Infotopic SBO 2014

Gerben v. N.

Cardesign Flevoland
In dit topic wil ik jullie namens het bestuur op de hoogte houden van alles wat er speelt binnen de SBO organisatie.
Reageren is geen probleem,mits on-topic.

Vanavond zijn wij als bestuur weer om de tafel geweest om een aantal zaken te bespreken.

Allereerst is het nieuwe reglement besproken,het reglement zoals we dat kenden blijft in grote lijnen gehandhaaft,al zijn er enkele kleine details gewijzigd in de scooterklassen zoals we die tot nu kennen.Grote verandering is de toevoeging van uitgebreide automaat en schakelklassen,om deze rijders ook binnen de SBO onder te kunnen brengen.Het nieuwe reglement zal zo spoedig mogelijk voor iedereen zichtbaar zijn.

Daarnaast is er al veel over gesproken,een eigen tijdsysteem voor de SBO.Wij hebben als bestuur wat opties bekeken en zijn op dit moment in onderhandeling met een partij over het bouwen van een geheel nieuw systeem.Hierover later meer.

Om af te sluiten kan ik meedelen dat de eerste sprintdatum is vastgesteld op 20 april 2014,op deze dag mogen we het seizoen weer openen in Etten-leur.Zoals altijd word dit georganiseerd in samenwerking met de lokale jeugdgroep,en zal de welbekende scootermeet ook plaatsvinden.Wij kijken er al naar uit!

Met sportieve groet,
Gerben van Nifterik namens Stichting SBO.
 
Advertisement - register to remove this

Beste naamgenoot,

Op andere fora heb ik gelezen dat er ook plannen op tafel liggen/lagen om samen te gaan met de friesche brommersprint organisatie? Wat is hier de status van? Is dit van de baan, omdat ik dit niet meer terug lees?

Groeten,

Gerben
 
Deze plannen liggen er nog steeds,maar ik kan hier nog weinig over zeggen omdat de onderhandelingen nog lopen.zodra we definitief dingen op papier hebben zal ik dit direct kenbaar maken.
 
[h=1]Stichting SBO[/h][h=3]Nieuwsbrief - Seizoen 2013[/h]
[h=2]SBO HULDIGING 2013[/h]
Beste Sprinters,Nog een paar weken en dan is het zo ver de huldiging voor seizoen 2013!!! Het overzicht van de finalisten is te vinden op: www.scooter-power.nl
De bijdrage voor deze dag is 15 euro.Voor deze 15 euro krijg je het volgende: Een heerlijk Chinees buffet, drinken en natuurlijk een bak gezelligheid! Zorg dat je een BOB meeneemt en laat je gaan.
Inschrijven kan via Anil hij is bereikbaar via Facebook en anders op info@scooter-power.nl.
Wij kijken al uit naar de 14[SUP]e[/SUP] en hopelijk jullie ook!Hieronder de locatie en de datum:Tijd: 16:00uurDatum: 14 December 2013Adres: Pampus 5A 8321 WZ URK Met sportieve groet,Stichting SBO
 
hey jan, even zonder ruzie te zoeken of irritatie te wekken wil ik toch even de volgende vraag stellen.

Laat bovenstaande regel alstublieft eerst even duidelijk zijn en ik wil daarbij aanduiden dat het mij niet om een tientje meer of minder gaat.. echter het volgende;

ergens aan het eind van het seizoen 2012/ begin seizoen 2013 is aan de rijders voorgelegd om het inschrijfgeld een tikje omhoog te zetten om hiermee een gezond seizoen en mooie afsluiter te organiseren. Ik denk dat ik voor meerdere rijders mag spreken als ik zeg dat we een gezellige afsluiter hebben gehad mbt het seizoen 2012. Deze kostte geld, dit snapt mijn kleine zusje nog wel. Echter gaf Tim Corstjens toen aan van luister, het was een zwaar jaar.. willen we dit volgend jaar nog een keer ( en mogelijk groter ) zullen we wat bij moeten betalen. Nu heeft iedereen dat netjes en braaf gedaan ( ga ik vanuit tenminste ) maar nou moet er 15 euro PP worden bij betaald. Nogmaals, die 15 euro is het geld niet, Alleen hebben wij allen meebetaald voor een seizoen en rijtijd en nu moeten wij 15 euro PP betalen om naar de huldiging te komen.

