Info neco one 12" 4t a klasse

Advertisement - register to remove this

Het lijkt me een standaard chinese scooter, dus ja dat kan. Wat heb je zelf al uitgezocht?
 
Ik ben er echt niet voor het opvoeren in het algemeen, mijn mening is: als je sneller wilt rijden dan met een snor is toegestaan, koop een brom, wil je sneller rijden dan met een brom is toegestaan, koop een motor.

Ik weet dat het tegen de regels is van dit forum om mensen te helpen met het opvoeren van snorfietsen, echter deze regel wordt niet altijd consequent toegepast is mijn ervaring.
MAW, de toepassing van deze regel, op dit forum,is willekeur.

Mensen die hun snor willen afvoeren worden wel geholpen, deze info kan in tegenovergestelde richting ook gebruikt worden door mensen die hun snor willen opvoeren, bovendien is deze info binnen een paar seconden te vergaren via het internet.

Verder vind ik het een beetje tegenstrijdig/belachelijk/hypocriet want een snor opvoeren van een belachelijke 25 kmpu naar laat zeggen 40 kmpu, oei, oei, oei, dat kan echt niet echter een brom opvoeren tot 80+ kmpu dat is blijkbaar hier geen probleem.

Bedenk wel dat op vele plaatsen die 80+ brommers ook op het fietspad rijden.
En wat is dan gevaarlijker, als fietser ingehaald worden door een snor met 40 kmpu of als fietser ingehaald worden door een brom met 50+ kmpu.

Voor de fietser maakt het namelijk niet uit of hij nu door een snor of een brom aangereden wordt, wat telt, in deze, is de massa en de snelheid.

Ik weet wat jullie nu denken, "maar die snor bestuurder heeft geen helm op", die fietser die wordt aangereden ook niet.

Bovendien is het de verantwoordelijkheid van dit forum om snor bestuurders te betuttelen en zichzelf in bescherming te nemen, ze doen het uiteindelijk toch, ook zonder de hulp van dit forum!!!

Verder is de helmplicht voor TS sowieso van toepassing want in Belgie moet men ook op een snorfiets (A-klasse bromfiets) een helm dragen.

Ik ben van mening, scheer alles over 1 kam, help iedereen met opvoeren of help niemand met opvoeren.

Indien het laatste, zal het erg stil worden op dit forum!
 
Last edited:
Mensen die hun snor willen afvoeren worden wel geholpen, deze info kan in tegenovergestelde richting ook gebruikt worden door mensen die hun snor willen opvoeren, bovendien is deze info binnen een paar seconden te vergaren via het internet.

Maar afvoeren is niet illegaal, dat men de info tegenovergestelde richting kunnen gebruiken dat zal altijd kunnen gebeuren, en daar kunnen we ook niks tegen doen (dweilen met de kraan open). Al geven we verder daar geen aanleiding toe om dat wel te doen.
Tuurlijk kan je prima informatie vinden hoe je dat zo moeten doen, alleen wij als forum moeten geen aanleiding geven om daarmee te helpen..
Opvoeren blijft altijd voor eigen risico! En wat je achter de schermen doet, dat moet men zelf weten.

Als je een snor opvoert had je net zo goed een bromscooter kunnen kopen..
Overigens bestaat het forum om echte problemen te verhelpen.. Het moet geen vraagbak worden van een gebruiker die enkel maal het forum komt bezoeken met de vraag : Hoe voer ik me snor scooter op. En daarna zie je die nieuwe gebruiker nooit meer terug..
 
eurokit said:
Als je een snor opvoert had je net zo goed een bromscooter kunnen kopen..

Daar ben ik het mee eens echter dan geldt ook "als je een brommer opvoert had je net zo goed een motor kunnen kopen".

eurokit said:
Overigens bestaat het forum om echte problemen te verhelpen..
De meeste problemen die aan de orde van de dag zijn is het gevolg van "ondeskundig" opvoeren, wij helpen deze mensen dan om hun scooter weer goed hard te laten rijden zonder kwaaltjes van een te grote/kleine sproeier of foutieve instelling van vario of koppeling!

eurokit said:
Het moet geen vraagbak worden van een gebruiker die enkel maal het forum komt bezoeken met de vraag : Hoe voer ik me snor scooter op. En daarna zie je die nieuwe gebruiker nooit meer terug..
Nee, nu is het beter, denk je, nu krijg je mensen die enkel maal het forum komen bezoeken met de vraag: Hoe voer ik mijn brom scooter op of hoe kan ik hem nog sneller maken of als ik 80 rijdt begint mijn schooter te stotteren of in te houden en daarna zie je die nieuwe gebruiker nooit meer terug..

Hoeveel leden op dit forum komen regelmatig terug, helpen andere mensen als ze kunnen en komen niet alleen terug als ze zelf weer een probleem hebben.

Dit is zo, dit is altijd al geweest en zal altijd blijven.

Zoals ik al eerder heb geschreven ben ik geen voorstander van opvoeren, mijn mening is, koop een voertuig waarmee je harder mag.
Ook vindt ik de wetgeving aangaande maximum snelheid voor wat betreft snor of brommer, helmplicht of niet, een beetje krom maar we moeten ons nu eenmaal aan deze wetten houden, het zij zo....
Vindt je het te gevaarlijk om met 45kmpu op de rijbaan te rijden terwijl er een fietspad van 3 meter breed naast de rijbaan ligt, koop een lichte motorscooter.

Maar "brom opvoeren" steunen/helpen en "snor opvoeren" veroordelen vind ik persoonlijk een beetje hypocriet!!!
Jullie hebben het altijd over de staat dat deze heiliger probeert te zijn als de paus, maar met dit onderwerp proberen jullie dat ook!
 
Back
Top