Injectie scooter met carborateur blok

Hallo, ik heb een vespa sprint uit 2019 en ik heb laatst een wok gekregen. Tijdens de keuring bij de rdw is gebleken dat er een carburateur motorblok(C531M) onder mijn scooter hangt ipv een CA01M iget motorblok. Ik heb echter geen kickstart. Kan het zijn dat er een verkeerde motorcode op het blok staat? Alvast bedankt, groetjes Morris
 
Advertisement - register to remove this

De kans lijkt me erg klein dat ze perongeluk de verkeerde motorcode op je blok hebben gezet. Het klinkt meer iets als verduistering, heb je de scooter nieuw of tweedehands gekocht? Als je even je buddybak uit je vespa haalt en een foto maakt van de carburateur/gasklephuis dan kan ik je wel vertellen of je een injectie is.
 
Een verkeerde motorcode lijkt mij uitgesloten.
Ik heb geen idee of de maten van beide blokken hetzelfde zijn maar indien ja, heeft men de carterdeksel van de injectie op de carburateurversie gezet.
Dit omdat de deksel van het injectieblok jonger is en daardoor wellicht beter uitzag voor de verkoop en men verder ook niet het kickstartmechanisme heeft moeten ombouwen/vervangen.
Bovendien zou bij de verkoop opvallen dat er geen injectieblok onder hangt want deze hebben geen kickstart.

Word hij daarmee niet gekeurd?
Ik denk het niet.
In principe voldoe je niet meer aan de typegoedkeuring zoals deze scooter ooit op de Nederlandse markt is gebracht.
Je gaat van een injectie naar een carburateur dus hij voldoet sowieso niet aan de milieu-eisen zoals hij ooit op de markt gebracht is.
 
Last edited:
Back
Top