Infinity FireRox 2005

Status
Not open for further replies.

dabok

BFT Malaguti's
Yoo peepz ,

Ik ga ook eens wat vertellen over mijn brommer / scootergeschiedenis :p

Het begon allemaal heel leuk op mijn 13e , voor het eerst rijden op de Vespa Ciao van mijn grote broer :D , op mijn 14e zelf aan de Gilera Citta begonnen , toen ik 15 was kocht ik een Honda Wallaroo met schade , ding zelf opgeknapt , wat op gereden en toen weer doorverkocht ... en toen was het alweer mijn 16e verjaardag !!

Eindelijk mijn certificaat halen , 1e keer geslaagd ( jeuh :p ) met 4 fouten en toen een Peogeot Buxy gekregen van mijn oom :( .

Nou die was totaal rijp voor de sloop maar toch nog geprobeerd om er iets van te maken ( heb hem 1 keer startend gekregen waarbij hij 20 liep :S ) , kappen zelf matzwart gespoten en naderhand niks meer aan gedaan .
Setup was helemaal origineel op een Ixil Silencer uitlaat na .

ik was inmiddels alweer bijna 17 jaar en wilde toch gvd wat anders hebben :p .

Veel geld voor een scooter had ik niet echt en me ouders wilden wel meebetalen maar niet aan de scooter die ik wilde :( ... het betrefte toen een Aprillia SR Stealth parelmoergroen , ik was helemaal verliefd op die scooter :D maar lag helaas buiten mijn bereik ...

Maar mijn oom belde me een paar dagen naderhand op met de mededeling :

" Niet getreurd menneke , ik heb nog van een jongen geld tegoed wat ik niet krijg omdat hij mijn auto in elkaar heeft gereden , maar hij heeft hier nog zijn ... volgens mij een Typhoon scooter staan , die mag je wel opkomen halen als je die Buxy weer meebrengt , goed ? "

Die Buxy had ik maar in de tuin geflikkerd omdat het niet waard was om hem in de schuur te stallen , en aangezien een Typhoon beter is als een Buxy whaha ben ik meteen de dag erop aangewandeld met 2 lekke banden :( naar mijn oom ...

Ik kom daar bij mijn oom aan en wtf zie ik daar staan ... ?? :

" Euhm , Ome Walter , das geen Typhoon man , das een Malaguti Firefox !! "

Vraag me niet hoe dat teringding eruit zag , alle kappen waren naar de gort , roest als de tering , slappe banden , ding starte met een hoop kabaal omdat de uitlaat was aangevreten door de roest en zat een gat in zo groot als een golfbal ...

De rede van de schade was dat die jongen van wie de scooter eigenlijk was zijn vriendin liet rijden ( vandaar dus die schade whaha ;) ) en dat ding zo hard op trok ( voor die tijd wel :p ) dat ze een schuiver maakte en tegen een paal aan klapte , zat een gat in de voorkap zo groot dat beide handen er doorheen konden , ze tilde de Firefox op en toen viel het arme beestje weer aan de andere kant , dus 2 kanten schade :( ...

Maar goed , ik stemde wel in , ruilde de Buxy in voor de Firefox en kreeg de papieren .

" Jaaa Dave , voor een paar honderd euro bende wel klaar hoor " ...
En naar die uitspraak had ik dus nooit moeten luisteren haha :(
Toen begon het pas ...

De Malaguti Firefox SD is een Sesamo model van het jaar eind 1999 en was de standaard kleur matzilver .

Setup van toen :

Alles origineel met alleen een andere drukveer , rolletjes en een Malossi Sport 50 cillinder .

Het arme ding had ongeveer 2 jaar stilgestaan , stond 5500 op de teller en hij starte nog nadat de accu was volgeladen ... een wonder !!
Niet meegereden , gewoon naar huis gelopen en toen ik thuis kwam meteen uit elkaar gesloopt .

Die foto's moet ik nog even in laten scannen van hoe hij toen was .

Opzich was het toen ik er aan begon ook al een klein projectje maar niet zo heel denderend .

De kappen werden professioneel gespoten in de kleuren zilver / zwart metallic en ik had de volgende onderdelen besteld :

NBR Big One Race snelle 50 uitlaat ( was de 1e die deze uitlaat had :D )
Malossi MHR 2000 variateur
Malossi MHR Deltaclutch koppeling
Malossi MHR Kevlar V-snaar
Malossi MHR VL 14 membraam
Dellortho 17,5 carburateur met auto-choke

Optische onderdeeltjes :

Buzetti zijstandaard
Progrip grijze handvaten
Aerox 1 geheel witte kickstarthendel

De " oude " cill. bleek nog gwn goed te zijn dus die hoefde ik ( voorlopig geen andere ) niet te bestellen .

