Inhouden Zip 2t, Setup OK of...?

Petert

New Member
Hoi,
Ben nieuw hier, Peter, leeftijd: iets verder gemiddeld hier...
Vroegah veel aan brommers gesleuteld, en nu mag dat weer...

Heb voor mijn zoon een Piaggio Zip 2t uit 2012 gekocht. (gele plaat, loopt ongeveer 55km/h) Hier zat nog een originele uitlaat op en deze is vervangen door een terugloop-uitlaat. Na montage van deze uit laat start hij prima, slaat ook nog aan. Maar halverwege toerengebied sputteren en inhouden.
Nu heb ik me laten vertellen dat er met zo'n terugloopuitlaat andere rollen in moeten en een andere sproeier. Klopt dat?
Wat zit er nu in?
- Hoofdsproeier 65
- Rollen 7,5 gram
Dient er met de huidige setup nog iets gedaan te worden of moet hij hiermee gewoon normaal kunnen rijden?

Op de originele uitlaat zit een extra pijpje wat naar een EGR achtig iets gaat? Deze heb ik nu afgedopt. Kan dat er anders iets mee van doen hebben?

Mvg, Peter
 
Advertisement - register to remove this

Bij alle uitlaten die niet origineel OEM zijn moet je opnieuw afstellen.. De standaard afstelling geld alleen voor de standaard OEM uitlaat.

Zelfs bij een imitatie cilinder of uitlaat dien je wel eens de sproeier een beetje te vergroten..

Terugloper is grotere sproeier en lichtere rollen, 7.5 grams lijken mij te zwaar. En als het niet mee zit ook iets strakker trekveren.
 
Even tussendoor hé.. wat een held.. koopt een 2T voor zijn zoon en zet er een terugloop op.. held! Ik vind dit heel leuk om te lezen.

Als hij dan ook de boete betaald en de WOK regelt.


Tegenwoordig zien we steeds vaker dat mensen 4 takt willen hebben, om te zien dat de 2 takt ook nog geliefd wordt is mooi om te zien.

Vroeger was een 2takt scooter hebben ook een hot item.. Vandaag hebben we een scooter vaker alleen voor vervoer van A naar B nodig (een alternatief voor de auto) Hier vind ik nou eenmaal een goed lopende 4takt lekkerder lopen dan een overdreven lopende 2takt die alleen maar heng heng doet.
 
Back
Top