Nee.. er zit er al 1 op je toeter
Je toeter hangt via je contact aan je accu; Je toeter doet het alleen als je contact aanstaat. Das mooi.. want je wilt ook niet dat je lichten aan kunnen als je contact uitstaat.
Je toeter is massa-geschakeld. Dat wil zeggen.. de toeter staat wel in verbinding met de plus van je accu, maar niet met de min. Met je toeterknop laat je hem wel verbinden met de massa.
Je kunt de +draad van je toeter dus pakken om je lichten op aan te sluiten.
Ik heb eerst gekeken welke draad uit mijn ontsteking naar mijn licht ging. Dat was snel gedaan, ik heb maar 3 draden waarvan 1 de ontsteking. De 2 overige draden om de beurt direct aan de accu gehangen. Dit kon niet schadelijk zijn, ik wist dat 1 voor het opladen van de accu was, en dan gebeurd er gewoon niets (nee, je maakt zo dus geen kortsluiting
) en de ander voor mijn lichten. Toen ik wist met welke draad mijn lichten gingen branden had ik de goede draad (een wit-gele).
Vervolgens deze draad losgelaten, en de draad die uit mn kabelboom kwam en hieraan vastgemaakt verlengt. Deze verlengde draad onder mn treeplak naar mn voorkant.
Daar heb ik 1 van de draden die op mn toeter zat gesplits, en mijn verlengde draad eraan gehangen. Contact aangezet, en licht aangezet. Toen begon hij te toeteren =)
Dat kwam.. omdat ik de min van mijn toeter op de plus van mijn lampen had gehangen, waardoor mijn toeter via mijn lampen door een massa had.. en dus ging toeteren.
De splitsing van de ene toeterdraad afgehaald, en aan de andere gehangen, en toen werkte alles perfect.
Verlichting doet het alleen als contact aanstaat, en brandt altijd even fel.. hoe hard/zacht je ook rijdt.
Wat heb jij precies gedaan waardoor je zekering is gesprongen? Dat kun je eigenlijk alleen voor elkaar krijgen door de draad van je toeter aan je massa te hangen, ipv je lampen