Inruil voor zip

Lorenzo P

Active Member
Na vul gestuntel met mijn scooter is de kans aanwezig als ik het financieel red dat ik mijn scooter in ruil voor een zip scooter mat zwart sp 4 takt 45km.

Waar moet ik op letten bijv?
zijn er makkelijk onderdelen voor te vinden bijv een uitlaat voor meer geluid of een goeie cilinder (ook boven de 50cc) ik weet dat euro4 uiteraard ecu is dus werkt het inprenciepe het zelfde als een euro 3 gewoon cdi in dit geval ecu vervangen voor een ontgrensde of iets of zit ik daar naast? En hoe zit het met opvoeren van deze scooter?

En een vraag over die injectie modellen van zip waarom is die kick starter weg? En kan je daar een andere uitlaat of andere snelle onderdelen voor vinden?
hoe zit het met opvoeren van zo'n scooter?

Dankjewel.
 
Advertisement - register to remove this

Euro 4 krijg je amper sneller.. En als je dat lukt moet je heel veel geld in pompen om 5km/u sneller te gaan..



Zou er 2 keer over nadenken voordat je deze keuze maakt.. Vind het zelf geen goede keuze als je wat sneller wilt rijden als normaal.


Alleen carburateur scooters krijg je wel makkelijker sneller.. Dan moet je een oudere euro2 zip zoeken..
(de reden waarom ik maanden van te voren nog een piaggio new fly 4t hebt gekocht... Anders zat ik nou met een euro 4 scooter in me maag.


Die JMtuning uitlaat die ze verkopen is oplichting.. Die gene die ze maakt, maakt zelf een voorbocht, en koopt dan een demper bij alibaba voor 25 euro en dan verkopen ze de uitlaat voor 400 euro..

Een andere malossi ecu kost je ook al gauw 200 euro.
En malossi multivar is ook geen goedkoopje voor tegen de 68- 70 euro.

Er is wel een 80 cc kit van 300 euro, maar dan heb je gauw ook al de malossi ecu nodig en de multivar.. Dus dat word duur opvoeren (wat het naar mijn mening niet waard is)
 
Euro 4 krijg je amper sneller.. En als je dat lukt moet je heel veel geld in pompen om 5km/u sneller te gaan..



Zou er 2 keer over nadenken voordat je deze keuze maakt.. Vind het zelf geen goede keuze als je wat sneller wilt rijden als normaal.


Alleen carburateur scooters krijg je wel makkelijker sneller.. Dan moet je een oudere euro2 zip zoeken..
(de reden waarom ik maanden van te voren nog een piaggio new fly 4t hebt gekocht... Anders zat ik nou met een euro 4 scooter in me maag.


Die JMtuning uitlaat die ze verkopen is oplichting.. Die gene die ze maakt, maakt zelf een voorbocht, en koopt dan een demper bij alibaba voor 25 euro en dan verkopen ze de uitlaat voor 400 euro..

Een andere malossi ecu kost je ook al gauw 200 euro.
En malossi multivar is ook geen goedkoopje voor tegen de 68- 70 euro.

Er is wel een 80 cc kit van 300 euro, maar dan heb je gauw ook al de malossi ecu nodig en de multivar.. Dus dat word duur opvoeren (wat het naar mijn mening niet waard is)
Ja klopt ik had het inderdaad ook gezien die jm tuning is echt oplichterij. maar 4 takt zips met euro 2 en euro 3 hebben toch die cdi en gewone cabarateur? alleen het lastige ik kan nergens zip euro 2 of 3 krijgen dmv een inruil van mijn eigen scooter omdat alles euro 4 alleen verkocht mag worden, behalve bij occasions alleen dan moet ik dus jagen naar eventueel een occasion die aan mijn eisen voldoet.

Ik vind die wetgeving echt vuil je word erdoor gedwongen een euro4 te nemen terwijl ik het echt kut scooter vind met die norm.

Anders heb je alleen nog als optie een occaion of marktplaats alleen marktplaats kun je ook hard genaaid worden :l
 
Marktplaats of niet, bij elke doorverkoop kun je bedonderd worden.
Maar het ligt vaak ook aan de koper zelf.

Hoe vaak dat ik niet leest, gisteren een scooter gekocht, op de weg naar huis stil komen te staan of begonnen de problemen of de dag erna niet meer te starten.

Kopen van tweedehands is een kwestie van afwegen:

1. Wat is mijn budget.
2. Wat krijg ik hiervoor op de tweedehands markt.
3. Krijg ik waarvoor ik betaal.
4. Dat wat ik kan aanschaffen, kan ik dit eventueel repareren.

MAW als je geen verstand hebt van scooters/brommers koop dan geen tweedehands wrak, opknappertje, afdankertje of sloop scooter, tenzij dat je kennis wil vergaren en een eventuele miskoop in koop wilt nemen.

Wat je wel moet doen als je een tweedehands scooter/brommer koopt of pland te kopen is het volgende:

1. informeer je naar wat je wilt kopen.
2. als je zelf geen verstand hebt van scooters/brommers neem dan iemand mee die dit wel heeft.
3. verdiep je in de perikelen/zwakheden van het merk/type scooter dat je wilt kopen.
4. bij de koop, controleer de standaard zaken (elektrisch en mechanisch) of ze functioneren en of ze niet versleten zijn.
5. doe oude kleren aan zodat je ook eens onder de scooter/brommer kunt kijken.
6. bij aankomst voel aan het blok of dit gelopen heeft vlak voordat je kwam, warm kan betekenen dat men iets verbloemen wil.
7. vraag naar servicebeurten en rekeningen ervan.
8. vraag naar papieren en sleutels en controleer de serienummers
9. vraag naar de details van de setup en wat er allemaal aan gedaan is en controleer dit indien mogelijk.

10. Ennnn het allllllllerbelangrijkste, neem je helm en jas mee en maak een lange uitgebeide proefrit en bespreek dit op voorhand met de verkoper. Kijk/luister daarbij hoe de verkoper reageert en controleer hoe de scooter start en herhaal dit enkele keren in koude en warme toestand, controleer hoe de scooter aanvoelt in bochten, bij het nemen van vluchtheuvels en het algemene rijgedrag.
Luister naar de geluiden die de scooter maakt, de gas reactie, de optrek en de maximale snelheid.

Ik persoonlijk vindt de transitie van 2-takt naar steeds schonere 4-takt geen slechte zaak.
Waar ik geen moeite mee heb is de scooter en brommer een beetje harder te laten rijden zodat je in de bebouwde kom op z'n minst met de automobilisten kunt meerijden.
Dit is, denk ik, perfect mogelijk door een andere vario te plaatsen.
Echter wanneer je veel sneller wilt rijden dan de toegestane maximum snelheid van de brommer/scooter, haal je rijbewijs voor (lichte) motor en koop een motor!
 
Back
Top