Inrijden van 70cc

kanirox

Malossi Driver
Hoe moet je nou precies een 70 cc inrijden (malossi MHR Replica), want ik heb al zoveel verhalen gehoord ( is het bijvoorbeeld nodig om met 2 man in te rijden of met bakstenen in de buddie of moet dit juist niet)

Mzzl Keo
 
Advertisement - register to remove this

Juist niet met 2 man op scooter ryden..en als je gaat inryden..ong.
200 km inryden..gewoon goed laten warmdraaien voordat je gaat ryden...liever iets te grote spoeier dan te klein..ennuh..gewoonr ustig aan doen..stukies 30...stukies 50..heeeeeeel af en toe...even volgas,om je krukas en cilinder enz enz aan de toerentallen te wennen.
 
niet te lang te veel toeren draaien, vooral niet als ie nog koud is... als je gewoon voorzichtig doet moet het goed gaan. Doe je het niet kost het weer veel tijd/geld/energie, enz...
 
Een vlammende cilinder inrijden heeft niets te maken met half gas rijden. Het heeft er mee te maken dat je de cilinder niet te veel belast. De scherpe randjes van het frezen moeten enigzins inslijten.
Kortom, de scherpe randjes moeten eraf.

Als je in een keer gaat vlammen is de wrijving tussen de nog scherpe delen zo groot dat je grote kans hebt dat je cilinder warm loopt.
Dit is een veelvoorkomend fenomeen bij mensen met te kleine sproeiers en te weinig olie en is duidelijk herkenbaar aan de schrapen op de zuiger en in de cilinder.

Je monteert dus de cilinder en rijdt een kilometer of 30 rustig aan, lage toeren. Daarna rijd je gewoon relaxete toeren en trek je hem zo af en toe door. Nog niet te lang doortrekken, weer i.v.m. de wrijving. Dit houd je zo'n 250km vol en dan ga je nog wat ruiger tekeer. Even sprinten van 30-60 of 50-70 en dan weer gas dicht en dat na een x aantal km nog een keer doen, maar zorg er wel voor dat je de motor eerst goed warm is!
En nooit met 2e een cilinder inrijden of met 2e volgas berg-op en af wat sommige dealers aanraden...

Maak niet de fout om met zwaardere rollers te gaan inrijden. Maak ook niet de fout om na exact 500km ingereden te hebben gelijk 3km achter elkaar liggend vol gas te knallen...
 
Originally posted by RobvdZande
Een vlammende cilinder inrijden heeft niets te maken met half gas rijden. Het heeft er mee te maken dat je de cilinder niet te veel belast. De scherpe randjes van het frezen moeten enigzins inslijten.
Kortom, de scherpe randjes moeten eraf.

Als je in een keer gaat vlammen is de wrijving tussen de nog scherpe delen zo groot dat je grote kans hebt dat je cilinder warm loopt.
Dit is een veelvoorkomend fenomeen bij mensen met te kleine sproeiers en te weinig olie en is duidelijk herkenbaar aan de schrapen op de zuiger en in de cilinder.

Je monteert dus de cilinder en rijdt een kilometer of 30 rustig aan, lage toeren. Daarna rijd je gewoon relaxete toeren en trek je hem zo af en toe door. Nog niet te lang doortrekken, weer i.v.m. de wrijving. Dit houd je zo'n 250km vol en dan ga je nog wat ruiger tekeer. Even sprinten van 30-60 of 50-70 en dan weer gas dicht en dat na een x aantal km nog een keer doen, maar zorg er wel voor dat je de motor eerst goed warm is!
En nooit met 2e een cilinder inrijden of met 2e volgas berg-op en af wat sommige dealers aanraden...

Maak niet de fout om met zwaardere rollers te gaan inrijden. Maak ook niet de fout om na exact 500km ingereden te hebben gelijk 3km achter elkaar liggend vol gas te knallen...

zoveel geduld heb ik nooit:)
 
Back
Top