Info Skileraar buitenland?

Slome

Honda Dealer
Beste mensen,

(via search nix boeiends kunnen vinden)
Al sinds mijn 1e skivakantie (heel lang geleden) wil ik skileraar worden voor 1 of meerdere seizoenen in een wintersport gebied. Mijn voorkeur gaat uit naar Canada oid omdat mijn engels beter is dan mijn duits. Als 2e keuze/optie gaat mijn voorkeur uit naar Oostenrijk, St. Anton am Arlberg (west-tirol)

Nu ben ik via verschillende mensen aan verschillende info gekomen:
-Opleiding kan in Nederland en in Oostenrijk
De voorkeur van skischolen gaat uit naar die van de nederlandse variant omdat deze dieper op de stof zouden ingaan?

Verder, hoe is het het verstandigste om te regelen met verzekeringen, post, verblijfsplaats, telefoonkosten?

Zijn er toevallig mensen die dit al keer gedaan hebben of hier ervaring mee hebben?

Ik ben intussen ook al op deze site terecht gekomen, en al aardig wat wijzer geworden, maar zelfs nu nog is alle info welkom :)

FF kort wat ik wil weten:
-Ervaringen (is het een aanrader om te gaan doen?)
-Adviezen mbt de opleidingen

ps. ik denk niet dat het relevant is nu of het over skiën of Snowboarden gaat. Waarbij ik zelf kies voor ski's.
 
Advertisement - register to remove this

Als je wat info hebt post het maar ff... want ik heb hier zelf ook wel eens over nagedacht.. maar weet nog niet zeker of het er ooit van zal komen...
 
bedoel je www.snowsportsacademy.nl niet?

Op zich zijn die opleidingen in nl mij wel duidelijk, maar waar het mij om gaat is de ervaringen die mensen hebben in de praktijk en misschien tips mbt reisverzekeringen enz. :) dat staan nl niet vermeld op snowsports :)
 
Slome said:
bedoel je www.snowsportsacademy.nl niet?

Op zich zijn die opleidingen in nl mij wel duidelijk, maar waar het mij om gaat is de ervaringen die mensen hebben in de praktijk en misschien tips mbt reisverzekeringen enz. :) dat staan nl niet vermeld op snowsports :)

een meid die ik ken doet dat al 2 seizoenen. ik weet niet hoe ze erbij is gekomen maar ze doet alo als opleiding. volgens mij is dat via die school gegaan. misschien kunnen ze je daar meer vertellen over zo'n dingen. Ik neem aan dat ze ook stages hebben e.d.
 
Voor wat ik tot nu toe heb kunnen opmaken uit die site komen er geen stages aan te pas. Misschien dat je eens kan informeren of ze dat leuk vonden, en hoe dat in zijn werk gaat met verzekeringen/skipassen/onderdak enzo daar in zo'n gebied. LIjkt me dat een hotel huren veel te duur is voor arme skileraar :D
 
Slome said:
LIjkt me dat een hotel huren veel te duur is voor arme skileraar :D

volkswagen T1 bus met klapraampjes en een matras :X

t1hochdach.jpg



zal je niet nodig hebben maar de airco doet het goed :p ;
wrackT1.JPG
 
Eh, tjarda is dacht ik 3 weken naar Kaprun (oostenrijk) geweest. Moest daar examen doen in duits, frans, engels en dacht ehbo. Je kon pitten in de ski/snowboard centre. dat zit op de gletsjer in Kaprun.

Er werd vrij veel van je vereist
 
Back
Top