This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

imbus dol

Ajairos#87

Well-Known Member
Ik wil net me carterkap eraf halen maar kom tot me verbazing 2
dolle imbussen tegen. Hoe lossen jullie dat op? Want met een waterpomptang kan ik moeilijk grip op zetten.

hoor het graag van jullie
gr

dat is dus mega beun en je verneukt je torx, gewoon een platte schroevendraaier erin slaan of zoals shane al zei met een dremel oid een gleuf slijpen.

Nee, dan verhoog je de kans dat je imbus afbreekt, omdat het krachtpunt niet gecentreerd zit zoals bij een schroevendraaier.

Slijpen is de beste manier, en anders met een setje tapeind-gripsleutels

Ik doe het altijd met een torx DOP, GEEN shroevendraaier, werkt perfect is rap en je beschadigd er ENKEL de BOUT mee.

Het mag dan een mega beun manier zijn, ik heb er nog NOOIT problemen mee gehad, of mijn gereedschap mee stuk gedaan.

Groetjes

Last edited:
Slijp gewoon het kopje eraf :?

Als je je carterkap dan eraf hebt gehaald, blijven er 2 stukjes draad uitsteken van die imbusjes... die draai je zo met je vingers los. tadaa

Mja dat bedoelde ik ook met de tapeind-gripsleutels, dan moet je eerst de kop eraf slijpen

Met een Torx kan het ook heel goed hoor, en iedereen die zit te zeuren dat het een beunmanier is, die kan me kont kussen, het werkt vrij vaak en het is een goede oplossing.

Je moet alleen wel zorgen dat je Torx van goed kwaliteit zijn, want anders vervormen ze onder het slaan, en dan verneuk je ze

Gewoon zorgen dat ze van een hogere kwaliteit en hardheid zijn

Een kennis van mij (eigen auto monteur en verkoop bedrijf) heeft een setje liggen die je in je imbus doet, erop slaan met hamer dat die goed vast zit, dan draaien, de sleutel draait zich vast in de imbus en zo krijg ik ze altijd los zonder problemen
Hoe het heet weet ik niet en waar je het kan kopen ook niet het enige dat ik weet is dat het super werkt en in een rood doosje zit

een slagschroevendraaier?

of een dop van SnapOn tools oid , die hebben namelijk speciale doppen die je kunt gebruiken in geval van kapot gedraaide koppen..

mja , even met een doorslag de kop van de bout iets in elkaar slaan en je kunt er weer een imbus in slaan om m zo eruit te kunnen draaien ,zal niet altijd werken btw. voordeel is wel dat je m dan laat "schrikken"