingen heb je verkeert staan tinne :)

die keihin met boyesson ding is wel mooi, ik heb em al eerder gezien, vreemd dat er amper mee gereden word.

edit zo kloptie idd :)
 
Is Yoshimura ook geen merk motoruitlaten? Mss dat het gewoon een mikuni replica is, zoals stage6 ook heeft.
Die keihin CR29 ziet er iig groot uit...
 
die cr 29 moet wel een uber! ronde schijf hebben als ik het zo zie.

Volgendsmij heb ik die andere keihin wel eens op een ktm 250 sx ... had iig ook zo een draai dop op ze carb , en was ook een keihin..

maar die vlotter kan ik me niet herinneren zo.. als je daar een maat van heb want volgendsmij is dat nogal overkill dan ;)
 
DME3 said:
Is Yoshimura ook geen merk motoruitlaten? Mss dat het gewoon een mikuni replica is, zoals stage6 ook heeft.
Die keihin CR29 ziet er iig groot uit...


Idd de gixxrr 1000 heeft die uitlaat standaart erop meende ik
 
De standaard afstelling waarmee ze geleverd worden verschilt nogal volgens mij, als ik het goed heb begrepen zit er in die yoshimura een hoofdsproeier 95 :rolleyes:

TM-MJN24_500.jpg


TM24_500.jpg
 
rs-ruud said:
de benamingen heb je verkeert staan tinne :)

die keihin met boyesson ding is wel mooi, ik heb em al eerder gezien, vreemd dat er amper mee gereden word.

edit zo kloptie idd :)
Wat is er volgens jou zo bijzonder aan deze carb dan, neem aan dat je er bekend mee bent want vanaf de foto valt er weinig over te zeggen.
 
ik heb er eens wat over gelezen, die carb opzich is al een hele goede in de motorcross wereld, dat bakje eronder was dacht ik tegen schuimen van benzine. Ik heb ook al een paar 2fast sjezers met deze carb zien rijden.
 
heeft er volgens mij gewoon mee te maken dat er benzine in de sproeier blijft zitten , bij een wegracer die gewoon op vlakke ondergrond rijd heb je daar geen last van , alleen biij crossers ga je omhoog , naar beneden etc.
 
@DME3: Die CR29 is volgens mij niet heel bijzonder groot, dit lijkt alleen zo omdat het systeem waarmee de gasschuif omhoog word gedaan met een hefboom werkt.

Toevallig was ik v/d week aan het google'n naar een carb, en kwam ik ook op deze pagina terecht :) . Jammer dat het in het Chinees staat, ben wel benieuwd wat ze er over zeggen.

EDIT::

Boyesen vlotterbak:
Say good-bye to Bog. Prevents fuel from foaming inside bowl maintains optimum air/fuel mixture. Fits 34-38 mm Keihin PJ carbs, which includes stock carbs on 85-86 ATC250R and 86-89 TRX250R.
 
Last edited:
C4rN said:
Die keihin PJ carb is gewoon een normalen alleen met een grotere vlotterbak (de 2de) enkel vanaf 33mm geloof ik :p

is het geen keihin PE ?

die zijn er vanaf 32mm iig... maarja geen intressante carb voor een 70 sprinter oid lijkt me :)

dat laatste ding ziet er wel vet uit :p nog nooooit iets over gehoord ook btw
 
Opzich wel een intressante carb die keihin CR, hij is er ook in 26,29,31mm.
Het is een carb die normaal voor een 4-cillinder motor word gebruikt maar hij is ook voor 1-cyl. motors te verkrijgen.
Iig zit hij heel anders in mekaar, en zit er een ronde gasschuif in die hol is als het ware en als hij geopend is loopt de vorm van de kelk helemaal door zonder dat er inkepingen oid in zitten. (iig dat maken ik uit de foto's op).

In het verhaal staat dat ze op een 250cc motor 10% vermogen's toename geven.

http://www.sudco.com/catalog105/096-105.pdf
 
Back
Top