Informatie over scooter vinden/handleiding?

luuksimons

New Member
Hoi,

Ik heb onlangs een GTS Toscana Dynamic uit 2019 gekocht (tweedehands). Hier zat echter geen handleiding of specsheet bij en op internet kan ik niks vinden over deze oude modellen, alleen van de nieuwe scooters. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden? Gaat om informatie zoals het soort motorblok, euro4 of 5, inhoud van de benzinetank, gewicht etc.

Dankjewel!
 
Advertisement - register to remove this

Hoi,

Ik heb onlangs een GTS Toscana Dynamic uit 2019 gekocht (tweedehands). Hier zat echter geen handleiding of specsheet bij en op internet kan ik niks vinden over deze oude modellen, alleen van de nieuwe scooters. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden? Gaat om informatie zoals het soort motorblok, euro4 of 5, inhoud van de benzinetank, gewicht etc.

Dankjewel!
Waarom heb je die nodig?
 
Omdat ik er niks vanaf weet en graag wil leren hoe ‘t allemaal zit en omdat ik ‘m een beetje wil opvoeren (naar 30-35). Ik neem aan dat deze snelheid niet in strijd is met de regels over snorscooters.
Opvoeren doe je door middel van de vario ring/vario bus met verdikte rand te verwijderen.
En klopt het word hier niet geaccepteerd om sneller te gaan met snorscooters. In de handeling ga je niks vinden over opvoeren.
 
Opvoeren doe je door middel van de vario ring/vario bus met verdikte rand te verwijderen.
En klopt het word hier niet geaccepteerd om sneller te gaan met snorscooters. In de handeling ga je niks vinden over opvoeren.
Zit er niet ook zo’n kastje in die de snelheid terughoudt? Als ik bijvoorbeeld bergaf ga merk ik ook dat de touren begrenst zijn (en dat ie dus nooit harder gaat dan 27 kmpu)
Vroeg me af hoe dat zat.
 
Zit er niet ook zo’n kastje in die de snelheid terughoudt? Als ik bijvoorbeeld bergaf ga merk ik ook dat de touren begrenst zijn (en dat ie dus nooit harder gaat dan 27 kmpu)
Vroeg me af hoe dat zat.
Dat zou best goed kunnen.
Maar als die door middel van vario begrensd is kan je die het best ontgrenzen. En kan je van de cdi/ecu afblijven.
 
Ik neem aan dat die scooter uit 2019 een Euro4 model is, waarschijnlijk met een elektronisch geregelde cv-carburateur.
Deze scooter heeft dan geen cdi maar een ECU die buiten de ontsteking ook de brandstofvoorziening verzorgt.
Je zou even moeten kijken waar deze zit en van welk merk deze is.
Over de D'ellorto ECU-CLC is genoeg op dit forum over te vinden dus even zoeken met het vergrootglas boven aan deze pagina.
Je komt er dan vanzelf achter wat je er aan moet laten veranderen om de scooter wat sneller maar toch onder de wok-grens te houden.
 
Back
Top