Incorrect product. Schade verhalen?

dutchino

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb laatst een vervangende cilinder voor mijn tomos bestelt bij Josdijkman.nl. Na een week wachten kreeg ik hem eindelijk binnen. (natuurlijk wegens feestdagen wat langer moeten wachten maar dat is normaal.)

Ik heb de cilinder er vanochtend op gemonteerd. Ik weet hoe dit moet ik heb dit talloze keren gedaan. Pijl naar beneden enzovoorts.

Nu had ik mijn tomos gestart en ik had het plan om hem een half uur stationair te laten draaien om een goede laag olie in de cilinder te krijgen. Maar nog geen 15-20 seconden nadat ik hem gestart heb zonder zelfs maar gas te geven hoor ik dat die in de soep liep. Ik dus die cilinder eraf gehaalt en ja hoor.

Heel stuk van de zuiger gewoon los gelaten?:confused:

De cir-clips en zuigerveren waren nog gewoon intact en aan het naaldlager was ook niks af te lezen. Ook is er verder geen schade aan de zuiger alleen dat dat hele stuk bij de inlaat poorten heeft losgelaten.

p2912101830.jpg


p291210183001.jpg


p291210183002.jpg


Nu moet dit gebeurt zijn toen de zuiger de slag naar het ODP maakte want de schade aan de cilinder valt mee. Nu komt het complexe aan dit verhaal..

De stukken zuiger zijn naar mijn krukas geschoten en hebben me krukas en carter beschadigt. Gevolg is nu ook dat waarschijnlijk een of meer krukaslagers kapot zijn gelopen.

Nu zit ik dus met een kapot motorblok en kapotte cilinder..

Ik heb de leverbon nog en heb alles al netjes terug in de verpakking gedaan en een correcte mail naar de betreffende BV gestuurd.

Denken jullie dat ik kans heb om mijn schade te verhalen op de BV?
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat de kans klein is gezien je het zelf hebt gemonteerd. Iedereen kan wel zeggen dat hij/zij het goed heeft gedaan, maar dat valt natuurlijk nooit de bewijzen.

Maar Jos Dijkman kan natuurlijk ook heel schappelijk zijn. Wel denk ik dat je beter eerst via de mail had kunnen afwachten en als het niet op te lossen viel dan pas op het forum melden.
 
Denk dat de kans klein is gezien je het zelf hebt gemonteerd. Iedereen kan wel zeggen dat hij/zij het goed heeft gedaan, maar dat valt natuurlijk nooit de bewijzen.

Maar Jos Dijkman kan natuurlijk ook heel schappelijk zijn. Wel denk ik dat je beter eerst via de mail had kunnen afwachten en als het niet op te lossen viel dan pas op het forum melden.

Dat zal ik doen. Ik heb altijd wel goed zaken gedaan met josdijkman maar heb nooit dergelijke gevallen gehad.

Ik heb het samen met een kameraad van mij gedaan die er vanaf het begin tot het eind bij heeft gestaan. (getuige.:7)

Ik zou het wel kunnen bewijzen aangezien ik de montage onderdelen mee stuur. (cir-clips, zuigerveren.) Ook is aan de zuiger af te lezen dat daarvan in ieder geval niks is losgeschoten. Alles zat gewoon goed. Pijl naar beneden, squish. Zou gewoon niet mogen gebeuren.
 
Webshops zijn voor zover ik weet nooit aansprakelijk voor gevolgschade.
Of je je geleik krijgt is natuurlijk maar de vraag. Miss heb je de zuiger laten vallen? Kunnen ze dan denken....
 
Webshops zijn voor zover ik weet nooit aansprakelijk voor gevolgschade.
Of je je geleik krijgt is natuurlijk maar de vraag. Miss heb je de zuiger laten vallen? Kunnen ze dan denken....

En dan heb ik uit mijn eigen stukken zuiger tussen me lagers en krukas geperst? :X
 
Nee dat die door het vallen al zwak geworden was en daarna pas geneurd is. Maar ik zeg niet dat dat gebeurd is alleen dat ze dat zouden kunnen denken bij josdijkman....
 
