Inschrijvingsprobleem met scooter (bouwjaarsattest nodig)

VasCon07

New Member
Beste lezers

Ik bezit al sinds 2013 (gloednieuw gekocht bij dealer) een TGB Bromfiets/scooter. Het heeft sindsdien ong. 5 à 6j onder de stof gezeten in de garage.
Recent heb ik besloten om die terug in gebruik te nemen.
Scooter is verzekerd (al 1 maand ong.) en ik heb ook een ingevuld 'aanvraag tot inschrijving' papier (roze blad).
Dus ben ik enkele weken geleden naar de DIV gegaan om het in te schrijven, met de nodige documenten (gelijkvormigheidsattest en roze papier).
Maar dat was niet genoeg, werd er mij verteld door de verantwoordelijke aan de balie.
Blijkbaar mis ik een bouwjaarsattest.
Mijn probleem is dat ik eigenlijk het bouwjaar van mijn scooter niet ken/ nooit aan mij is duidelijk gemaakt door de verkoper.
Ik heb overal hulp gezocht maar nog steeds zit ik vast! Ook in de documenten die ik bezit zit er niet specifiek een bouwjaar in, hoe kan dat?

Hoe kom ik aan een bouwjaarsattest?

Ik hoop dat jullie mij misschien wat raad kunnen geven, want ik weet echt niet meer wat te doen of wie te contacteren.


Met vriendelijke groeten
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb nog nooit gehoord van een bouwjaarattest.
Alles wat ik heb is het inschrijvingsbewijs van mijn scooter en het gelijkvormigheidsattest.

Misschien eens bij de importeur, dealer of verzekering navragen of opnieuw de DIV bellen en gewoon vragen of dit werkelijk nodig is en hoe je dit kunt verkrijgen als je het niet in bezit hebt.

Dus als ik het goed begrijp, is deze scooter gloednieuw gekocht door de vorige eigenaar en deze heeft de scooter nooit op kenteken laten zetten???
 
Ik heb nog nooit gehoord van een bouwjaarattest.
Alles wat ik heb is het inschrijvingsbewijs van mijn scooter en het gelijkvormigheidsattest.

Misschien eens bij de importeur, dealer of verzekering navragen of opnieuw de DIV bellen en gewoon vragen of dit werkelijk nodig is en hoe je dit kunt verkrijgen als je het niet in bezit hebt.

Dus als ik het goed begrijp, is deze scooter gloednieuw gekocht door de vorige eigenaar en deze heeft de scooter nooit op kenteken laten zetten???

Bedankt om te antwoorden

De scooter is in 2013 splinternieuw gekocht bij een dealer, dus het heeft nooit een vorig eigenaar gehad.
Ik heb die toen een paar maanden gebruikt tot ik een auto had gekocht, sindsdien heb ik die gewoon in de garage laten staan.
 
Back
Top