Inrijden nieuwe cilinder

35 KM/U ????? denk dat Toerental belangrijker is als snelheid, als je in het begin niet boven de 8000 RPM uitkomt , is er niets aan de hand .
Als de Cilinder een aantal X goed warm is geweest en afgekoeld , "werkt" de Cilinder en zuiger nauwelijks meer en kan je gewoon gas geven .
Onzin allemaal dat.. bijv 500Km inrijden .
 
Het 500 kilometer inrijden staat er ook los van zoals ik het zie, dat is gewoon puur voor de olie en klepcontrole. En ik ben het er idd mee eens dat je niet op volle belasting moet gaan in het begin (je zou dat i.d.d. het beste kunnen verwoorden naar niet in volle toeren gaan i.p.v. snelheid). Maar volgens mij zegt vrijwel iedereen hetzelfde, maar is het uittypen en vertalen vaak de fout.

Ik denk dat jij het zo prima omschrijft en daar doe ik dan de toevoeging op dat men de olie na een 300-500 km even moet verversen voor de zekerheid (zo zou men dat ook moeten doen met een nieuwe scooter fabriek af, maar dat is mijn persoonlijke keuze omdat ik niet op 8 euro zou willen besparen.).
 
Volgens mij kun je prima iets harder, zolang je maar niet op volle toeren gaat langdurig, een keertje even vol gas zou niet direct kwaad kunnen. Maar ik ga er dan wel vanuit dat mensen originele of goede kwaliteitsonderdelen hebben en geen aftermarket troep (en niet te vergeten dat het ook goed gemonteerd is met de juiste middelen zoals de smering die in een eerder bericht is geplaatst). Zie bericht van Eurokit.

Kleine disclaimer; ik spreek uit ervaring vanuit motorswaps van auto's, dat kan dus wellicht iets anders zijn...
Precies snelheid maakt eigenlijk niet veel uit.
Het gaat om de toeren. Sommige mensen kunnen 55rijden met 5000 toeren de een rijd 55 met 7000.
 

Ieder ze ding.
Ik rij die cilinder 2 rondjes in de wijk in en behandel hem vervolgens als een ingereden scooter.
 
Krijg je dan geen gedoe met automobilisten achter je? Een 50cc 4takt kan eigenlijk alleen zachtjes rijden.

Rijd je toch op het bromfiets / fietspad? Zijn er genoeg in Nederland.
Post automatically merged:

Die hebben gewoon even pech

Of jij hebt pech en word je van de weg drukt.. Zulke personen bezitten ook een rijbewijs en een auto.
Post automatically merged:

Precies snelheid maakt eigenlijk niet veel uit.
Het gaat om de toeren. Sommige mensen kunnen 55rijden met 5000 toeren de een rijd 55 met 7000.


Je motor moet ook juist meer toeren maken om sneller te gaan.. Dat lage toerental houd bij een bepaalde snelheid ook op.
 
Rijd je toch op het bromfiets / fietspad? Zijn er genoeg in Nederland.
Post automatically merged:



Of jij hebt pech en word je van de weg drukt.. Zulke personen bezitten ook een rijbewijs en een auto.
Post automatically merged:




Je motor moet ook juist meer toeren maken om sneller te gaan.. Dat lage toerental houd bij een bepaalde snelheid ook op.
Wij kunnen er weinig aandoen dat we tussen de auto's moeten rijden.
 
Dank jullie wel voor alle info beetje late reactie sorry daarvoor maar ik heb hem gister verkocht hij deed het prima moet alleen nog door de nieuwe gebruiker ingereden worden maar dit topic kan altijd nog bruikbaar zijn voor andere mensen met een kymco of iets dergelijks
 
Back
Top