Inhoude aprilia amico

elrenegado

Well-Known Member
Goedendag scooter fanatics.

Ik heb een technische beginnersvraag.
Sinds kort een aprilia amico van iemand overgenomen voor woon-werk verkeer.

Deze scooter start goed, blijft goed stationair draaien.
Als ik wegrijd doet die dat ook gelijk goed, echter tot de 30, en dan steeds wat langzamer als ik volgas blijf geven....uiteindelijk lijkt die uit te vallen.

Nu zit er ook een handchoke op, als ik die gebruik, en bijna volgas geeft loopt de snorscooter tegen de 45 a 50.

nu wil ik hem graag goed lopen krijgen, en het liefste niet harder dan 40.
Ik vermoed dat de huidige sproeier/carb niet origineel is.
Zou het simpelweg vervangen van de carb door een originele de oplossing zijn ??

Is er toevallig ook een hobbyist in de buurt van nieuwegein die dit voor mij zou kunnen oplossen ?
zelf heb ik enkel ervaring met schakelbrommers, en ook dat is jaren geleden.

alvast bedankt !!

Gr
Steve
 
Advertisement - register to remove this

met de choke aan loopt hij inderdaad prima,
echter wel veel te hard natuurlijk, en dat wou ik eigenlijk voorkomen.

Edit :
Ik zit te kijken op de webshop van loefbromfietsen.nl waar ze veel sproeiers hebben.... maar welke in godsnaam ?????
 
Last edited:
ja het is een snorscooter.
dus zou 35km p/u mooie snelheid zijn.... met 45 a 50 is het vragen om problemen.

Als ik ermee naar me werk moet kom ik langs een punt waar vaak een rollerbank staat.
 
Ok. Dan zou je een varioring erin kunnen zetten, en anders kun je iets proberen met een prop in de uitlaat.

Als je dat laatste gaat doen kom je misschien ook weer beter uit met je sproeier, omdat vaak als je er een prop in zet je een kleinere sproeier erin moet zetten.
 
Prima,
Ik ga morgen wel even op zoek naar een originele varioring... en om te testen 2 sproeiers, grotere en kleinere maat.
Uitlaat is volgens mij origineel...

Dan nog even zoeken naar een how-to voor de vario ring..
 
Varioring is niet moeilijk.

1. carterkap loshalen
2. moer op krukas losschroeven
3. alles in de juiste volgorde eraf halen totdat je bij de variobus zit. Complete vario laat je dus zitten
4. varioring over de bus schuiven
5. alles terugzetten

Voordat je alles vastzet kun je het beste je achterste poulies bij elkaar knijpen en de snaar zo diep mogelijk leggen. Dan kun je daarna alles het makkelijkste monteren. Als alles vastzit wel even een paar keer de snaar ronddraaien zodat hij weer bovenin komt te liggen.
 
maak eerst eens de carburateur goed schoon , dwz sproeierS eruit en GOED doorblazen met een blaaspistool op de compressor. ook de kanalen in de carburateur!

de luchtstelschroef ook even dichtdraaien en weer 1,5 slag open draaien.

In principe moet er niet zomaar een andere sproeier in gezet worden , aangezien dit niet zomaar veranderd , en komt bij dat als je de scooter nog iets wilt gaan begrenzen op 40 dat je dus dit EERST moet doen en DAN pas de sproeier aanpassen!
 
Back
Top