Mja, dat maakt verder niks uit in dit verhaal.

Als Josdijkman tegen jou zegt dat je niks krijgt moet je niet gaan schelden en koeren. Josdijkman is namelijk niet verplicht jou ook maar iets van een vergoeding of nieuwe spullen toe te sturen. Je bent zelf verantwoordelijk aangezien je het zelf gemonteerd hebt.

Het is dus afwachten of Josdijkman in een hele goede, gulle bui is en jou nieuwe spullen zal toesturen. Ik zou het eerder bij de fabrikant van dit product melden, zoiets mag natuurlijk nooit gebeuren, dit is wel heel erg voor een 1e start. Het lijkt eerder een ,, maandagmorgen '' model.
 
En een halfuur stationair draaien, weet niet wie je dat "geleerd" heeft, maar diegene heeft er ook niks van gesnapt.

Heb ik niet geleerd. Leek mij zelf slimmer om rustig oliefilm op te bouwen om vervolgens te gaan rijden. Maar wat is daar fout aan dan?

ik heb nog steeds geen reactie. En ze hebben vandaag hele dag gewerkt...

Ik heb trouwens dit eens doorgelezen.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

In de wet staat dat ik recht heb op een goed product en dat ik bepaalde dingen mag verwachten. Ik ga me er in ieder geval wel in verdiepen. Ik ben namelijk erg afhankelijk van mijn tomosje en zal in de tussentijd toch iets moeten hebben..
 
Last edited:
Omdat vje dan een lui ding krijgt. Gewoon rustig mee gaan rijden is veel beter. Nieuwe scooters worden toch ook geen half uur tegen de muur aan gezet ?
 
Je hebt zeker ook een cilinder gekocht die maar 1 euro mocht kosten? Beetje onzin om zo'n verhaal direct op het forum te gooien terwijl je niet eens weet hoe of wat Dijkman reageert. Je probeert ze nu direct in een soort hoek te stoppen net als of hun slechte delen leveren. Beetje jammer

nee,

Ik vroeg wat mijn rechten waren. Ik zeg gewoon waar het op staat verders. Ze hebben nog niet gereageerd met mail en heb gezegt dat de levering wat langer duurde maar dat was vanwege de kerstdagen.

Nu verder OT aub..
 
Je hebt zeker ook een cilinder gekocht die maar 1 euro mocht kosten? Beetje onzin om zo'n verhaal direct op het forum te gooien terwijl je niet eens weet hoe of wat Dijkman reageert. Je probeert ze nu direct in een soort hoek te stoppen net als of hun slechte delen leveren. Beetje jammer

nee,

Ik vroeg wat mijn rechten waren. Ik zeg gewoon waar het op staat verders. Ze hebben nog niet gereageerd met mail en heb gezegt dat de levering wat langer duurde maar dat was vanwege de kerstdagen.

Nu verder OT aub..
 
Ik denk dat er vaak wordt vergeten dat die bedrijven die producten niet zelf maken,
maar ook bestellen bij een groothandel oid.

Ik heb zelf ook wel eens een cilinder van een niet nader te noemen merk geprobeerd terug te sturen naar een groothandel, omdat na 150km de bovenste zuigerveer spontaan brak.

Dat soort dingen krijg je in de regel niet vergoed.
 
Zou me zeer stark lijken dat je dit vergoed krijgt,

1. Je hebt hem zelf gemonteerd
2. Ze Zijn daartoe helemaal niet verplicht.

Als ze jou dat gaan vergoeden dan staat morge een hele bus vol vastlopers aan josdijkman.
 
Ik zou er anders ook voor opteren om een nieuwe cilinder eerst even stationair te laten draaien, om zeker van te zijn dat er niks mis is. Daarna uiteraard gewoon plankgas, zo heb ik dat altijd gedaan en nooit problemen gehad.
 
Back
Top