Inhouden Zip 2000 snor

Schapekop

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb onlangs een 4-takt Zip 2000 snor (bouwjaar juni 2008 )gekocht (particulier).
Hij loopt ongeveer 55km/uur, dus er is aan gesleuteld.
De varioring eruit en een onbegrensde CDI-unit erin heb ik me laten vertellen. Loopt verder als een zonnetje, merk alleen nu met de kou het volgende:

Wanneer ik 'm 's ochtends start (elektrische start is perfect) en ik rij weg trekt 'ie extreem langzaam op en houdt 'ie bij de 10 km/uur heel erg in, net alsof je de rem erop hebt. Dan trekt 'ie langzaam op en bij de 25/30 km/uur doet 'ie hetzelfde.
Daarna rijdt 'ie ook langzamer dan wanneer 'ie echt warm is, ik krijg 'm dan pas na iets van 5 minuten op z'n top.
Nou weet ik dat een 4-takt sowieso minder snel optrekt, maar wanneer 'ie goed warm is heb ik nergens last van.
Als ik een tijdje gereden heb en hij is goed warm dan trekt 'ie veel sneller op en blijft 'ie niet meer hangen bij 10km/uur en 25/30 km/uur.
Dan rijdt 'ie perfect.
Maar laat ik 'm een uurtje in de kou staan dan doet 'ie het weer.

De scooter heeft net een grote beurt gehad bij een scooterzaak (luchtfilter, bougie, olie enz. vervangen, carberateur schoongemaakt, kleppen gesteld, bougiekabel beter geïsoleerd) en is al 2 keer weggebracht voor deze klacht. Zonder resultaat helaas, ze kunnen daar maar niet vinden wat het probleem is.

Iemand een idee?
Bij voorbaat harstikke bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk loopt hij met wat kouder weer iets armer als bijvoorbeeld in de zomer wanneer het warmer is. Je zegt dat hij het wel goed doet als hij goed warm is, dus lijkt het mij vrij duidelijk dat het probleem een te kleine sproeier is. Sowieso als de scooter wat sneller loopt als standaart zal de sproeier aangepast moeten worden, als dat nog niet gebeurd is toen de ontgrensde cdi unit gemonteerd werd en de varioring eruit is gehaald is het zeer logisch dat hij nu zeker met kouder weer niet goed loopt. Als ze dat bij een dealer niet weten , zou ik maar een andere dealer gaan zoeken ;)
 
Back
Top