Inhouden, uitvallen vivacity 2takt.

Wrecklezz

New Member
Goedemiddag,

Ik heb al aardig wat gelezen hier maar wilde toch mijn persoonlijke probleem even voorleggen.

Vorige week een vivacity 2t snor Uit 2005 vekocht van iemand. De voorvork was verrot en de scooter liep ook niet goed. Optisch ziet de scooter er perfect uit. Vandaar dat ik de scooter overgenomen heb voor een prikkie. De voorvork is inmiddels vervangen en werkt perfect.

Echter de afstelling is denk ik niet perfect.

De scooter loopt niet perfect helaas.
Ik heb van de week een rondje gereden tot die warm was. Toen heb ik de stationairachroef dicht gedraaid , en toen de luchtschroef ongeveer 1 en 3kwart uit gedraaid tot de hoogste toeren. Vervolgens weer de stationairachroef open gedraaid tot die mooi liep. Echter als die nu koud is valt die uit bij stationair.

Ook kan ik niet volgas rijden. Bij 3 kwart gas rijdt hij netjes 45/50 maar bij volgas lijkt het of die verzuipt en dan gaat hij of stotteren of de snelheid valt terug. Dit is bij een middelwarme motor. Zodra ik een kwartier rij dan kan ik wel volgas rijden(warm warme motor) maar voel je ook dat hij niet 100% goed loopt.
Hij blijft dan wel gewoon stationair lopen.

Het plan is om morgen de carb te reinigen, en de bougie te checken/vervangen.
Maar als jullie een idee hebben wat het kan zijn neem ik die kennis morgen graag mee.

Bedankt alvast.
 
Advertisement - register to remove this

Een kleine aanvulling nog. De scooter trekt ook erg traag op, pas na 30km/u voel je echt dat hij power geeft. Voor de 30 is het allemaal erg traag. Weet niet of dit er ook iets mee te maken kan hebben, maar wilde het nog even erbij vermelden.
 
Ik zou inderdaad de carburateur eens goed schoonmaken, na een bepaalde tijd is dit zowiezo eens nodig.
Aan je verhaal te horen staat de carburateur wat te rijk afgesteld en omdat de eerste minuten de elektrische choke zorgt voor nog extra rijk brandstofmengsel dreigt het blokje te verzuipen bij volgas.
Nadat de elektrische choke zijn werk heeft gedaan wordt het brandstofmengsel armer, waarschijnlijk kun je dan het gas iets meer open draaien voordat dezelfde symptomen zich manifesteren.

Dus ik zou zeggen probeer eens een kleinere hoofdsproeier.
 
Bedankt voor je berichtje
Sparky. Afgelopen weekend de carb schoon gemaakt. Was eigenlijk weinig aan te zien. Alles weer terug gezet en weer naar huis gereden. Paar dagen later werd het nog erger. En later wilde hij niet eens meer starten. Toen de bougie eens gecheckt. Deze bleek behoorlijk zwart en wat nat. Heb er toen een nieuwe ingedraaid en toen startte hij weer als een zonnetje. Ook trok hij netjes door tot de 50. Nu weer een paar dagen later kwam gisteravond de stotter weer lichtjes terug. Vanavond de bougie maar weer eens checken.
Klinkt dit nog steeds als een te grote sproeier? Dan zou ik aankomend weekend eens een paar kleinere erin steken
 
Lijkt me wel, welke sproeier zit er nu in? En heb je een standaard carb? Gurtner 12.5 uit mn hoofd. Ik hoor dat die vervangings carbs voor peugeot lastig af te stellen zijn en als je een viva pre 2008 hebt is die kans wel aanwezig.
 
Lijkt me wel, welke sproeier zit er nu in? En heb je een standaard carb? Gurtner 12.5 uit mn hoofd. Ik hoor dat die vervangings carbs voor peugeot lastig af te stellen zijn en als je een viva pre 2008 hebt is die kans wel aanwezig.
Zo ver ik weet heb ik gewoon alles standaard. Heb er zelf iig nog niks aan veranderd. De sproeiermaat weet ik niet, had ik afgelopen weekend eigenlijk gelijk even moeten bekijken toen ik hem in mijn handen had bij het doorblazen. Stom.
To be continued
 
Beetje later dan verwacht helaas. Maar net even de carb open geschroeft. Er zit nu sproeier maat 62 in. Heb gelijk even bij me oude Zenith gekeken. Ook een standaard snor. En daar zit 50 in? Da's wel een erg groot verschil. Nou zijn het volgens mij dezelfde blokjes enkel is die van de viva iets langer dacht ik.
Maar goed voor het te ingewikkeld wordt hou ik het even bij de vivacity. Daar zit dus een 62 in. Maatje 60 maar proberen dus.
 
Langzaamaan wordt ik een beetje gek van de scooter.

Van de week ff nieuwe bougie erin gestoken. En hij starte in 1 keer. Mooi rondje gereden en hij reedt weer netjes. Helemaal blij dus.
Volgende dag weer stukje gereden, en langzaam kwam het stotteren weer terug. Ook harde plof uit de uitlaat. En de snelheid liep terug van 50 naar nog rond de 10. Thuis gekomen.. wilde niet meer starten.
Bougie er uit gehaald en zag er niet gek uit. Toen gekeken naar de vonk. En daar viel mij op dat hij niet continu vonkt. 5 keer kicken, 3 keer vonken 2 keer niet, of heel zwak. Vind sowieso dat de vonk er niet echt super uit zag.

Weer gelezen hier op het forum en zag dat cdi ook vaak kapot gaat bij dit model.

Nu heb ik een bougie kabel en bobine en cdi van me Zenith gepakt en er op gezet. En hij starte weer, maar nog kwam die niet op toeren. En na 10 sec 3 kwart gas viel die weer uit, en wederom niet aan te krijgen.

Iemand nog ideeën? Op het moment Zijn de mijne even op..
 
Het onregelmatig vonken kan ook aan de pickupspoel liggen, kijk eens even naar de afstand van de pickupspoel tot het nokje op je vliegwiel.
 
Goedemiddag,

Ik heb al aardig wat gelezen hier maar wilde toch mijn persoonlijke probleem even voorleggen.

Vorige week een vivacity 2t snor Uit 2005 vekocht van iemand. De voorvork was verrot en de scooter liep ook niet goed. Optisch ziet de scooter er perfect uit. Vandaar dat ik de scooter overgenomen heb voor een prikkie. De voorvork is inmiddels vervangen en werkt perfect.

Neem aan dat je bedoeld dat je een vivacity hebt gekocht en dus niet verkocht?
 
Back
Top