Dit allemaal om op te knappen wat wel versleten was , kreeg de kappen na 1 klein weekje terug en waren te bruut ( vond ik dan ;) ) , het gat was dicht gemaakt en nergens druipers of shit , het opknappen van de Firefox had ongeveer 1,5 maandje geduurd maar het resultaat mocht er wel wezen :D :







Motorisch ging hij ook erg lekker , had een top van 105 echte km en trok de voorvorkpoten omhoog ;) !!

De kleur komt er niet zo heel goed uit , omdat het een cheap ass camera is haha , op de volgende foto's zie je het wel beter .

Ik kreeg 2 weken nadat hij eindelijk af was een ongeluk doordat een paar mongolen in een Mercedes de Firefox en de Runner van mijn vriend wilde jatten toen we naar de Macdonalds reden :( , die gasten sneden ons af , me maat klapt tegen een boom en ik klapte op een stoeprand en maaide het gras een stuk korter ... die kerels naaiden eruit omdat er niks meer te halen viel toen , de Runner was zo goed als overleden en ik had me pijpje en de onderkuip zwaar gewond gereden .

De pijp kwam er niet meer bovenop en is omgelast voor een Citta met een Malossi 70cc getuned en deed het daar best aardig op gelukkig :+ !!

Ik was helemaal weg van Big One omdat het echt goed reed op mijn setup en kwam tot de ontdekking dat Van Der Kruijs ze in de aanbieding hadden , de Big One Sport .
Paar daagjes naderhand met mijn pa naar Oisterwijk gereden en er 1tje gekocht en meteen een ophogingsblokje van TNT erbij .
Hierdoor verviel wel mijn sierkap die op mijn carterkap zat .

Resultaat van toen met de nieuwe Big One Sport uitlaat en een wasbeurt :D :



Motorisch ging hij niet echt veel vooruit , reed wel wat harder en trok wat harder door de wat dikkere pijp en de langere demper en had maar meteen me bandenletters wit gemaakt :cheer:

Ging allemaal leuk en aardig , trok redelijk wat 70 cc's eruit en kon goed mee qua top voor die setup , heb er ongeveer een jaartje meegereden , maar deze man wilde sneller ;) .

Moest ook nog eens de rollerbank op toen ik naar me stage reed , ( aangehouden door een sneaky scoto :WOUT|: ) gaf 1,9 kW aan :rolleyes: .

Maar verder , via internet kwam ik iemand tegen die een home tuned Gilardoni 70 cc te koop had met een Bidalot S2 pijp en een Yasuni Z demper ( wat een combi heah :p ) .

Tegen inruil van mijn oude cillinder ( die zo goed als op was ) en flink wat bijbetalen mocht ik hem hebben .
Mijn broer had toendertijd ook een Gilardoni 70 op zijn Phantom gehad en dat ging wel hard ( voor die tijd , zon 5 / 6 jaar geleden :haha: ) zei hij ...

Dus wij naar Limburg die cill. + pijp gekocht en dezelfde dag nog eronder gejakkerd :kleuter: :



Ik wreed met dat ding gaan rijden , heel even maar met de Bidalot / Yasuni combi , ging niet zo heel lekker dus meteen maar weer de Big One eronder gehangen en dat ging wel lekker , dikke toeren , ging allemaal wel hard totdat ik wat geraffel hoorde en ineens ssssssszzzzzz toef , ik gaf gas hinggg hinggg , ik dacht onee he , maar het was gelukkig me kevlar belt die aan zijn einde gekomen was :nosmile: .

En in die tijd waren alle scootershopjes dicht i.v.m. vakantie's :'( , en ik weer wachten en wachten maar ik wilde meer totdat ik iemand zag op internet die een Yasuni C20 te koop had , nam contact met hem op maar bleek al verkocht te zijn :( , totdat hij met de medeling kwam dat hij ook nog een Malossi MHR Replica stage 1 getuned voor pen 10 had liggen .

De cillinder had bijna geen km's gedraaid omdat hij al meteen daarna een Evo had gekocht ( de sukkel :p ) .

Ik zei tegen hem dat ik net een Gilardoni had gekauft , maar was geen probleem , dus de Bidalot / Yasuni frot combi uitlaat ingerolen samen met de Gilardoni tegen zijn Malossi en hij betaalde wat bij .