Mogelijk is het je bedoeling dat die 15 euro alleen is voor mensen die mee eten en dergelijke. Dit is dan wel iets om aan te geven vind ik. ( in 2011 zijn mijn ouders etc etc ook meegekomen, die zouden in deze situatie niet mee eten maar alleen naar de uitreiking komen )

Hoe dan ook, Of ik kom moet ik nog bekijken. Het is nogal een eind weg en ik weet niet of ik die dag kan.
 
Beste Rick,

Ik begrijp je verhaal,wij zijn immers zelf ook rijders/deelnemers!
echter hebben we maar 4 sprints gehad waarvan 2 met weinig opkomst,
en hebben we in 2013 geen/weinig finaciele sponsoren gehad.

Persoonlijk had ik het ook graag net als de vorige huldiging zo dan niet groter georganiseerd,
maar wat er niet is kunnen we ook niet uitgeven!
 
Iedereen die op welke manier dan ook in contact staat of stond wist dat het geen makkelijk jaar zou worden. Ik ga er van uit dat de bestuurder(s) dit dan ook wisten. Laat dit vooral niet overkomen als een aanval, zo bedoel ik het niet. tenslotte is de SBO wel omhoog gehouden door de mensen die dit voortgezet hebben en die er tijd, moeite en mogelijk zelfs geld in gestoken hebben.

mijn punt is dan alleen dat het bestuur uitspraken heeft gedaan waar zei bij voorbaat al konden weten dat het mogelijk (!!) niet haalbaar was. Het gaat hier niet om iets ernstigs uiteraard, zoals Annie zou zeggen; brand is erger.. alleen het principe!

hoe dan ook! ik hoop dat degene die gaan een leuke dag/avond hebben en dat volgend jaar een mooi jaar wordt voor de rijders
 
Vandaag als bestuur richting Fryslan geweest,vergaderd in Jubbega.Na Hoorn en Damwoude hebben ook zij aangegeven de samenwerking met SBO aan willen te gaan,waar wij als bestuur natuurlijk erg blij mee zijn.Op dit moment word de laatste hand gelegd aan een gecombineerd reglement,wat binnen enkele weken online zal komen te staan.Ook zullen er in de komende weken weer wat datums bekendgemaakt worden.
 
REGLEMENT SBO - NSSC 2014

Beste sprinters,

Hier het nieuwe regelement voor 2014!!

Het heeft wat lang geduurd,
maar Stichting SBO heeft niet stil gezeten!

Het kampioenschap heet vanaf nu NSSC oftewel
Nederlandse Scooter Sprint Competitie.

We hebben een overeenkomst bereikt met de Friese Sprints/Noscup,
en door samen te werken hebben we nu 1 Kampioenschap en 1 Reglement voor alle wedstrijden!!

De kalender is bijna klaar en volgd per ommegaande!

Met sportieve groet,
Jan Ruizendaal, namens Stichting SBO

View attachment Reglement NSSC 2014 definitief.pdf
 
hallo,

top dat het reglement erop staat, vrij duidelijk allemaal op (tot nu toe 1 ding na)

artikel 2 punt 10

de hoogte van de band/velg dient voldoende te zijn om in de sensoren te staan.

is dat 1 5 10 30 cm?

alvast bedankt voor je reactie
 
En wanneer wordt ongeveer bekend wat de prijzen zijn?
Moet er voor elke scooter die je mee neemt een Milieu mat komen of alleen als je er aan sleutelt?
 
hallo,

top dat het reglement erop staat, vrij duidelijk allemaal op (tot nu toe 1 ding na)

artikel 2 punt 10

de hoogte van de band/velg dient voldoende te zijn om in de sensoren te staan.

is dat 1 5 10 30 cm?

alvast bedankt voor je reactie
meestal is dit geen probleem,maar sommige schakels maken gebruik van fietswielen/bandjes die te laag zijn om 'in de sensoren' te komen.dit is een beetje trial and error,de hoogte zal toch wel zo'n beetje 10cm zijn.mocht je op een sprint hier tegenaan lopen is dit vrij makkelijk op te lossen door een stuk ducttape rondom in je spaken te plakken.
 
En wanneer wordt ongeveer bekend wat de prijzen zijn?
Moet er voor elke scooter die je mee neemt een Milieu mat komen of alleen als je er aan sleutelt?
bij werkzaamheden aan de machine is het gebruik van een milieumat verplicht,dus als je 3 brommers hebt en 1 milieumat mag je maar aan 1 machine werken op dat moment.
 
NSSC?

Wat8.jpg
 
Top geregeld, nooit gedacht dat we ooit met de friezen 1 competitie zouden gaan rijden.
Blijft het DSSC startsysteem of gaan we verder op een ander systeem?
 
Back
Top