Ineens meer geluid + olie uit de cilinder

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Mijn project:

Yamaha neos 2 takt brom...2005,

Na de verloren vonk weer terug gevonden loopt alles mooi,

Maar, (de uitlaat hangt er nog niet onder,) hij maakt nu veel meer herrie, niet normaal, dan van de week. (Uitlaat hing er toen ook niet onder) ook is me opgevallen dat er uit de cilinder olie druipt. Die was voorheen niet het geval. Cilinder is er niet af geweest

Dus 2 dingen:

Waarom maakt die ineens zo veel meer herrie? (Pakking?)

Wat komt die olie ineens vandaan? (Pakking?) Gevolg is wel dat die nu rookt...

Laat maar horen aub.

Gr Manu.
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet hoelang je hebt lopen starten na het probleem met je ontsteking maar ook kicken of elektrisch starten zorgt ervoor dat het oliepompje bij elke kick of elektrische startpoging verder loopt.
En als de scooter dan niet loopt wordt deze olie ook niet verbrandt.
Nu de motor wel weer loopt zal deze olie verbranden.
Een andere oorzaak kan ik niet bedenken, vooral niet als je verder nis gedaan hebt.
 
Ik weet niet hoelang je hebt lopen starten na het probleem met je ontsteking maar ook kicken of elektrisch starten zorgt ervoor dat het oliepompje bij elke kick of elektrische startpoging verder loopt.
En als de scooter dan niet loopt wordt deze olie ook niet verbrandt.
Nu de motor wel weer loopt zal deze olie verbranden.
Een andere oorzaak kan ik niet bedenken, vooral niet als je verder nis gedaan hebt.

Inderdaad. Heb vaak proberen te starten. Ok dan is dat verklaarbaar.

Maar die herrie ineens dan? Heeft dat er ook mee te maken? Is niet om aan te horen zou hard.
 
Ook heb ik niet aan de carb
Hij bedoeld 'verschil' in herrie 'zonder' uitlaat. Maar inderdaad uitlaat er onder en vanaf daar verder afstellen.


En daarmee bedoel je afstellen bij de carburateur?

Ik heb deze vorige week al gereinigd toen was het geluid nog "normaal"

Dus ik zou het niet weten hoe dit kan.

Zou de hittegraad van de bougie nog iets uitmaken in dit geval?
 
Manu,

een brommer/snor zonder uitlaat maakt altijd een onnoemelijk herrie, dit is normaal.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je scooter van te voren geen herrie maakte zonder uitlaat.

Dit heeft niks te maken met je carburateur noch met de hittegraad van de bougie.
 
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je scooter van te voren geen herrie maakte zonder uitlaat

Ik hoorde wel "herrie" maar dat was nog binnen de perken. Ik kon hem buiten laten draaien. Nu is het niet normaal dus achterthuis durf ik niet meer te starten. (Zonder uitlaat)

Maar ik zal morgen de uitlaat er eens onder gooien. En dan eens kijken! Vind het gewoon raar.

Ook is de pick-up kabel door een stom ongelukje door gesneden. Zit nu ff in elkaar gedraaid. Maar start wel gewoon. Dit heeft toch niets met het geluid te maken?

De pick up doe ik morgen repareren met soldeer.
 
Back
Top