Ik van die troep af := , had eindelijk een nieuwe Kevlar belt onderweg aangeschaft , dus konden we thuis meteen weer aan de gang gaan en wat hulp gekregen van me broer en mattie :





Ik voor de 1e keer rijden met de nieuwe cillinder , het verschil merkte ik wel :eek: !!
Ik wist het nu echt zeker , het is en blijft Malossi :banaan: !!

Alleen de carburateur moest groter dan 17,5 :kots: , dus meteen naar van de Burght gegaan en een Oko 24mm D-slide ( op de verpakking stond vlakschuif :domkop: , oplichters ) , TP 24mm spruitstuk en Malossi Red Filter aangeschaft .

Trekkracht ging als een trein vooruit natuurlijk en de top werd wat hoger , maar nu werd het dus ook tijd voor een ander pijpje omdat ik een beetje was uitgekeken op de Big One aangezien hij het goed bleef doen op die setup .

Een Weekje later hoorde ik van een vriend dat hij zijn Yasuni C20 verkocht .
Ik dus meteen van hem overgenomen en ook eronder gejankt :vetheid: :





Ik ging s'avonds voor de 1e keer rijden met de C20 , en die pijp die ging als een geak vergeleken met de Big One |L .
In het begin een lichte dooie punt tot de 10 km maar trok daarna meteen door
naar de 120 zonder moeite :eek: !!

Kijk de volgende dag naar me carburateur en wat bleek , me filter was weg :eek: , had dus van een vriend een Twin Air filter voor een vriendenprijsje overgekocht .

Had ondertussen ook een andere veer aangeschaft , een gele Forza gasveer ( zie boven op de foto ) omdat een maat van me reed ( hij zei zachtjes over een drempel , yeah right :7 ) en me veer klapte eronder uit , blok op de grond en me C20 afgeschaaft die er net een paar daagjes onder zat :nosmile: ...

Heb met de MHR Replica tegen de 500 km meegereden , paar meetings meegemaakt en wat geraced , hieronder wat foto's van de meeting in Valkenswaard op de wielerbaan ( waar ook de SOBW race's worden gehouden ) in 2004 :







Ging een goede tijd super de luxe totdat een of andere schrale billy een oprit af kwam gescheurd en ik uit moest wijken en een hele rare val maakte met 40 km , mijn voorkap was zwaar beschadigd aan 1 kant en alle bevestingingspunten waren daar ook afgebroken :stil: , stuurkappen beschadigd doordat ik tegen een lantaarnpaal aanschoof en het mooiste was dat die *** hoofd gewoon doorreed :bom: .
Alle moeite was voor niks geweest , het spuitwerk wat me handen vol geld had gekost ... ineens weg :'( :





Het werd toen tijd voor de winter , en mijn schatje kreeg een rustplaats in onze schuur , maar ik verveelde me in de vakantie en ik besloot toen toch om hem verder op te gaan knappen want in het loop van het jaar was er wat roest bijgekomen wat ik weg wilde hebben :stil: .
Heb toen eerst alle kappen gedemonteerd , toen het blokje eronder uit en ze eindigde op het chemokratje :



Eindsetup :

Yasuni Carrera 20
Malossi MHR 2000 variateur
Malossi MHR Deltaclutch koppeling
Malossi MHR Kevlar V-snaar
Malossi MHR VL 14 membraam
Oko D-slide 24mm
TP 24mm spruitstuk
Twin Air Filter

Optische onderdeeltjes :

Buzetti zijstandaard
Progrip grijze handvaten
Aerox 1 geheel witte kickstarthendel
TNT ophogingsblokje

De dagen vlogen voorbij en had uiteindelijk alles eraf wat eraf kon .
Na lang denken wat ik nou precies wilde ging ik toch alles verkopen ( op het frame en kappen na ) en ging proberen om er een project van te maken .
Ik kreeg wat potentiële kopers voor mijn onderdelen en heb wat mensen blij gemaakt :+ .

