This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

imbus dol

Ajairos#87

Well-Known Member
Ik wil net me carterkap eraf halen maar kom tot me verbazing 2
dolle imbussen tegen. Hoe lossen jullie dat op? Want met een waterpomptang kan ik moeilijk grip op zetten.

hoor het graag van jullie
gr
 
Peugeot gebruikt torxx

die met een puntje erin komen wel voor in scooters maar meestal in spruitstukken ,carburateurs , carburateurklemmen etc. om te voorkomen dat iedereen dit zomaar los kan draaien.
 
juist, die maak ik altijd los met beitel op luchtdruk.

en idd peugeot vooral werkt met torx, imo zeer leuke schroefjes om mee te werken.

ik zou in dit geval gewoon de beitel erop knallen, of zeker de kop los slijpen.
 
als ik op het werk (automonteur) zoun grapje tegen kom. las ik er ff een moer of boutje op en draai hem er dan uit.

anders idd gewoon sleuf en frezen en met een schroefendraaier er uit draaie.

-jasper
 
juist, die maak ik altijd los met beitel op luchtdruk.

en idd peugeot vooral werkt met torx, imo zeer leuke schroefjes om mee te werken.

ik zou in dit geval gewoon de beitel erop knallen, of zeker de kop los slijpen.

Alleen kappenset zit vast me torx. Moterblok zijn gewoon bouten.
 
nix geen torx, slijpen of beitelen, gewoon de kop eraf boren, carterdeksel eraf, en de bout eruit draaien. Met slijpen of met de beitel heb je grote kans dat je je carterdeksel ook nog per ongeluk beschadigd ook. En torx heeft idd niet iedereen liggen.
Of je last er een zeskantmoertje op, en draai je de bout met een pijpsleutel oid los.
 
juist, die maak ik altijd los met beitel op luchtdruk.

en idd peugeot vooral werkt met torx, imo zeer leuke schroefjes om mee te werken.

ik zou in dit geval gewoon de beitel erop knallen, of zeker de kop los slijpen.


voordeel van torx is dat ze niet zomaar kapot gaan en dat er meer mensen die sleutels niet hebben en er dus gewoon afblijven of het gewoon niet los krijgen