Ik zoek iemand om mijn carburateur af te stellen (Arnhem)

Aerox_enthusiast

New Member
Hallo, ik heb yamaha aerox met de volgende aanpassingen:
Top prestatie 70cc roze
21 dellorto phbg
stage6 vforce3 reed-kleppen
Ik ben op zoek naar iemand die de dellorto carburateur kan afstellen zoals ik dat niet kan. Ik ben in Arnhem.
stuur me een bericht en we berekenen een prijs.
 
Advertisement - register to remove this

Wat bedoel je met zoals ik dat niet kan.?
Ik wil je best helpen, maar heb je alleen de dingen veranderd zoals in je post? of heb je ook andere rollen drukveer uitlaat? heb je sproeiers in verschillende maten etc?
 
Wat ik deed Ik kocht de carburateur en een set van 85 tot 110 hoofdsproeiers. De vorige eigenaar was zo vriendelijk om een reserve reparatieset te voorzien. daar vond ik 2 schuifregelaars 1 is 40 en de andere is 50.

Qua tuning heb ik geprobeerd te spelen met de naaldposities en de hoofdsproeiers, maar ik kreeg het niet goed voor elkaar.
 
maar ik kreeg het niet goed voor elkaar.
ok en wat doet die niet goed? start die niet trekt die niet mooi door rijd die bij vol gas niet goed? zit er nog een standaard uitlaat onder? Als dat zo zou zijn heeft alles wat je doet weinig zin bijvoorbeeld.Je kan van mij part een 120 cc cilinder monteren, maar met een standaard uitlaat zal het allemaal weinig nut hebben (om maar iets te noemen)
 
Het probleem met deze carb is dat hij start en als ik geen gas geef, sterft hij.
Ik heb dat op de een of andere manier kunnen oplossen door met de gaskabel te spelen. Nu komt het probleem. De scooter heeft moeite met accelereren en het verkrijgen van RP, het klinkt ook als een 4-takt. Ik heb het geprobeerd met een kleinere jet, maar het resultaat is hetzelfde.

Dus na 3 uur proberen gaf ik het op. En nu ben ik op zoek naar wat meer ervaring om het voor mij af te stemmen.
 
Naast de sproeier heb je natuurlijk ook nog de luchtschroef. Heb je deze om te beginnen op anderhalve slag open gezet?

Blijft het probleem ook met een grotere sproeier? En hoeveel maten kleiner was de andere die je geprobeert hebt? Als hij zo beroerd loopt zou ik stappen van 10 nemen

En wat voor luchtfilter heb je? Er is vast wel iemand met een setup die er op lijkt en je een indicatie kan geven wat ongeveer goed zal zijn.


Met een beetje hulp kom je er echt wel uit. Anders kan je hem altijd nog langs een brommerzaak brengen als je het opgeeft en niemand kan vinden
 
Al met de meeste winkels in Arnhem gesproken en eerlijk gezegd doen ze geen moeite met 2takt.
Ik gebruik een standaard airbox met de snorkel verwijderd.
De luchtmix is 1,5 omwentelingen
Ik begon met hoofdsproeier 96, ging naar 92 en toen 90, maar het probleem bleef.
 
Al met de meeste winkels in Arnhem gesproken en eerlijk gezegd doen ze geen moeite met 2takt.
Ik gebruik een standaard airbox met de snorkel verwijderd.
De luchtmix is 1,5 omwentelingen
Ik begon met hoofdsproeier 96, ging naar 92 en toen 90, maar het probleem bleef.
je zult misschien je std luchtfilter moeten bewerken voor meer lucht, als je bougie gewoon een goede kleur heeft krijg je dus te weinig lucht
 
je zult misschien je std luchtfilter moeten bewerken voor meer lucht, als je bougie gewoon een goede kleur heeft krijg je dus te weinig lucht
Met al die toevoegingen die ze tegenwoordig door de peut gooien neem ik dat kleuren kijken van een bougie niet al te serieus meer.
of je moet aspen o.i.d. tanken.
 
rare opvatting
Ieder zijn mening, ik vind het persoonlijk nogal raar dat ze benzine soort op de markt gooien waar verschillende Nieuw uitgebrachte auto's motoren brommers weet ik wat voor verbrandingsapparaten gewoon niet tegen kunnen. als je ziet wat voor een smurrie overblijft aan toevoegingen dan ga IK niet zomaar meer uit van een mooi kleurtje op mijn bougie nee, noigmaals dat is mijn mening.
 
Ieder zijn mening. Maar je kan aan de kleur gewoon zien of de verbranding volledig is of niet, en ook of het door een gebrek of overvloed aan brandstof of zuurstof komt
 
Ieder zijn mening, ik vind het persoonlijk nogal raar dat ze benzine soort op de markt gooien waar verschillende Nieuw uitgebrachte auto's motoren brommers weet ik wat voor verbrandingsapparaten gewoon niet tegen kunnen. als je ziet wat voor een smurrie overblijft aan toevoegingen dan ga IK niet zomaar meer uit van een mooi kleurtje op mijn bougie nee, noigmaals dat is mijn mening.
wie zegt dan ook dat je 95 erin moet gooien? ieder mag een mening hebben maar dan moeten de feiten die de mening bevatten wel kloppen, refererend naar de toevoeging van 4slaf4life
 
wie zegt dan ook dat je 95 erin moet gooien? ieder mag een mening hebben maar dan moeten de feiten die de mening bevatten wel kloppen, refererend naar de toevoeging van 4slaf4life
houn het dan ook bij feiten.... ik heb het nergens over 95 gehad......maar ik wil best discusseren over benzine maar laten we dan een eigen topic starten, we zijn nou iemand anders zijn topic aan het kapen
 
Back
Top