Info over mijn nieuwe scooter vinden

Andre1981

New Member
Beste forumleden,
Waar kan ik online meer informatie over mijn scooter vinden?
Ook voor het bestellen van onderdelen in de toekomst. Ik kan er zelf heel weinig over terugvinden. Het is een RSO Sence een Chinees uit het bouwjaar 2021 dus helemaal nieuw.
Wie kan mij op weg helpen? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Wellicht dat de importeur nog van dienst kan zijn voor info, zie: https://rso-scooters.nl/
Zo niet, kun je zoeken op de motorblokcode, meestal 2 letters en 139QMA of B, de éérste 2 letters kunnen uitkomst bieden naar het traceren van de fabrikant.

Sommige Chinese fabrikanten stellen manuals beschikbaar. Het vervelende is dat jij een RSO hebt.
Bij de fabrikanten die dit model fabriceren, kan deze heel anders te boek staan als een RSO.
En dit maakt de zoektocht er niet beter op weet ik uit ervaring.
 
Turbho komt van Baotian, maar AGM, IVA, Gerray en nog enkele anderen kan overal vandaan komen.
Wellicht komen de meeste onderdelen wel overeen, maar aangezien het een 2021 model is, zal het waarschijnlijk een injectie (euro 5) exemplaar betreffen.

Ik heb wel manuals voor het ECS systeem, maar nog niet voor de volledige injectie exemplaren helaas.
 
Het enige wat ik weet, of aan info heb over de nieuwe EFI 4 takt euro 5 scooters uit China scooters is dit:

72zaqF7.png


Ik heb zelf ook nog even een lijntje uitgegooid, maar daar verwacht ik eerlijk gezegd ook weinig van!
De meeste weigeren rigoureus, of reageren simpelweg niet eens op het verzoek om het e.e.a. toe te lichten!
 
Idd. Dealer heeft er ook een computer voor om dit model uit te lezen. Schijnt van de laatste jaren te zijn voor scooters die electronica
 
Zoek de verschillen. ;)

Even een vraagje aan @Floris van bommelstijn , weet jij wat bedoeld wordt met een "Roll-over switch", is dit een "auto Kill switch", maw als de scooter niet meer met de rubbertjes onder is, dat de motor automatisch uitgeschakeld wordt?

72zaqF7.png
 

Attachments

  • 72zaqF7.png
    72zaqF7.png
    125 KB · Views: 3
Last edited:
@Sparky,

De roll over sensor heeft inderdaad die functie.
Zodra men onderuit gaat en het rubber wijst in een andere richting als de weg waar men op rijdt, zal de power onderbroken worden zo dat de motor meteen wordt uitgeschakeld.

Verschil gezien..., 1 x ignition en 1x een injector :D!
 
Last edited:
Ja, de zuurstof sensor, ook die natuurlijk maar 1x!
Het type (roll over) sensor op een scooter vind ik ook een beetje vreemd, aan de andere kant, waarom niet?
Zit over het algemeen op moderne vrachtwagens, mobiele kranen, sjofels et cetera gemonteerd.
 
Back
Top