illegale verlichting toch legaal???

Benji-V.

Smoke weed every day
Klopt het dat als je bijvoorbeeld een roostertje hebt met daarachter een rood licht of zo dat dit mag op voorwaarde dat je het kan apart aan en uit zetten en dat je het niet op straat gebruikt? Is dit ook zo met lichten die je duidelijk ziet zitten (verstraler vooraan onder het voorlicht)? zin er bepaalde soorten extra verlichting die wel mogen?
 
Advertisement - register to remove this

was laatst bij de strandpolitie op een auto, zeiden ze wel wat van en een boete van rond de 80 euro.(maar dat was op tv, anders staan ze voor lul :) )
 
Dus als ik het wegwerk dat het niet opvalt en niet werkt op baan mag het, opvallende dingen mogen niet, maar als ik nu die schakelaar zo goed kan verbergen dat ik gewoon zeg dat het er op staat voor de sier? Dat mag toch, of nie? op een auto mag je toch ook verstralers hebben, op voorwaarde dat je ze niet gebruikt?
 
Ik heb achter me roostertjes van me Speedfight 2 blauwe neonlampen zitten en die staan altijd aan en ben er al vaak mee langs een agent gereden en nog nooit aangehouden dus zo erg zal het wel niet zijn en als je een lampje netjes inbouwd zie je het niet zitten
 
je mag erzoveel neon buisjes opbouwen a;ls je wilt als je er maar niet mee gaat rijden.....
 
ik had eerst night rider lampies, direct op me accu, mooi dat ik of er af moest halen, of hun zouden dat even doen, dus heb ik toch even zelf gedaan, maar volgende maand 2 CCFL blauw kopen, met schakelaars er tussen.
 
Maar hier in de buurt rijden alle plaatselijke johnny's lekker met 2 blauwe halogeen dingetjes op hun ruitenwissers. Dat mag dan wel waarschijnlijk...
Benji-V Waarom moet je een verstraler op je scoot?
Ikzelf heb ook een neonlichtje in voorkap en kan ik mooi uitzetten met een extra lichtschakelaar. Bij Piaggio kan je die mooi inbouwen aan de andere kant van het stuur.
Heeft het wel nut om zoiets in te bouwen als je schrik hebt om het op de openbare weg te gaan gebruiken?
 
er moet een verstraler op omdat ik met dat standaard voorlicht geen reet zie... neonlichtjes zal ik niet steken, die lampjes zoals in ruitenwissersproeiers misschien wel maar dan geel of wit.
 
Voor moet het lichtje wit zijn en achter moet hij rood zijn ( en de knipper lichten oranje ), is dit bij jou anders dan heb je een probleem.

Alle andere lichten zijn ook uit den boze :(
 
Ik had eerst blauw licht op mijn rox, maar toen kreeg ik een boete van 34 euro. Je mag alleen wit of geel licht voeren, en je mag geen gekke lichtjes en andere kleuren lampen gebruiken tijdens het rijden!
 
Back
Top