In mijn gedachten had ik al een setup zitten :

Malossi MHR Speed 2005
Malossi MHR / RHQ pen 12 krukas met C4 lagers
Malossi MHR Team , Yasuni Carrera 21 of Fabrizi Race
Malossi MHR 2000 variateurset
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi MHR VL14
Malossi 28mm Recht Spruitstuk
Dellortho 28mm Vlakschuif
Malossi MHR E13 filter
Top Nardo Replica vertandingsdeksel
Polini Evolution Speeddrive poulies
Polini Evolution Speeddrive V-snaar
Polini Evolution ontsteking

Ik heb van zeggen gehoord dat de Evolution poulies en de Evolution onsteking beter zijn dan die van Malossi , dat zullen we straks wel merken hoop ik :x .
Optisch ben ik nog niet echt over uit , maar er zijn alvast 2 Metrakit
remschijven besteld , killswitch op stuur en Tomaselli snelgas .

Bijna al het snelle spul is besteld en een groot deel daarvan heb ik al in huis :kleuter: :



Ik vond Yamaha Aerox altijd al een brute scootert en besloot om een combinatie te gaan maken van mijn Firefox en de Aerox .
Hoorde van wat mensen dat het laten coaten van het frame roest tegen gaat en ziet er ook een stuk mooier uit , dus dan doen we dat maar eventjes :haha: , totdat ik mijn voorvork er niet afkreeg , dus de slijptol erop gezet en nu is hij dus half verroerd :eek: :



Ik had dus ten 1e een DD blok nodig , remset DD voor en achter en Aerox velgen , over de kleuren wat hij zou worden was ik nog niet echt uit , zat in mijn hoofd met gifgroen / zwart en babyblauw / wit / parelmoer babyblauw .
Aangezien dat laatste moeilijker is en een stuk duurder besloot ik dan toch voor de dodelijke combinatie gifgroen / zwart :darkside: .

Had in de tussentijd dat ik dus moest wachten op de onderdelen mijn waterpompdeksel bewerkt ( voor de 1e keer :D ) en is opzich wel goed gelukt :clown: :



Weekje later kwam het spul binnen wat ik nodig zou hebben om het op een Aerox te laten lijken :



En hier een groepsfoto van alles dat word gecoat :



Ik was in de schuur bezig met mijn blok aan te passen op de Polini poulies :



Totdat ik ineens iets weg hoorde scheuren , ik dacht neeeeee ( was de TPG post ;) ) , ik rennen en zag in de verte de rode TPG bus de bocht doorscheuren :( ... liep naar de brievenbus en zag dat het voor mij was , ik wilde het vandaag gewoon hebben anders moest ik wachtten tot na het weekend ( waar ik geen zin in had ) , dus ik me fiets gepakt en die bus zo snel als ik kon achterna gefietst , en deze man was weer eens op dreef en kwam hem tegen om de hoek van de straat :D , de beste man zijn geld gegeven en ik kreeg mijn pakketje :banaan: en als een dolle dwaas weer naar huis gejakkerd , en het resultaat :



Ding als een kind met een lolly zo blij open gesnukt +pippi+ :



Resultaat 8P :



Me facking Metramorfosis stuur met clampos , Malossi RHQ pen 12 asje met SKF C4 lagers en de Stage 6 remreservoirdeksels SSP chroom uiteraard :7 :



Metramorfosis van dichtbij :-: :



Het vordert steeds een beetje meer , verwacht morgen dus ook dan togg de Yasuni C21 binnen :nerd: .

Hier alvast een plaatje in welke kleur hij word gecoat *D :

http://img121.echo.cx/my.php?image=coatinggroen7lk.png

Het is de kleur rechts op het plaatje .

Update :

Yep , he's arrived 9||6 :





En nog wat foto's van me RHQ ( kon het niet laten ) :cool: :





Me buuf kwam vanmiddag met een pakketje aanzetten :p :







En hier wat foto's van me oud voorkapje :! :







Hier wat voorbeeldjes van hoe ongeveer de voorkap eruit komt te zien :







Word zeker wel vet ( hoop ik ;) ) , moet veel worden aangepast , gefreesd en gepolyesterd worden ...

Gaat in ieder geval een hoop werk inzitten en ga een beetje aan de tekeningen werken voor de maten enz. ...

Hmm , helaas vanwege me examens ben ik niet echt verder gekomen met de kappen dan gepland :( , en de coater heeft het steeds te druk gvd ...



Rest lag nog in de schuur ( koppelingen , half gepolijste TP Nardo vertandingsdeksel enz . ) maar geen zin om te pakken :p .

Wat onderdelen binnen gehad :





Leuk spul togg :D

Hey Heey , HEY ... Chin Chan 8P :



Wanne gek zeg ;) ...

Maar morgen waarschijnlijk eindelijk DE update +ralf+ ...

Laturrr <]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Status
Not open for further replies.
Back
Top